Bukefalos 28 år!

Upplyftande memes och videos relaterade till Kriget i Ukraina

Bebis traktorer gör entré
Screenshot_20220401_211034_com.twitter.android.jpg
 
Nu, Ivan, nu när vi maskerat den har gamla Moskowichen till oigenkännlighet, då sitter vi här inne bakom ratten med en termos borscht. Å så ser vi vad som händer..!
Igor, det låter som en plan!
 
Den här låten kommer upp i mitt huvud så snart som jag läser något om Putin.

(Bakgrund: Georgiens bidrag från ESC 2009. Finalen sändes då i Moskva. Låten anklagades för att vara "politisk" och Georgien blev tillsagda att ändra texten eller byta låt helt och hållet, men vägrade och hoppade hellre av.)
 
Den här tråden fick mig att tänka på en bok som jag läste för några år sedan:
traktor.jpg

Tycker att den kanske är mer tragikomiskt än bara komisk.
Samma författare har i samma stil skrivit en bok som heter Two caravans/Två husvagnar. Den tycker jag trots den utanpå humoristiska stilen är obehaglig på grund av ämnet (utnyttjande av illegala flyktingar). Mångbottnad och läsvärd.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 371
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 440
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Jag snubblar hela tiden över memes och videos och sådant jag gärna vill dela men som inte passar i Covid-tråden. Den känns lite mer...
76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
160 367
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp