Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var min bror med sambo och deras hund här. Vi grillade och hängde ute på tomten, helt underbart att sommaren är här! Tillsammans hade vi 5 hundar på plats, väääldigt olika individer. 2 dalmatiner, en flat, en ESS och en golden. Den äldsta 5,5 år, den yngsta 16 veckor.

Idag blir det bara slapp på soffan innan det är jobbvecka igen. Ska följa resultaten från utställning i Danmark och Norge, precis som igår. Så gaaaalet bitter att våra grannländer som jag brukar åka till har igång sina utställningar och vi får varken komma in i landet eller ha egna utställningar i Sverige :cry::cry::cry:

Nästa helg åker vi på BPH med tre hundar iaf :love:
 
Min knäppa hund :D

Igår låg han mtt på köksgolvet och jämrade sig ynkligt. Jag försökte fråga om han ville gå ut elelr om han vill leka. Inget gav gensvar. Då gick jag och hämtade mat. Han blev halt vild och slängde i sig kulorna. Han som normalt inte är intresserad allas av att äta.

Om han behöver gå ut så ligger han för sig själv och morrar och piper. Jag måste gissa vad han vill.

det är som han inte fattar att han ska ta kontakt med mig. Nä, han bara ligger och tycker synd om sig själv. :rofl:
 
Min knäppa hund :D

Igår låg han mtt på köksgolvet och jämrade sig ynkligt. Jag försökte fråga om han ville gå ut elelr om han vill leka. Inget gav gensvar. Då gick jag och hämtade mat. Han blev halt vild och slängde i sig kulorna. Han som normalt inte är intresserad allas av att äta.

Om han behöver gå ut så ligger han för sig själv och morrar och piper. Jag måste gissa vad han vill.

det är som han inte fattar att han ska ta kontakt med mig. Nä, han bara ligger och tycker synd om sig själv. :rofl:
Känner igen det där :cautious: Min Ebrah kan lägga sig och tjuta högt(!) när det är synd om henne, sedan är det upp till mig att förstå om det är för att hon vill bli klappad, behöver ut eller är vrålhungrig. Hemma går det att tolka bra, vet jag att det är ett tag sen hon var ut så förstår jag att det är ut hon behöver, var hon nyss ute så är det klappar hon vill ha och börjar det närma sig matdags är hon nog hungrig. Men, kommer man någon annanstans där våra rutiner ändras så känner jag mig inte lika säker, då brukar jag ta ut henne för säkerhets skull...
 
Under hela pandemin har jag inte köpt nånting till mig själv. Förra veckan beställde jag att par skor, efter att ha skjutit upp det i flera veckor. De kom hem i fredags och var för små, så jag skickade tillbaka dom. Vad bra, då fick jag 1500 kr över att köpa rakmaskin till valpen istället :D
 
Nu har vi varit på ringträning! Verkligen supernyttigt. Jag har inte ställt ut på tio år och för en vecka sedan hade Rhiannon haft utställningskoppel på totalt 2-3 ggr. Nu har vi tränat i veckan, så hon sprang riktigt bra. Men uppställning!:crazy: Hon blir tokglad när någon (aka "domaren") närmar sig och kastar sig över personen. Inte så lätt att känna igenom hunden då. Mina tidigare hundar har jag ju tränat redan som valpar att bli hanterade på bord av främmande människor, men det har ju inte varit möjligt under pandemin + att den nuvarande stjärnan är betydligt svårare eftersom hon är så intresserad av folk. Något de andra inte har varit på det sättet. Så nu blir det hårdträning med stå-kommando med initialt fokus att STÅ STILL.

På det hela taget skötte sig hunden jättebra med tanke på att hon är så ovan vid att umgås med många andra hundar och mycket folk. Och jag skötte mig ok. Måste hitta någon av mina gamla godisväskor så att jag kan bli lite rappare i belöningarna. Vi ska iväg på en annan ringträning på onsdag och sen tror jag att vi ska åka på den här även nästa vecka.

Rhiannon avslutade med att bada i en damm, så nu blir det bad och föning...
 
I helgen fick vi en agilityplan 15 minuters promenad bort, och idag fick Skrället ett eget hus (sen bilden togs är taket bortrivet för att renovera och ändra lite planlösning :D). Allt som allt en bra helg trots jourbesöket, väntar spänt på besked från direktregleringen vad det kalaset kostade.
DSC_0407.JPG
 
Kursen idag ägnades åt att träna fokus med störning.

vi fick gå mellan andra hundar och folktandvården koppel. kursledaren höll i en långlunch och följde med på avstånd. Alla unghundarna skötte sig som små stjärnor. Torsten är tyvärr i tonåren och har precis skaffat moppe :meh: Koncentrationen glömde vi hemma.
Nåväl det gick ok efter förutsättningarna
 
Kursen idag ägnades åt att träna fokus med störning.

vi fick gå mellan andra hundar och folktandvården koppel. kursledaren höll i en långlunch och följde med på avstånd. Alla unghundarna skötte sig som små stjärnor. Torsten är tyvärr i tonåren och har precis skaffat moppe :meh: Koncentrationen glömde vi hemma.
Nåväl det gick ok efter förutsättningarna
Jösses autocorrect! Hahaha långlina ska det vara inte lång lunch :rofl::rofl::rofl:
 
Igår var min bror med sambo och deras hund här. Vi grillade och hängde ute på tomten, helt underbart att sommaren är här! Tillsammans hade vi 5 hundar på plats, väääldigt olika individer. 2 dalmatiner, en flat, en ESS och en golden. Den äldsta 5,5 år, den yngsta 16 veckor.

Idag blir det bara slapp på soffan innan det är jobbvecka igen. Ska följa resultaten från utställning i Danmark och Norge, precis som igår. Så gaaaalet bitter att våra grannländer som jag brukar åka till har igång sina utställningar och vi får varken komma in i landet eller ha egna utställningar i Sverige :cry::cry::cry:

Nästa helg åker vi på BPH med tre hundar iaf :love:
Fast vi får arrangera nu så länge vi följer FHMs riktlinjer. SKKs stora kommer nog inte igång på ett tag men ras och specialklubbar kan dra igång. Min klubb planerar första utställningen i juli.
 
Självklart :) kul att ni ska ha utställning! Alla mina rasklubbar har ställt in.
Jag tror att det kommer att bli ett hyfsat utbud av inofficiella utställningar under sommar och höst. Själv anmälde jag till en härom dagen. Den ska vara i augusti. Och jag fick tips om en match show i juli.
 
Jag tror att det kommer att bli ett hyfsat utbud av inofficiella utställningar under sommar och höst. Själv anmälde jag till en härom dagen. Den ska vara i augusti. Och jag fick tips om en match show i juli.
Ja, förmodligen. Men jag vill inte lägga pengar på inofficiella resultat och outbildade domare som inte kan rasen :angel: :angel: möjligtvis för att valpen ska få lite träning, men jag har 3 andra unghundar som är mer än redo att få sina första officiella meriter :arghh:
 
Hur gör ni mär det är så här varmt? Han behöver ju motionen och stimulansen. Jag har vatten med mig. Men han tar ju slut totalt... tack och lovså finns det lite vatten i en park så han kan få svalka!
https://www.instagram.com/p/CPz8xnAju-0/?utm_medium=copy_link
Går långpromenader sent på kvällen/tidigt på morgonen, simmar hundarna i sjön som aktivering/motion, ev tränar i inomhushall med AC. Men framförallt så får hundarna finna sig i att ta det lite lugnare i värmeböljan, de brukar inte klaga över det ;)
 
Går långpromenader sent på kvällen/tidigt på morgonen, simmar hundarna i sjön som aktivering/motion, ev tränar i inomhushall med AC. Men framförallt så får hundarna finna sig i att ta det lite lugnare i värmeböljan, de brukar inte klaga över det ;)
Det är ju dumt att jag bara har honom dagtid. När dottern har sommarlov blir det lite enklare för då kan jag gå direkt han kommer 7.30. Nu måste jag vänta tills hon går till skolan 8.15.
 
Det är ju dumt att jag bara har honom dagtid. När dottern har sommarlov blir det lite enklare för då kan jag gå direkt han kommer 7.30. Nu måste jag vänta tills hon går till skolan 8.15.
Men är det ditt huvudansvar att han blir stimulerad då? Eller bara att han har sällskap och blir rastad...

Om du ”måste” stimulera honom kanske noshörningar hemma kan vara en idé?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 170
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
600
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
42 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp