Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan bli aktuellt med hemgjord mat. Veterinären var inne på det innan testet gjordes. Kan vara så att hunden inte klara rått så det kan bli att maten behöver tillagas.

Om det lutar åt hemgjort tycker jag att du ska ta kontakt med personer som har köttkaniner och kolla upp möjligheten att få tag på foderråvara därifrån. Det verkar som om rätt många bara tar tillvara på de finaste bitarna vid slakt - några sparar bara låren. I synnerhet om du ändå ska tillaga fodret kan du få ihop en hel del slaktrester att koka loss kött från.

Detsamma gäller om det finns jägare/jaktlag som du kan få slaktrester från.
 
:DMåste skriva någonstans bara för att en sak gjorde mig glad. Jag hittade en buhund i djuraffären idag :love:. En superfin gul tik som till och med bor här i stan!

Jag fick numret till den vuxna matten så vid tillfälle ska jag höra efter om det går att komma och lära känna buhund :D.
 
Nu har vi varit ute i två timmar drygt. De sprang mer än tidigare, var allmänt extremglada och allt var hur fint som helst. Matte säger också att hon märker att lurchern är mer harmonisk i veckorna nu också sen vi började med våra lördagsträffar. Alla glada, allt bra :D
 
Om det lutar åt hemgjort tycker jag att du ska ta kontakt med personer som har köttkaniner och kolla upp möjligheten att få tag på foderråvara därifrån. Det verkar som om rätt många bara tar tillvara på de finaste bitarna vid slakt - några sparar bara låren. I synnerhet om du ändå ska tillaga fodret kan du få ihop en hel del slaktrester att koka loss kött från.

Detsamma gäller om det finns jägare/jaktlag som du kan få slaktrester från.

Om det blir egengjord mat så blir det absolut att kolla med uppfödare av köttdjur och jägare.
 
Är så ambivalent. Är glad över sopsaltningen som dom gör på det större gångstråket. (Bra för alla som inte går på 4 ben. )
Men varje gång jag glömmer mig så hoppar hunden på tre ben. Tur jag kan lyfta henne förbi eländet.

men promenaderna blir väldigt begränsade nu.
 
@snorp Om du inte redan gjort det tipsar jag att kolla på Happy Dog Piemonte. Jag kan ha missat någon ingrediens när du skrev vilka din hund inte tål.

Jag har precis börjat ge fodret, min hund är inte allergisk utan jag kände bara för att testa, och efter en vecka har han då prima mage i alla fall.
 
@snorp Om du inte redan gjort det tipsar jag att kolla på Happy Dog Piemonte. Jag kan ha missat någon ingrediens när du skrev vilka din hund inte tål.

Jag har precis börjat ge fodret, min hund är inte allergisk utan jag kände bara för att testa, och efter en vecka har han då prima mage i alla fall.
Happy Dog är ett fantastiskt foder! :love: Ger Africa till min hane med lindrig magkatarr och Toscana till min kastrerade tik. Är sååå nöjd! Till o med min flat kan äta Africa utan att få blodiga diarréer som hon får på alla andra torrfoder vi testat (inkl alla gastro-veterinärfoder).
 
@snorp Om du inte redan gjort det tipsar jag att kolla på Happy Dog Piemonte. Jag kan ha missat någon ingrediens när du skrev vilka din hund inte tål.

Jag har precis börjat ge fodret, min hund är inte allergisk utan jag kände bara för att testa, och efter en vecka har han då prima mage i alla fall.

Tack för tipset. Det är fjäderfäfett i, vet inte om det funkar när hunden är allergisk mot kyckling och kalkon.
 
Alla hjärtans dag idag, inte för att jag brukar bry mig så mycket men men..

Mitt ❤️
IMG_20210214_000410_978.jpg
 
Är så ambivalent. Är glad över sopsaltningen som dom gör på det större gångstråket. (Bra för alla som inte går på 4 ben. )
Men varje gång jag glömmer mig så hoppar hunden på tre ben. Tur jag kan lyfta henne förbi eländet.

men promenaderna blir väldigt begränsade nu.
Jag har lite tur ändå, de sopsaltar vissa av promenadvägarna, men inte alla, så vi kan undvika de saltade vägarna när vi är ute. Lite småbökigt ibland dock :(
 
Det kan bli aktuellt med hemgjord mat. Veterinären var inne på det innan testet gjordes. Kan vara så att hunden inte klara rått så det kan bli att maten behöver tillagas.

Hugger ett inlägg -stirra dej inte blind på provsvaret bara. Mej veterligen så är inte fodertesten helt tillförlitliga. Har din veterinär pratat nåt om det?
 
Skulle så gärna sätta ihop ett freestyle program vilket jag kan göra själv men är rädd för att visa upp mig på det viset på tävling.

Innan jag skaffade hund och i början av Alvins tid så var jag super taggad på agility. Jag tränade en del agility med Alvin men han var inte så intresserad som med rally som han älskar. Han tyckte det var roligt och blev glad men inte så mycket som jag ville, men kanske blir det en ny chans när jag har Milou. Hoppas det.
 
@Red_Chili och @TantAgda provsvaren har som sagts inte gåtts igenom med veterinär än så många frågetecken kvarstår. Att proverna inte är helt tillförlitliga vet jag, veterinären har sagt att de kan ge en indikation.

Det man vet är att hunden reagerat på kyckling, nöt, ris och potatis. Hunden får även klåda av det mest hydroliserade allergifodret.
 
Skulle så gärna sätta ihop ett freestyle program vilket jag kan göra själv men är rädd för att visa upp mig på det viset på tävling.

Innan jag skaffade hund och i början av Alvins tid så var jag super taggad på agility. Jag tränade en del agility med Alvin men han var inte så intresserad som med rally som han älskar. Han tyckte det var roligt och blev glad men inte så mycket som jag ville, men kanske blir det en ny chans när jag har Milou. Hoppas det.
"Freestylevärlden" är trevlig. Du kanske inte får godkänt på programmet men värre än så blir det inte. Det är vanligt med missar, många väljer då att diska dig och leka med hunden för att den ska få en bra känsla.
Är du med i gruppen Freestyle och Heelwork-to-music i Sverige? Häromdagen länkade det där till ett bra blog-inlägg om att göra sitt första nybörjarprogram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 819
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
637
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
48 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp