Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses så det regnar idag! Vi började dagen med att cykla ca 6km. Myggen var hemska och hur många som helst precis överallt. Nu har hundarna ätit och parkerat i soffan. Tänker nog inte gå ut så mycket mer idag :cautious:
 
Blöt morgonpromenad i regnet. Jag såg mängder av pyttiga kantareller ch ar alldeles ensam i skogen. Men antagligen var det vilt i närheten för Torsten stannade och väntade in mg på stigen flera gånger.

När vi kom hem ville Torsten upp i mitt knä.
Det händer så extremt sällan så jag lyfte upp honom trots att han var genomblöt. Sedan låg han stilla i mitt knä en lång lång sund. Sedan fick jag byta till torra kläder ;)
 
Jag kunde inte låta bli att göra midsommartårtor till hundarna :angel: Ebrah ville dock inte ha sin jordgubbe, så Aysu tog båda :D
20210625_131422-01.jpeg
 
Nu har jag beställt kylvästar till grabbarna, valde mellan det och täcken och har kyldynor också. Inser jag inte vill ha täcke på dom hela tiden och inte behöver ett helt täcke. Hittade västar som kommer bli jätte fina. Nöjd, håller tummarna att dom är bra.
 
Iland är vrålapan billig. Som nu på morgonen.
Jag släpper ut honom för att kissa. Han får syn på tröjan som jag igår glömde på ärtornas ställning, och vrålar igång. Det är ju inga små diskreta gläfs när han kommer i gasen. Han vrålar verkligen. Halv åtta en midsommarmorgon. :meh:

Igår satt han i mitt knä och fick syn på något - oklart vad - i trädgården och morrade. Trots att jag hade honom i knäet så var det smått hopplöst att byta.
 
Iland är vrålapan billig. Som nu på morgonen.
Jag släpper ut honom för att kissa. Han får syn på tröjan som jag igår glömde på ärtornas ställning, och vrålar igång. Det är ju inga små diskreta gläfs när han kommer i gasen. Han vrålar verkligen. Halv åtta en midsommarmorgon. :meh:

Igår satt han i mitt knä och fick syn på något - oklart vad - i trädgården och morrade. Trots att jag hade honom i knäet så var det smått hopplöst att byta.

Vrålet känner man igen!

Jädrar vad högt min skriker om han ser något som inte ska vara i närheten av vårt hus enligt honom.
Igår gick det förbi några människor på baksidan och han vrålar verkligen.

Tror det är enda negativa sidan jag upplevt med rasen . :P
 
80+ kvinna till sin man: Är det inte lite lustigt det där, att dom klipper bort pälsen på hundarna så dom ser helt nakna ut?
80+ gubbe: Ja det är sannerligen lustigt.

Som om jag bara tagit vilken hund som helst och rakat av allt. Tror inte dom förstod att han SKA vara så. Att det är en egen ras.
 
Behövde komma hemifrån lite så kasta in Emiron i bilen och körde till närmaste större stad för lite miljöträning. Har varit alldeles för lat med det ska jag erkänna, det är sällan vi är inne i större städer. Det gick riktigt bra faktiskt trots att vi blev utskällda av ett gäng småhundar och nästan påkörda av ungdomar på elsparkcyklar. Nu är pipnäsan mör i ärthjärnan.
 
Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Dante! Han är så väldigt okomplicerad och social. Hänger med på allt, gillar alla, leker fint med stora och små och sköter sig så himla bra. Har i princip varit rumsren sen han kom - så länge han har tillgång till att gå ut så gör han det, och skulle det vara stängt så söker han sig väldigt tydligt till dörren så man hinner släppa ut honom.
Sover hela natten i sin lilla säng, tyst och stillsamt.
Han biter en del, speciellt när han är trött, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara mycket värre. Han accepterar dessutom nästan alltid att man tar fingrar eller armar (eller vilken kroppsdel han nu fått tag på) ur hans mun och trycker dit en tuggleksak istället.
Halsband och koppel har inte heller varit några konstigheter. Han fattar grejen med att gå undan för tryck och beter sig som vanligt även med halsband och koppel på.
Dessutom är han supermysig?? Älskar att ligga nära och bli pillad på.

Hade förväntat mig att det skulle vara mer eller mindre rööv att ha valp men detta är ju superhärligt??? Kommer jag att få igen det sen i tonåren..? :nailbiting: :D
 

Bifogade filer

  • 20210625_151328.jpg
    20210625_151328.jpg
    617,4 KB · Visningar: 29
Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Dante! Han är så väldigt okomplicerad och social. Hänger med på allt, gillar alla, leker fint med stora och små och sköter sig så himla bra. Har i princip varit rumsren sen han kom - så länge han har tillgång till att gå ut så gör han det, och skulle det vara stängt så söker han sig väldigt tydligt till dörren så man hinner släppa ut honom.
Sover hela natten i sin lilla säng, tyst och stillsamt.
Han biter en del, speciellt när han är trött, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara mycket värre. Han accepterar dessutom nästan alltid att man tar fingrar eller armar (eller vilken kroppsdel han nu fått tag på) ur hans mun och trycker dit en tuggleksak istället.
Halsband och koppel har inte heller varit några konstigheter. Han fattar grejen med att gå undan för tryck och beter sig som vanligt även med halsband och koppel på.
Dessutom är han supermysig?? Älskar att ligga nära och bli pillad på.

Hade förväntat mig att det skulle vara mer eller mindre rööv att ha valp men detta är ju superhärligt??? Kommer jag att få igen det sen i tonåren..? :nailbiting: :D
Vänta tills han är typ 4 månader.. :angel:
 
Lillfröken har varit duktig och inte gjort inne något på flera dagar.
Hon är en så jäkla rolig och tuff 1-kilosfluff! Hon är full i bus och väldigt självständig. Mig stalkar hon. Och om jag lämnat henne med sambon kan hon gny lite. Men hon får träna på det.
Hon och han har inte riktigt hittat varann än och hur de ska förhålla sig till varann. Idag skulle han ta ut henne en sväng. Vi kan väl lugnt säga att hon inte var intresserad av att följa honom och att inkallningen inte sitter(hon är ju bebis, så inget konstigt). Han fick bra motion! :laugh:
Mig följer hon ju gärna än så länge. Och jag känner väl av energi/fokus/sug etc lite bättre och kan fånga hennes fokus/hitta hennes sug. Så om hon tappar fokus och kontakt kan jag plocka upp det lite annorlunda och ha henne med mig mer. Plus att hon ju knutit an mer till mig och söker stöd ibland.
Men med sambon var det mer "Hej då gubbjävel, I don't need you! Jag ska ha kul på min promenad."🖕
Det här blir nog spännande även för mig med sen då hon blir äldre och än mer självständig. 😅
Hon är så gosig som kommer och vill bli upplyft och ska ligga på axeln!:heart
 
Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Dante! Han är så väldigt okomplicerad och social. Hänger med på allt, gillar alla, leker fint med stora och små och sköter sig så himla bra. Har i princip varit rumsren sen han kom - så länge han har tillgång till att gå ut så gör han det, och skulle det vara stängt så söker han sig väldigt tydligt till dörren så man hinner släppa ut honom.
Sover hela natten i sin lilla säng, tyst och stillsamt.
Han biter en del, speciellt när han är trött, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara mycket värre. Han accepterar dessutom nästan alltid att man tar fingrar eller armar (eller vilken kroppsdel han nu fått tag på) ur hans mun och trycker dit en tuggleksak istället.
Halsband och koppel har inte heller varit några konstigheter. Han fattar grejen med att gå undan för tryck och beter sig som vanligt även med halsband och koppel på.
Dessutom är han supermysig?? Älskar att ligga nära och bli pillad på.

Hade förväntat mig att det skulle vara mer eller mindre rööv att ha valp men detta är ju superhärligt??? Kommer jag att få igen det sen i tonåren..? :nailbiting: :D
Haha min var snäll tills hon blev 10 veckor. Sen kom djävulen fram 😈 Vänta du bara 😜
 
Började dagen med en promenad till kommunens största rastgård. Själva rastgården är utmärkt, den är verkligen stor och mina damer kan faktiskt springa i full hastighet där innan de måste bromsa igen. MEN vägen dit är så fruktansvärt pisstråkig :arghh: Det är 2,5km asfalt bredvid bilväg dit och såklart samma sak tillbaka. Vi försökte gå några pytteomvägar för att komma där det var något mer grönt, men alltså, fy så trist det är.

Jag vet att jag borde vara enbart tacksam över att vi alls har flera rastgårdar att välja mellan och att det alls finns en såhär stor rastgård att vara i. Jag bara önskar att jag kunde bo i någon helt annan stad eller så, med mer natur och bättre möjligheter att kombinera skogspromenad med lösspring. I vanliga fall är vi ju i tomma fårhagar, men tja, de är inte speciellt tomma vid den här tiden på året, så då får vi hitta på andra saker.

Ska iaf försöka ta mig till den där stora rastgården en gång i veckan nu under sommaren, så kan de springa i mindre rastgårdar övriga dagar.
 
Torsten har fått en betydligt kortare svans.

Jag hittade en stor fet mördarsnigel hårt intrasslad i svansen. Fanns inget annat att göra än att klippa bort den. Det var för kletigt och klistrigt för att försöka trassla ut. Speciellt inte eftersom han är så rädd om sin svans, och håröm. Det blev en ful ojämnhet så jag fick göra en ansning av alltihop.
För den som inte vet hur en pappissvans ser ut så är den inte speciellt konstig. Men jag som vet hur mycket jag tagit bort ser det tydligt.
 
Torsten har fått en betydligt kortare svans.

Jag hittade en stor fet mördarsnigel hårt intrasslad i svansen. Fanns inget annat att göra än att klippa bort den. Det var för kletigt och klistrigt för att försöka trassla ut. Speciellt inte eftersom han är så rädd om sin svans, och håröm. Det blev en ful ojämnhet så jag fick göra en ansning av alltihop.
För den som inte vet hur en pappissvans ser ut så är den inte speciellt konstig. Men jag som vet hur mycket jag tagit bort ser det tydligt.
Trodde du skulle klippa ner honom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 242
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
626
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp