Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Alvin trimmad på hela kroppen, han hade underbar vacker päls innan men jag vill se om pälsen är en del att han är lite mer påverkad i värmen än förr eller om det är åldern som spelar in. Han har ju haft mellan 0,1 mm -10 cm päls och nu bara 1,5 cm så tror inte det är pälsen men rakade av för att se. Det växer fort som ogräs, snabbare än jag vill för får trimma hela tiden. Nu var det rekord, inte rakat på 11 veckor, så länge har det aldrig gått förutom hans helpälsade perioder.

Jag brukar ta kam 1 men valde 2 idag för att inte bli helt naken. Det var lättare att trimma då för då behöver inte varje mm vara perfekt. Och det var första gången jag trimmade hela Alvin med min Oster och jösses vilken fart det var i den. Min gamla slitna Moser kan slänga sig i sopkorgen. Var glad över Ostern med tanke på hur mycket päls som skulle av. Tog ca en timme och Alvin var så duktig, lugnaste och behagligaste trimningen av honom på flera år,
 
Ikväll var vi på rallyträning på klubben. Vi har inte tränat på konskick eller bärande av föremål på ett par månader. Men de momenten bara satt! Och konskicket på längre håll än vi gjort innan.
Så nu kan vi (mer eller mindre bra) alla momenten i mästarklass förutom inåtsnurren. För den hade jag glömt att den fanns och inte tränat.
Å andra sidan finns tid för det, vi måste ju få tre godkända i avancerad först. Anmäld till tävling nästa helg så hoppas jag kommer med.
 
Köpte en sån där fantastisk infraröd febertermometer till kommande bebisen och jag och sambon roade oss med att ta tempen på allt möjligt. Helmer tyckte den var JÄÄÄÄÄTTEotäck och flydde från rummet, insåg att IR är nog lite annorlunda för hundar än oss. 😳 fick världens sämsta samvete och vågade inte testa den på Stig. Helmer återvände dock rätt snart men var hiskeligt mammig sen. 😬
 
Köpte en sån där fantastisk infraröd febertermometer till kommande bebisen och jag och sambon roade oss med att ta tempen på allt möjligt. Helmer tyckte den var JÄÄÄÄÄTTEotäck och flydde från rummet, insåg att IR är nog lite annorlunda för hundar än oss. 😳 fick världens sämsta samvete och vågade inte testa den på Stig. Helmer återvände dock rätt snart men var hiskeligt mammig sen. 😬

Hahaha, vi har en sån termometer fast för mat, och min äldsta cardigan blir fullkomligt TOKIG! Han älskar den och blir helt hysterisk när den kommer fram!
 
Hahaha, vi har en sån termometer fast för mat, och min äldsta cardigan blir fullkomligt TOKIG! Han älskar den och blir helt hysterisk när den kommer fram!
Helmer blev också tokig men skulle typ klättra upp i knäet på sambon och började springa runt och var helt yr, jag tolkade det som rädd men jaaaa vet inte vad jag ska tro! 😂 om man gör vissa smackande ljud typ slickar sig om munnen fast lite högljutt hoppar han nästan på en och ska pussas, ibland hänger jag inte med i hundspråk alltså! 😅
 
Idag har Gissa som blir 8 nästa vecka varit på seniorkontroll,tandstensborttagning ,inga fickor,inga skador och inget löst,hela vovven var i toppskick.
Då vi ska vara i Skåne större delen av sommaren så tryckte vi in en rabiesvacc med,innan den går ut.
 
Köpte en sån där fantastisk infraröd febertermometer till kommande bebisen och jag och sambon roade oss med att ta tempen på allt möjligt. Helmer tyckte den var JÄÄÄÄÄTTEotäck och flydde från rummet, insåg att IR är nog lite annorlunda för hundar än oss. 😳 fick världens sämsta samvete och vågade inte testa den på Stig. Helmer återvände dock rätt snart men var hiskeligt mammig sen. 😬
Oj, visste inte ens att sådant fanns! Nu var jag tvungen att googla :p På vilket sätt skulle en sådan kunna vara otäck? Ger den ifrån sig ljud eller så? På bilderna ser den ju bara ut att vara en plastklump, typ lika otäck som en vanlig fjärrkontroll.
 
Oj, visste inte ens att sådant fanns! Nu var jag tvungen att googla :p På vilket sätt skulle en sådan kunna vara otäck? Ger den ifrån sig ljud eller så? På bilderna ser den ju bara ut att vara en plastklump, typ lika otäck som en vanlig fjärrkontroll.
Du jag vet inte! Tror den skickar infraröda strålar som ska studsa tillbaka och att det är det som mäter, och hundar kanske uppfattar sånt annorlunda?? Jag killgissar vilt! 😂
 
Har kört igång Louie lite mer nu, och det verkar (pepparpeppar!) fungera med hans bog!
Var på ÅB hos fysion igår för lite mer ström och hon tyckte att han börjar kännas riktigt fin nu. Det var två veckor sedan vi var där och han har fått vara med lite på träningarna samt vara lös på promenaderna däremellan, så det var skönt att höra att det inte gjort något värre :)
 
Köpte en sån där fantastisk infraröd febertermometer till kommande bebisen och jag och sambon roade oss med att ta tempen på allt möjligt. Helmer tyckte den var JÄÄÄÄÄTTEotäck och flydde från rummet, insåg att IR är nog lite annorlunda för hundar än oss. 😳 fick världens sämsta samvete och vågade inte testa den på Stig. Helmer återvände dock rätt snart men var hiskeligt mammig sen. 😬
Jag har en sån men tror inte den ger rätt resultat på hundar? Alvins resultat blev helfel och visade erorr och Milou som är naken fick resultat mellan 35,3 och 36,1. Fast dom brydde sig inte alls om att jag mätte på dom, tittade bara trött på mig för att jag störde.
 
Jag har en sån men tror inte den ger rätt resultat på hundar? Alvins resultat blev helfel och visade erorr och Milou som är naken fick resultat mellan 35,3 och 36,1. Fast dom brydde sig inte alls om att jag mätte på dom, tittade bara trött på mig för att jag störde.
Nä tror inte den är gjord för dem alls, det var mest jag som larvade mig. Känns dock som att just Helmer trodde det var kloklippen jag kom med och den är traumatiserande, jag råkade klippa honom i pulpan som valp och det har han verkligen inte förlåtit mig för. 😬 jag öser på med godis men där är förtroendet naggat å det grövsta. 🙈
 
Jag har en sån men tror inte den ger rätt resultat på hundar? Alvins resultat blev helfel och visade erorr och Milou som är naken fick resultat mellan 35,3 och 36,1. Fast dom brydde sig inte alls om att jag mätte på dom, tittade bara trött på mig för att jag störde.
Vi har en sån och när vi mäter i örat på Tinja så visar den 38,2, fungerar alltså utmärkt för oss :D
 
Ytterst ynkligt, nykräkt Skrället. Han har varit väldigt intresserad av fett-tråget under grillen och ikväll fick han chansen och satte i sig en nästan full form :meh: Inte billigt, men så tacksam att ha mindre än 12 minuter i lagligt tempo till jouröppet djursjukhus. Billigare än om utvecklat pankreatit i alla fall. Tussig som jag vet inte vad heller eftersom projekt sommarkostym påbörjades tidigare under kvällen.
DSC_0399.JPG
 
Har varit ute och tränat apportering med några andra cockerägare och är supernöjd. Vår träning gick för all del mest ut på att sitta och ta det lugnt och titta på, något Rhiannon har väldigt svårt för. Men efter ett tag så... Sen fick hon själv apportera en dummy. Hon gör det bra inomhus, men ute blir hon ofokuserad och kan antingen strunta i dummyn eller sticka iväg med den. Första gången gjorde hon försök att dra, men törnade in i en påse med skräp (!) och sprang då till mig. De två andra gångerna kom hon direkt in, så då bröt vi.

På slutet tänkte jag att hon skulle få testa att apportera sin kaninskinnsboll. Den drar hon gärna iväg med, så jag satte långlina på hunden för att kunna begränsa hennes springande. Varpå djuret hämtar bollen och levererar direkt i hand. Där satt jag med min lina!:rofl:

Imorgon ska vi åka på ringträning.
 
Kursen idag var jätte bra, nu vet jag snart inte hur jag ska komma ihåg allt vi kan. Skrev en liten lista över kommandon och moment men är inte klar än. Det går så snabbt att lära in saker att det är förbluffande. Och så mycket inspiration jag får. Vi klarar alltid ett eller två steg mer än jag tror innan. En lagom liten knuff i rumpan verkar nyttig för mig

Imorgon är sista kursdagen men min instruktör ska hjälpa mig sätta ihop mitt program och lära mig ännu mer moment i sommar fast momenten till programmet har jag satt ihop själv och dom godkändes idag så nu är dom satta så jag har 4 moment, en låt och början till ett slut.

En av dom lite roligare sakerna vi gjorde var att han ska stå med framtassarna på fotbollen och rulla bollen framför sig med baktassarna på marken som han går med, som att han kör en barnvagn ser det ut som, nu kan han både bredvid mig, framifrån mot mig och mellan mina ben. Ser dock lite knaggligt ut för marken var inte helt slät och det är en del teknik och balans men han fattar grejen,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 136
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 629
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
600
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
42 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp