Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inget att uppdatera. Ville bara få äran att starta en ny tråd :D
Mitt lilla odjur verkar återställd och vill ICKE vara still mer.
Vi roar oss med att leta godisar, göra trick och sjunga/yla. Yla är ngt vi börjat med nu. Hon kan skälla och pipa. Men nu har vi lagt till en till växel.
Snart får hon iaf börja röra sig mer som vanligt. Vi blir nog lika glada båda två. 💃
 
20200226_142320.jpg
Firar min födelsedag med att tumören vi tog bort från knasfia i måndags var elakartad. Det känns så förbannat orättvist. Hon har just fyllt 7 år och är världens trevligaste hund, varför måste just hon bli sjuk hela tiden och nu detta.😭
 
Trodde min hund hade vant sig vid att hålla sig undan när jag gör yinyoga. Men idag kom hon med ett gosedjur och tryckte det i ansiktet på mig när jag låg på mattan.
Andas och slappna av går dåligt ihop med skratt åt hundens lek-med-mig-kroppsspråk sett underifrån...
 
20210128_090541.jpg


Artros i flertalet tår i båda framtassarna och artros i den opererade armbågen, som väntat. Höfterna såg helt okej ut, kunde se ett lite dimmigt område som kan förklara klickandet. Simning, rörelse och smärtstillande vid behov blev råden. Väldigt skönt att det inte var värre än så.
 
Blev uppringd och fick (som förväntat) definitivt förhandsbesked om att mina småtjejer (självklart) inte är vare sig en störning eller en olägenhet för hälsan 👌
20210127_092851.jpg

Skulle gärna vara en fluga på väggen hos de där lustiga grannarna jag har, när beskedet kommer svart på vitt :angel:Besvikelsen torde bli av gigantiska proportioner 😉
 
Blev uppringd och fick (som förväntat) definitivt förhandsbesked om att mina småtjejer (självklart) inte är vare sig en störning eller en olägenhet för hälsan 👌
Visa bifogad fil 63919
Skulle gärna vara en fluga på väggen hos de där lustiga grannarna jag har, när beskedet kommer svart på vitt :angel:Besvikelsen torde bli av gigantiska proportioner 😉
Olägenhet för hälsan?
...och jag som blir så varm och lycklig av dina bilder på glada busiga hundar! :)
 
Olägenhet för hälsan?
...och jag som blir så varm och lycklig av dina bilder på glada busiga hundar! :)
Ja alltså mina lustiga grannar har framfört att mina hundar skäller 24/7 365 dagar om året (de kan alltså inte sova vare sig natt eller dag), att skallen är så gälla att det skär genom märg och ben inne i grannarnas hus (de bor typ 70 meter bort och det är inte öppet emellan), att de aldrig någonsin är utanför hundgården, jag gör aldrig något med dem osv osv.

Finns dock ingen som köper lögnerna förutom möjligtvis de själva och det är ju för att det är så löjligt enkelt för mig att motbevisa dem. Bara kom hit liksom, så är det helt uppenbart för alla att de är välskötta, är glada, sociala, trygga, mår finfint och att de inte skäller "bara för att" och jag är såpass offentlig att det är väldigt enkelt att följa mitt hundliv mååånga år tillbaka för att få en bild av hur jag sköter mina hundar och just med dessa så krävs det en hyfsad provokation i form av skumma människor eller vilt på gården för att de ska larma.
 
Blev uppringd och fick (som förväntat) definitivt förhandsbesked om att mina småtjejer (självklart) inte är vare sig en störning eller en olägenhet för hälsan 👌
Visa bifogad fil 63919
Skulle gärna vara en fluga på väggen hos de där lustiga grannarna jag har, när beskedet kommer svart på vitt :angel:Besvikelsen torde bli av gigantiska proportioner 😉
Bra, misstänkte att du skulle få ett sånt besked. Det krävs som sagt att hundar ljudar ordentligt, länge och ofta för att det ska räknas som en störning enligt miljöbalken. Dessutom behöver den som utdömer en sanktion enligt MB (ofta kommunen, ibland Länsstyrelsen) leda i bevis att olägenheten verkligen har en negativ hälsopåverkan. Detta är ofta svårt och bevisbördan är ganska tung.
 
Aysu har begravt sig under täcket. Hon ville bli nedbäddad, så jag höll upp täcket åt henne. Hon blev väldigt glad, men hamnade så att inte ens nosen stack ut från täcket. Därför lyfte jag bort täcket från nosen, men nä, nu hade hon dragit in nosen längre så att den inte sticker ut trots allt. Förstår inte varför hon vill ha det så vansinnigt varmt, menmen, hon får göra som hon vill :D
 
Igår gjorde undertecknad och Rhiannon (nu sex månader) debut i nosework eftersom jag anmält oss till en nybörjarkurs. Valpen tyckte naturligtvis att allt var kul, men hon var helt utmattad efteråt. Hon har väldigt svårt att fokusera längre än fem minuter. Sedan har jag ibland inte riktigt rätt timing, vilket beror på a) att jag har svårt med timing och det krävs massor av träning för mig och b) att jag aldrig hållit på med nosework och därför har lite svårt att förutse situationerna.

Så till nästa kurstillfälle ska vi träna femminuterspass hemma. Vi har fått med oss en liten flaska med doft. Behöver ta mig till Lidl och skaffa hundgodis.
 
Imorgon ska vi träffa en Instagramföljare som också har vinthund :D Visade sig att matte har köpt tröja från samma ställe som jag funderat på, i just den storlek som Aysu enligt tabellen ska ha. Hon tar med den tröjan så kan Aysu prova den. Det är ju helt perfekt, då blir det mycket lättare att avgöra vilken storlek hon ska få! :)
 
Nu är det första helgen på en månad som jag är ledig både lördag och söndag. Funderar på att åka in till stan med Emiron och miljöträna lite imorgon medan sambon jobbar. Måste erkänna att jag varit lite lat med att miljöträna i större städer. Den lilla byn här är inte mycket till miljöträning egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 287
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 307
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp