Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nu ingen tvekan om att min hund tar ljudet av att jag sätter mig på toaletten som en inkallningssignal.

Så fort jag nuddar sitsen hörs tassarna ivrigt trippande över golvet 🙈.

Är tveksamt om jag någon gång kommer att ha nytta av denna något originella inkallning :p.
Samma här med mina.
 
Det är nu ingen tvekan om att min hund tar ljudet av att jag sätter mig på toaletten som en inkallningssignal.

Så fort jag nuddar sitsen hörs tassarna ivrigt trippande över golvet 🙈.

Är tveksamt om jag någon gång kommer att ha nytta av denna något originella inkallning :p.
Alla mina har också gjort så. För dem har det mer inneburit:
”Hurra! Hon sitter ned och det betyder ju att hon ser mig och kan klappa mig! Drömmen!” 😂
 
Vi mötte ett intressant hundekipage igår. Det var en man med två hundar, varav den ena en vuxen hund, kanske en stövare? Det var dock lite svårt att se för den andra var en enorm luddig pyreneervalp som tycktes försöka sitt bästa för att klättra omkring på och störa den äldre hunden. Supergullig verkligen, men den gav också intryck av att vara förfärligt valpjobbig :laugh:. Gissningsvis blir den även enorm med tanke på hur stor den redan var.

Blir nog en hund modell mindre för mig även nästa hundköp!
 
Så nöjd över corven idag! Hon körde agility på morgonen och fick springa av sig innan första starten i rally avancerad och vi kom runt med 90 poäng, andra starten var hon lite lätt odräglig och jag önskar att jag låtit henne få ur sig lite överskottsenergi. 85 poäng där och jag trodde det berodde på att hon var lite övertaggad men när jag fick protokollet så fick jag krypa till korset och inse att de dragit 10 poäng på förarfel (fel övning).. :o

Iallafall kval resultat I båda och ett till så har vi titeln och kan flytta upp i mästarklass. Väldigt nöjd då jag förra veckan testade köra en avancerad bana för första gången sen i höstas :angel:.

Domarkommentarerna löd:
" Fin position, fint stå framför vilken goding till hund, som vill göra rätt."
och: "Bra fokus och samarbete. Härlig glädje och utstrålning hos hunden." Så man kan ju inte vara annat än nöjd!

Nöjd Nessie
20210622_213157.jpg
 
En släkting som jag i princip aldrig pratar med skrev till mig att han vill köpa en hund. Han är rädd för mina hundar :angel: men han har nyss flyttat hemifrån, det blev kanske lite ensamt. Han vill ha en liten, enkel hund. Han skrev att han tittat på labradoodle, shipoo, maltipoo och yorkshireterrier.

Får man säga upp kontakten? :meh:

Jag svarade: ”Du har säkert lärt dig i skolan att man aldrig ärver bara det bästa från föräldrarna, man ärver alltid 50/50. Är du beredd att få en hund som är lika stor som en labrador?” Svaret jag fick var nej.

Så nu tittar han på ”Cockalott” istället. Vad fasen är en Cockalott?! Oavsett, jag tror inte mitt budskap gick hem riktigt..

Blir man automatiskt dum och lättlurad när man har pengar i de summorna att bara spontanshoppa en hund för? :confused:
 
Idag är Aysu dyyyyr. Vi var ute nu på morgonen med lurchervännen, Aysu gick lös längs gångvägarna. I en kurva stannar hon och stirrar framåt och när jag kom några steg närmare såg jag att det på gräsmattan en bit bort var 5-6 harar som sprang runt i full fart och verkade leka eller något O_o

Det var inga som helst problem att då gå fram och koppla henne, ge henne massor av godis och sedan gå åt lite annat håll. Men alltså jösses, jag har aldrig sett så många harar på samma ställe och inte så livliga. Duktiga, duktiga Aysu som bara stannar även i en sådan situation!
 
En släkting som jag i princip aldrig pratar med skrev till mig att han vill köpa en hund. Han är rädd för mina hundar :angel: men han har nyss flyttat hemifrån, det blev kanske lite ensamt. Han vill ha en liten, enkel hund. Han skrev att han tittat på labradoodle, shipoo, maltipoo och yorkshireterrier.

Får man säga upp kontakten? :meh:

Jag svarade: ”Du har säkert lärt dig i skolan att man aldrig ärver bara det bästa från föräldrarna, man ärver alltid 50/50. Är du beredd att få en hund som är lika stor som en labrador?” Svaret jag fick var nej.

Så nu tittar han på ”Cockalott” istället. Vad fasen är en Cockalott?! Oavsett, jag tror inte mitt budskap gick hem riktigt..

Blir man automatiskt dum och lättlurad när man har pengar i de summorna att bara spontanshoppa en hund för? :confused:
Haha okej ska vi gissa lite på Cockalott?
Cocker + Plott :nailbiting:
Nä men kommer inte ens upp något vid googling så han måste ju ha läst/hört fel? 🙈😅
 
En släkting som jag i princip aldrig pratar med skrev till mig att han vill köpa en hund. Han är rädd för mina hundar :angel: men han har nyss flyttat hemifrån, det blev kanske lite ensamt. Han vill ha en liten, enkel hund. Han skrev att han tittat på labradoodle, shipoo, maltipoo och yorkshireterrier.

Får man säga upp kontakten? :meh:

Jag svarade: ”Du har säkert lärt dig i skolan att man aldrig ärver bara det bästa från föräldrarna, man ärver alltid 50/50. Är du beredd att få en hund som är lika stor som en labrador?” Svaret jag fick var nej.

Så nu tittar han på ”Cockalott” istället. Vad fasen är en Cockalott?! Oavsett, jag tror inte mitt budskap gick hem riktigt..

Blir man automatiskt dum och lättlurad när man har pengar i de summorna att bara spontanshoppa en hund för? :confused:
Försök få in personen att köpa yorkshireterrier då? Berätta lite om hälsoundersökningar om du inte redan gjort det, och visa hur lätt det är att hitta på tex hunddata.
 
Försök få in personen att köpa yorkshireterrier då? Berätta lite om hälsoundersökningar om du inte redan gjort det, och visa hur lätt det är att hitta på tex hunddata.
Det var det jag gjorde. Samt länkade grupp 9 på SKKs sida för att han skulle kunna få titta själv efter en ras han gillar. Men då fick jag till svar att ”Cockalott då?” :crazy:
 
Han verkar ju kunna tänka sig en del pälsvård. Bichon frisé eller havanaise är ju trevliga sällskapshundar.
Havanais har jag tipsat om, fick ingen reaktion på det. Han är nog dock absolut inte intresserad av pälsvård. Förmodligen inte intresserad av hund alls. Mest en statussymbol, typ ha en dyr hund med coolt namn. Så jag hoppas, och tror, att det inte blir något hundköp till slut ändå ;)
 
Havanais har jag tipsat om, fick ingen reaktion på det. Han är nog dock absolut inte intresserad av pälsvård. Förmodligen inte intresserad av hund alls. Mest en statussymbol, typ ha en dyr hund med coolt namn. Så jag hoppas, och tror, att det inte blir något hundköp till slut ändå ;)
Berätta om hur dyrt det kommer bli och att veterinärvård är asdyrt just nu även om man har försäkring, berätta om hur mycket den kommer kissa inne, bita sönder grejer, skälla och vara asjobbig.
 
Pengar är inget problem, men det där med att den kommer kissa inne.. Det kommer gå fort att övertala honom ;)
Hundkiss i sängen, i soffan, på alla mattor, på golvet, på skorna i hallen, i tvättkorgen, på väskor som står på golvet osv. Hela huset kommer vara helt nedpissat och sen ovanpå det kommer hunden troligen få diarré lite då och då och då kommer den sprutlackera både golv, väggar och allt som är i skottlinjen, oftast mitt i natten så man vaknar av stanken. Sen som topping på all skit och piss så blir det några högar med spyor i soffan och på utvalda finmattor.
 
Hundkiss i sängen, i soffan, på alla mattor, på golvet, på skorna i hallen, i tvättkorgen, på väskor som står på golvet osv. Hela huset kommer vara helt nedpissat och sen ovanpå det kommer hunden troligen få diarré lite då och då och då kommer den sprutlackera både golv, väggar och allt som är i skottlinjen, oftast mitt i natten så man vaknar av stanken. Sen som topping på all skit och piss så blir det några högar med spyor i soffan och på utvalda finmattor.
*copy* *paste* *send* :D
 
Pengar är inget problem, men det där med att den kommer kissa inne.. Det kommer gå fort att övertala honom ;)
Berätta att du känner en (mig) som fick hem en valp som bestämde sig för att det bästa stället att kissa på var i sängen. Inte hundsängen alltså, utan MIN säng :meh: Även om jag hela tiden bäddade sängen och försökte vara snabb på att ta ut henne så hände det ett flertal gånger att hon hann flyga upp i sängen och kissa ner mitt täcke. Någon gång fick jag sent en kväll gå över till grannen och be om att få låna en filt, för det var rysligt kallt att försöka sova utan täcke. Jättekul. Verkligen.
 
Berätta att du känner en (mig) som fick hem en valp som bestämde sig för att det bästa stället att kissa på var i sängen. Inte hundsängen alltså, utan MIN säng :meh: Även om jag hela tiden bäddade sängen och försökte vara snabb på att ta ut henne så hände det ett flertal gånger att hon hann flyga upp i sängen och kissa ner mitt täcke. Någon gång fick jag sent en kväll gå över till grannen och be om att få låna en filt, för det var rysligt kallt att försöka sova utan täcke. Jättekul. Verkligen.
Hahaha ja jag har haft flera såna valpar, men värst var en unghund jag tog som omplacering (7 mån). Underbart 😂
 
*copy* *paste* *send* :D
Glöm för allt i världen inte analsäckarna. Antingen får man en hund som klarar att tömma analsäckarna själv, ofta görs detta i sängen eller i soffan, eller så får man en hund som inte kan tömma själv och då måste ägaren göra det, med fingrarna, så det kommer spruta analsekret i hela badrummet som om man klämde en jättefinne, det kommer skvätta upp i ansiktet, på händer och kläder och lukten går typ aldrig bort. Det är värre än allt bajs, kiss och spya kombinerat, när man sen är klar så åker hunden kana runt runt i huset och torkar av rumpan på alla mattor och soffdynor den kommer åt. Lukten sätter sig sedan i pälsen på hunden och alla han möter på stan kommer stirra konstigt och undra varför både han och hans hund luktar rutten fisk.

Så i korta drag så kommer hela huset vara inkakat i bajs, kiss, spyor och analsekret. Den enda anledningen till att ingen annan hundägare klagar är för att resten av oss inte har något luktsinne kvar så vi känner inte stanken längre och våra smaklökar har vant sig vid att köttfärssåsen allt som oftast är lite "extra kryddad".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 097
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
597
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
42 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp