Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har dottern och jag träffat Banksy som är en isländsk fårhund på 10 månader. Lite osäker på livet ute men det gick helt klart att jobba med det! Och han är liten nog för att dottern ska kunna hålla i kopplet :up: på tisdag ska vi testa att ha honom hemma!
20210131_155801.jpg
 
Tagit flera långa hundpromenader i ett solig och vackert Göteborg. Älskar vintern :love:
Vi har övat på hundmöten, suttit på uteservering och övat på hur man uppför sig. Dessutom har båda hundarna försiktigt fått hälsa på en häst. "Valpen" är helt utslagen nu.
 
Visa bifogad fil 64085
Fröken är lite frusen. Inte lätt att vara liten! Men skorna är guds gåva till henne, hon är SÅ glad att äntligen kunna gå utan att få ont i tassarna. Nu plöjer hon runt i högsnön som ingenting. Tack för tipset från bukefalisten med den lilla svarta pudeln :love: (minns ej nicket nu, den som vet vem jag menar får gärna tagga:D)
Min hane fryser inte direkt, får köldkramp i en tass om han står en stund i högsnö men det hjälper att värma tassen lite o ta ut honom på den plogade gångbanan.
Flatten har det också tufft, tyvärr. Inte för att hon fryser, det gör hon inte, men snön fastnar mellan tårna trots att jag klippt bort så mycket päls jag kunnat, och igår skar snön sönder huden så snöklumparna var alldeles blodröda. Det var knappt så vi tog oss hem från promenaden, hon ville inte alls gå :(
Vart har du köpt skorna ifrån? :)
 
Åkte till djuraffären för att fylla på ben, där var det massa alldeles för gulliga valpar, och sedan till granngården för att köpa hundmat. Så himla smidigt att ha en hund som sköter sig bra inne i affärer!:love:

Sedan hem och gå en riktig långpromenad, tugga lite ben och nu ska jag plugga:banghead:

Nåddes också av beskedet att en hund som jag brukade rasta och träna med som barn innan jag skaffade egen har gått bort idag, känns jättekonstigt och såklart sorgligt även om det säkert var över ett år sedan jag såg henne sist:heart
 
Idag var dag 2 för vovvi utan medicin sen hon skadade sig. Och hon verkar inte uppvisa någon smärta trots att medicinen är väck. Så skönt!
Hon får fortsätta en långsam rehab även om vet inte specifikt sa det så tänker jag inte chansa eftersom hon hade nervpåverkan bak. Någon gång per dag upplever jag att det kanske finns lite, lite svaj kvar i bakkärran. Så vi tar det piano.
 
Nya papillonerfarenheter. :D

Min skickliga halvvilda katt ägnade skohögen under hatthyllan intensiv intresse i morse. Hunden anslöt efter morgonkisssen.
jag lyfte undan stövelkekten och där satt en mus. Kras, och den dog i pappisens mun. -han tog den snabbare än katten.
Det var dock katten som åt den till frukost.
 
Nya papillonerfarenheter. :D

Min skickliga halvvilda katt ägnade skohögen under hatthyllan intensiv intresse i morse. Hunden anslöt efter morgonkisssen.
jag lyfte undan stövelkekten och där satt en mus. Kras, och den dog i pappisens mun. -han tog den snabbare än katten.
Det var dock katten som åt den till frukost.
Duktig kille!

Vi fick in en mus här i huset och det var Indigo som visade oss var den var. Sen var det dock vi som fångade den, men hade han inte tydligt visat att där var något under tvättkorgen så hade det dröjt innan vi hade märkt den.
 
Nya papillonerfarenheter. :D

Min skickliga halvvilda katt ägnade skohögen under hatthyllan intensiv intresse i morse. Hunden anslöt efter morgonkisssen.
jag lyfte undan stövelkekten och där satt en mus. Kras, och den dog i pappisens mun. -han tog den snabbare än katten.
Det var dock katten som åt den till frukost.
Stackars lille mus, omringad av rovdjur så där. Det var ju vänligt av Torsten att göra processen så kort för den! ;)
 
Har lite smått börjat ensamhetsträna Milou igen, vi har gjort det lite till och från men nu ska vi ta tag i det ordentligt. Problemet är att på sommaren har jag kunnat sätta mig någonstans med Alvin eller bara gå lite. Nu är det inte lika roligt ute, Alvin vill inte spendera extra tid ute. Funderar på att sätta mig med Alvin på vinden med en bok.:p Kanske är kallt där iof.

Igår blev det dock ett bra tillfälle då Alvin ville ut och bajsa, slängde in Frolic i vardagsrummet och sen fick han vara ensam en kort tid när jag var ute med Alvin. Hörde inget ylande eller skällande och han verkade glad.

Men det söta var att se hur mycket dom tycker om varandra. Efter bara 5-10 minuter isär blev dom överlyckliga, Alvin var som en liten valp och kunde knappt vänta och så fort jag tagit av honom allt blev det bus med Milou.

Men jag tror att Milou tog ensamheten bra, ingen förstörelse eller stulna saker och som sagt tyst.

Han måste verkligen bli helt van för sorgligt nog kommer Alvin inte leva för alltid och ibland kanske man måste ta med Alvin och lämna Milou.
 
Maken som hade himla roligt åt mig förra året när jag köpte thermooverall till mig själv har nu börjat låna den på de kortare promenaderna och fått äta upp sina ord nu 😁.. Det är ner mot - 20 här så det är rätt kyligt nu.
Igår var vi på klubben (inomhus) och tränade lite freestyle /heelwork med alla vovvarna utom valp som fick sova i sin bur under tiden. Väldigt taggade hundar då det var ett tag sen vi körde igenom det ordentligt, Nano gick jättebra med husse och svansen gick i takt med musiken ❤️. Nike tar sig lite friheter och kör typ alla trick hon kan på en gång i sin iver och Nessie var superduktig som vanligt.

Idag blev det en kort promenad i solen, underbart fast det snorkallt ute. Så glad att jag har ett täcke som sitter bra på valpen när det mer än gå ut och kissa.

Nike och Tey
IMG_20210201_093605.jpg
 
Idag är båda hundarna på inskolning på det nya dagiset. Jag fick ju precis före jul besked om att ägarna till deras tidigare dagis skulle lägga ned verksamheten. Sökte med ljus och lykta efter nytt dagis och hittade ett som jag fick ett gott intryck av. Nu är det bara att hoppas att båda hundarna trivs också :up:
 
Om inte så hade jag motanmält och hävdad ofredande alt falsk angivelse.
Ofredande enligt polisen, som rekommenderade att anmäla direkt när jag pratade med dem.
Till skillnad från mina grannar har jag dock inte lust att "fejda", så jag har helt sonika bara upplyst om att jag har pratat med polisen, men inte anmält än fast vid minsta pip mer från dem så blir det en anmälan direkt!

Förhoppningsvis så vill de undvika en anmälan för ofredande, men om inte så är det deras egna val.
 
Det är ju mycket möjligt att det finns nån/några hundar på byn som skäller på nätterna (jag har aldrig hört något iom att jag -och tjejerna- är inomhus och sover på nätterna) men i såna fall får de väl ta det med vem än det är som äger den/de hunden/hundarna kan jag tycka. Svårt för mig att göra något åt att andras hundar skäller liksom 😅
 
Idag när jag vinterbadade tyckte Nora att det var en bra idé att springa ut i vattnet med täcke och allt på sig. Hon älskar ju att bada men jag trodde nog att hon hade mer självbevarelsedrift än så men tydligen inte :meh:
-1 i luften och 1,5 i vattnet. Det slog mig att jag inte har en aning om hur skadligt (är det ens skadligt?) det är för henne att bada i den temperaturen. Hon fick inte vara kvar i vattnet idag, det var direkt upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
15 295
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 358
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp