Bukefalos 28 år!

Uppkörning i morgon

Härligt att du blev godkänd på allt annat och "bara" kuggade av en ganska förståelig anledning ändå! :) En kompis till mig blev kuggad för att hon körde för "orutinerat i rondeller" (kontrollantens egna ord), men han kunde inte motivera exakt VAD hon gjorde för fel. Konstruktivt! :grin: Min körlärare sa till mig att var tredje kuggar uppkörningen första gången, så det är ju inget märkvärdigt egentligen. Lycka till med nästa uppkörning, då går det säkert galant!
Ja man fick på något sätt bekräftat att man faktiskt kunde köra och det kändes bra.
Sedan att man var helt införstådd i vad man kuggade gjorde rätt mycket också, men det känns ändå som jag kan fixa det :)
 
Happ kuggade, allt gick skitbra verkligen. Sedan kom jag till en korsning, väjningsplikt och skulle svänga vänster. Klantar mig och glömmer kolla åt höger, kom en bil som jag inte såg och inspektören slängde sig på bromsen. Men det var bara det jag kuggade på, allt annat var godkänt.
Trodde jag skulle kugga på backparkeringen, jag tyckte jag tog för lång tid på mig men den var godkänd.
Kuggade enbart på korsningen.

Så får en ny tid, men funderar på om man ska meddela körskolan redan nu att man vill köra med körläraren jag hade idag eller med den andra som finns. Inte med den jag körde med igår.

Synd! Å andra sidan, tänk vad bra det är att de är noggranna med sådant, för då vet du att den dag du klarar uppkörningen, då är det lugnt att köra ute i trafiken själv. Hade de godkänt dig när du kände att du gjorde farliga missar, ja då misstänker jag att du inte vågat köra lika mycket själv sedan.

Se till nu att träna mer, kör en lektion med en lärare du vet att du verkligen trivs med och se till att fixa uppkörningen nästa gång ;) Nu vet du ju hur det går till, så nu blir det bara bättre!
 
@Korven Absolut, menade inte att förringa nervositet :) Var väldigt nervös själv och det är nog i princip alla!

@Mirre Nya tag! Man faller på saker man kan reta sig på. Jag kuggade också första gången (pga något jag gjorde fel med backning runt hörn) men klarade andra (samma på teoriprovet). Håller tummarna för nästa tillfälle :up:

Kom ihåg när jag körde första gången själv, kändes overkligt att ha körkort, som om jag körde runt olagligt och väntade på att någon skulle stoppa mig typ :p
 
Vad som var lite kul i mitt fall var att första gången jag körde runt själv efter att ha fått körkortet, så kändes det ungefär som att "Nu, nu är allt som det ska vara" :p Min farsa (som jag övningskörde mycket med), var nämligen så extremt petig att det var omöjligt att slappna av med honom i passagerarsätet. Han påpekade alltid vad som var dåligt, men aldrig vad som var bra. När jag väl körde ensam, då blev det lättare att fokusera på själva körningen än att göra honom nöjd. Det har gjort att jag nu känner mig helt trygg med att köra i såväl stockholms innerstad som på långresor mitt i natten på mörka vägar i ödemarken, trots att jag bara haft körkort i ungefär ett halvår. Faktum är att jag nu litar mer på när jag själv kör än när andra kör "min" (farsans...) bil, så ska jag med någon annan någonstans, då vill jag köra :p
 
Vad som var lite kul i mitt fall var att första gången jag körde runt själv efter att ha fått körkortet, så kändes det ungefär som att "Nu, nu är allt som det ska vara" :p Min farsa (som jag övningskörde mycket med), var nämligen så extremt petig att det var omöjligt att slappna av med honom i passagerarsätet. Han påpekade alltid vad som var dåligt, men aldrig vad som var bra. När jag väl körde ensam, då blev det lättare att fokusera på själva körningen än att göra honom nöjd. Det har gjort att jag nu känner mig helt trygg med att köra i såväl stockholms innerstad som på långresor mitt i natten på mörka vägar i ödemarken, trots att jag bara haft körkort i ungefär ett halvår. Faktum är att jag nu litar mer på när jag själv kör än när andra kör "min" (farsans...) bil, så ska jag med någon annan någonstans, då vill jag köra :p
Precis så är körläraren som jag numer undviker, ser fel i allt och kan bara säga det som är negativt.
Så när jag fick köra med de andra blev allt helt annorlunda, helt plötsligt blev det roligt och köra bil och min körning blev så mycket bättre.
 
Precis så är körläraren som jag numer undviker, ser fel i allt och kan bara säga det som är negativt.
Så när jag fick köra med de andra blev allt helt annorlunda, helt plötsligt blev det roligt och köra bil och min körning blev så mycket bättre.
Vem tror ni jag fick nästa tid med? Jo denna körläraren såklart. Gaaaaaah!
Då kommer jag garanterat kugga ju. Dessutom har inte körskolan hört av sig om att jag hade en ny tid utan såg det på nätet nu. Det var sagt att de skulle ha hört av sig igår, fick inget svar på det jag skrev ang att jag ville köra med J eller P heller. Vägrar köra med ovanstående.
 
Vem tror ni jag fick nästa tid med? Jo denna körläraren såklart. Gaaaaaah!
Då kommer jag garanterat kugga ju. Dessutom har inte körskolan hört av sig om att jag hade en ny tid utan såg det på nätet nu. Det var sagt att de skulle ha hört av sig igår, fick inget svar på det jag skrev ang att jag ville köra med J eller P heller. Vägrar köra med ovanstående.

Men kör du upp med din körlärare? Jag körde upp med en man från vägverket (eller vilka det nu är som ordnar uppkörningar, fem år sen nu ju), trodde jag alla gjorde? Det var iaf en för mig tidigare okänd person.
 
Men kör du upp med din körlärare? Jag körde upp med en man från vägverket (eller vilka det nu är som ordnar uppkörningar, fem år sen nu ju), trodde jag alla gjorde? Det var iaf en för mig tidigare okänd person.
Nej men kör med henne dit ju.
Kommer vara jätteirriterad när vi kommer fram och säkert kugga för det.

Men visst det kanske vore fint och köra med henne och klara det. Hon verkar ju anse att jag inte kommer det
 
Var uppgjort att körskolan skulle höra av sig innan de bokade, jag sade i tisdags redan att jag ville köra med de andra, sedan bokar de in mig med läraren som jag inte funkar med
 
Kan du inte boka själv då via sidan där du såg att de bokat in dig med den du inte vill köra med? Och har du bokat ny tid för uppkörningen? Jag skulle faktiskt ringa dig körskolan och säga att du vill avboka med läraren du inte gillar och boka in med nån av dem du gillar, eller kanske en helt ny. Det är ju ändå dina pengar som spenderas.
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 835
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 226
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp