Bukefalos 28 år!

Uppföljning (efter kastrering)

gadriel

Trådstartare
Tänkte bara ge en uppföljning om vår hund efter kastreringen, vi har ju haft en massa stressproblem mm med honom:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=990192

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=968486


Vi kastrerade honom den 11 augusti och vi har fått en ny hund!

Hans stressproblem är nästan helt borta, vi har han numera alltid lös i huset utom när vi är hemma. Innan har vi fått stänga in honom i sin bur för att han inte skulle vanka omkring i en evighet. Det har hänt ett par gånger att han vankat lite så man fått säga till honom att lägga sig men det är en enorm skillnad mot innan.

Vi kan ta hem folk utan att han blir helt hysterisk. Är de besökande bara lugna och inte bryr sig om honom kan vi släppa ut honom ur buren redan efter en liten stund och utan att få hela golvet nerkissat av stress/glädje/hysteri.

Vi var på en trädgårdsaktion i söndags och jag tog med han in på området bland allt folk. Vi gick förbi tre hundar + att när vi stod och tittade så kom en lös hund fram och nosade på honom ett apr gånger och vår hund är tyst, knappt ett pip!! Hade det varit en månad sedan hade han pipit konstant. Han t o m somnade i mitt knä så avslappnad var han.

Han har blivit SÅ busig. Han har dödat alla sina gosedjur noggrannt :D Ute så busar han istället för att hysteriskt leta pinkställen.

Vi har inte träffat några mopsiga hanhundar så jag vet fortfarande inte hur han reagerar mot dom. Återstår att se.

Han har också blivit jättekelig. Igår skulle han upp i knät och låg och somnade, det har han inte gjort sen han blev könsmogen. Han har aldrig varit kelig innan om han inte varit så trött att han varit i princip medvetslös.

Kort sagt, för någon månad sen var jag nästan redo att göra mig av med honom men nu kan jag t o m tänka mig att skaffa en lekkompis till honom. Han är bara världens bästa lilla hund (:love:) om man bortser från att han är svår att ha lös, men han är i en trotsålder nu så det blir nog lite bättre när han mognat lite till.;):)

090706.jpg
 
Sv: Uppföljning (efter kastrering)

Vad roligt och vad skönt för dig och även skönt för hunden som slipper stressa så :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 399
Senast: Silver Girl
·
Hundhälsa För två veckor sedan lämnade vi in grabben på veterinärkliniken, hämtade hem en vinglig och trött pojk några timmar senare. Resten av...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: Domino_s
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 737
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
4 868
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp