Bukefalos 28 år!

Upplyftande memes och videos relaterade till Kriget i Ukraina

Svenskan är rätt tuff eftersom man sätter ihop allt. Snart är det dags att komma in med dina realisationsvinstbeskattningsunderlag som ett exempel ur mängden.
lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas

Boom.

Eller om man vill säga att man gav något åt femhundrasjuttiosju personer
X annettiin viidellesadalleseitsemällekymmenelleseitsemälle henkilölle
 
Heraldikern i Ukraina har nu fastställt ett nytt förbandsmärke för dess armé.

ukr-tractor-patch.jpg
 
Svenskan är rätt tuff eftersom man sätter ihop allt. Snart är det dags att komma in med dina realisationsvinstbeskattningsunderlag som ett exempel ur mängden.
Svenskan gör långa ord genom sammansättningar, finskan gör långa ord med avledningar och ändelser.

Men i ärlighetens namn brukar vi korta ner och använda omskrivningar hellre än att använda överlånga sammansättningar i praktiskt bruk: underlag för reavinstbeskattning. :)
 
För två veckor sedan meddelade de ukrainska myndigheterna att all rysk militärutrustning som tagits eller hittats inte behöver tas med i deklarationen.

”Har du tagit ett ryskt stridsfordon och är orolig över hur du ska deklarera den? Håll dig lugn och fortsätt försvara moderlandet!”, skrev Ukrainas anti-korruptionsmyndighet i ett pressmeddelande.

Alltså när en myndighet i ett land i krig har humor....

Ukrainska skatte myndigheten skrev samma på sin hemsida, med tillägget att om stridsvagnen inte rostat sönder och är stridsduglig om 100 år, kan den komma att beskattas :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 773
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 538
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Jag snubblar hela tiden över memes och videos och sådant jag gärna vill dela men som inte passar i Covid-tråden. Den känns lite mer...
76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
160 914
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp