Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Tweety1985A

Trådstartare
Har hittat (lr hon hittade mej rättare sagt) en jättemager katthona uppe vid stallet, å kunde givetvis inte strunta i henne. Hon var halvvägs ner i betforsäcken för å hitta mat, stackaren. Så nu får hon bo i stallet, å verkar trivas me d. Men frågan e, finns d nåt man kan göra för att de snabbt ska få upp hullet? Hon är verkligen JÄTTEmager...Men ser i övrigt frisk å pigg ut. Vågar man avmaska en så mager katt, lr ska man vänta tills den fått upp hullet???Vet ju inte om den har mask, men eftersom d e en hittekatt har den säkert ätit allt möjligt... :( :confused: :cry: :cry: Hjälp!!!

Sv: Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Ge den mat och vatten.
Sen kollar du i bajset om det finns maskar.
Brukar kunna synas, annars så är det onödigt att avmaska.
Har själv inte avmaskat min katt på 2år.

Lycka till

Sv: Upphittad mager katt...HJÄLP!!!

Ring och rådfråga veterinär. Axilur bör nog inte användas iaf eftersom den är riktigt stark.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 366
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan... 2
Svar
33
· Visningar
4 208
Senast: tott
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 649
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 391
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈