Upplyftande memes och videos relaterade till Kriget i Ukraina

Den ryska specialoperationen i Ukraina,
kondenserad ned till en enda bild.

washing.jpeg
 
Putin walks into a school in Moscow.
He asks a student "Who is your father?
The student replies "The Supreme Leader, infinite in wisdom and kindness, provider and protector of the Russians, he is our only father."
President Putin. "Excellent. Now tell me who is your mother?"
The student doesn't hesitate. The Russian Motherland outstanding in her beauty, international superpower, and redeemer of all civilisations, she is our only mother."
Putin applauds and cheers. "What a diligent student you are. What do you want to be when you're older?" The student replies "An orphan. "
 
Har stött på den här några gånger nu och tänker att ni som missat den kanske vill läsa.

Putin wanted to know if Zelensky was still alive...
Zelensky himself decided to send Putin a letter in his own handwriting to let him know he was still in the game. Putin opened the letter which appeared to contain a single line of a coded message.

370HSSV-0773H

Putin was baffled, so he emailed it to Lukashenko, and his aides had no idea either, so they sent it to the KGB. No one could solve it at the KGB, so it went to the CIA, then to NSA. With no clue as to the meaning. The FBI finally asked the Australian Military for help. Within a few seconds the they called back with this message:
“Tell that Dumb Wanker Putin he’s holding the message upside down."
 
Fast det där är varken roligt eller sant
Roligt är ju subjektivt, jag sällar mig till skaran som tycker det var en rolig bild. Likaså en av mina bästa vänner som är polack som skickade samma bild till mig. Även om Polen kanske inte nödvändigtvis vill eskalera kriget så är det en hel del polacker i stugorna både i Polen och utomlands som bara väntar på en förevändning att få bedriva anfallskrig mot ryssar
 
Roligt är ju subjektivt, jag sällar mig till skaran som tycker det var en rolig bild. Likaså en av mina bästa vänner som är polack som skickade samma bild till mig. Även om Polen kanske inte nödvändigtvis vill eskalera kriget så är det en hel del polacker i stugorna både i Polen och utomlands som bara väntar på en förevändning att få bedriva anfallskrig mot ryssar
Fast det är inget som gäller enbart polacker. Det finns massor av folk ute i stugorna i Tyskland, Frankrike, Storbritannien, USA och även här i Sverige som anser att man ska lära Ryssland en läxa genom att anfalla dem.
Mörk humor kan vara kul men jag tycker inte det är ens i närheten av kul när man antyder att Polens regering är så galna så de vill åberopa artikel 5 innan saken är utredd och på så sätt starta 3e världskriget med alla de fasor det skulle medföra. Den typen av "humor" är bara sjukt osmaklig.
 
Roligt är ju subjektivt, jag sällar mig till skaran som tycker det var en rolig bild. Likaså en av mina bästa vänner som är polack som skickade samma bild till mig. Även om Polen kanske inte nödvändigtvis vill eskalera kriget så är det en hel del polacker i stugorna både i Polen och utomlands som bara väntar på en förevändning att få bedriva anfallskrig mot ryssar

Det är ju ett uttryck för frustration över att inte kunna agera på det man vill agera på. I Estland är tongångarna likartade, åtminstone bland de militärer jag känner. I Sverige kan "Lägg ner 5 dagis, köp en Viggen" vara en meme, av samma anledning. Inte för att svenska MÖP:ar egentligen vill ha ett USA här.
Skrzydlata husaria :heart

 
Det är ju ett uttryck för frustration över att inte kunna agera på det man vill agera på. I Estland är tongångarna likartade, åtminstone bland de militärer jag känner. I Sverige kan "Lägg ner 5 dagis, köp en Viggen" vara en meme, av samma anledning. Inte för att svenska MÖP:ar egentligen vill ha ett USA här.
En podd jag lyssnar på har den på en mugg, alltså "lägg ned dagis, köp en viggen", är lite sugen på den ^^
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 719
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 357
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Jag snubblar hela tiden över memes och videos och sådant jag gärna vill dela men som inte passar i Covid-tråden. Den känns lite mer...
76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
159 367
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp