Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

IMG_20201123_165210.jpg
 
Visa bifogad fil 60571Denna dök upp på facebook, lite rolig och inte ganman som tydligen inte är ”okej”.
väl bekomme🙂

Det är ju rätt stor skillnad på bilbälte (som är bevisat att det funkar) och munskydd som är tveksamt ifall det funkar iaf under de förhållanden som de allra flesta använder dem under. Senast idag såg jag en man med munskyddet nerdraget på hakan/halsen.
 
Kommentar från ett inlägg på fb:

Lite konstaterade ”fakta” från folkhälsomyndigheten här i Sverige rörande det bortskämda viruset Covid-19: 🙊 🙉 🙈 Viruset verkar gilla barer, affärer, bussar, bibliotek och museer väldigt mycket, men inte restauranger, förskolor och skolor. 👫👫👫 Det gillar även konst, att spendera pengar och att ägna sig åt sporter ihop med människor över 15 år. Det vet dock att det inte får angripa ombord på flygplan. ✈️ Viruset huserar hellre i kontorsmiljön 💻 än i butiker och absolut inte inom förskola och vård. Skulle lärare eller vårdpersonal ändå smittas så sker det förmodligen på Ica‼️ De som jobbar på kontor smittas däremot mer troligt på jobbet, än när de handlar på Ica. Viruset gillar att hoppa från barn till vuxna, men bara i speciella situationer. Som t.ex när 70-åriga farmor sitter barnvakt och de pysslar tillsammans. Men det är ett ganska åldersdiskriminerande virus, eftersom 60-åriga matteläraren Agnes inte behöver oroa sig för att smittas när hon sitter och förklarar mattetal för ett barn. Viruset ger upp så fort det ser ett visir, men vid blotta åsynen av ett munskydd blir det alldeles pilskt och börjar reproducera sig hej vilt! 😷👾 Viruset kan krypa runt under flera dagar i näsan på ett barn MEN plötsligt blir det inaktivt och förlorar sin förmåga att ta sig vidare till vuxna oavsett hur mycket barnet nyser, snorar och kladdar. 🤧 Men återigen: viruset avskyr barn och därför är lokaler med barn säkra - om inte en mormor eller morfar befinner sig i närheten för då förlorar barnen sin skyddande effekt. Viruset gillar halloween men tycker framför allt om att fira jul med familjer.🎅🏼 Baserat på någon hemlighetsstämplad studie framtagen av FHM så är det ett riktigt högtidsvirus. Med andra ord en riktigt sällskapssjuk liten rackare! 👾👾👾 Fast frågan är ändå hur pass intelligent viruset egentligen är.. 🤔 för det gillar ju verkligen inte att gå i skolan, utan skolkar hela dagen, för att sedan på eftermiddagen hänga i köpcentrum och ungdomsgårdar!? Visst är det skönt med så här tydliga fakta så ingen behöver fundera på vad som egentligen gäller.. 🙄 😂 🤣
 
Kommentar från ett inlägg på fb:

Lite konstaterade ”fakta” från folkhälsomyndigheten här i Sverige rörande det bortskämda viruset Covid-19: 🙊 🙉 🙈 Viruset verkar gilla barer, affärer, bussar, bibliotek och museer väldigt mycket, men inte restauranger, förskolor och skolor. 👫👫👫 Det gillar även konst, att spendera pengar och att ägna sig åt sporter ihop med människor över 15 år. Det vet dock att det inte får angripa ombord på flygplan. ✈ Viruset huserar hellre i kontorsmiljön 💻 än i butiker och absolut inte inom förskola och vård. Skulle lärare eller vårdpersonal ändå smittas så sker det förmodligen på Ica‼ De som jobbar på kontor smittas däremot mer troligt på jobbet, än när de handlar på Ica. Viruset gillar att hoppa från barn till vuxna, men bara i speciella situationer. Som t.ex när 70-åriga farmor sitter barnvakt och de pysslar tillsammans. Men det är ett ganska åldersdiskriminerande virus, eftersom 60-åriga matteläraren Agnes inte behöver oroa sig för att smittas när hon sitter och förklarar mattetal för ett barn. Viruset ger upp så fort det ser ett visir, men vid blotta åsynen av ett munskydd blir det alldeles pilskt och börjar reproducera sig hej vilt! 😷👾 Viruset kan krypa runt under flera dagar i näsan på ett barn MEN plötsligt blir det inaktivt och förlorar sin förmåga att ta sig vidare till vuxna oavsett hur mycket barnet nyser, snorar och kladdar. 🤧 Men återigen: viruset avskyr barn och därför är lokaler med barn säkra - om inte en mormor eller morfar befinner sig i närheten för då förlorar barnen sin skyddande effekt. Viruset gillar halloween men tycker framför allt om att fira jul med familjer.🎅🏼 Baserat på någon hemlighetsstämplad studie framtagen av FHM så är det ett riktigt högtidsvirus. Med andra ord en riktigt sällskapssjuk liten rackare! 👾👾👾 Fast frågan är ändå hur pass intelligent viruset egentligen är.. 🤔 för det gillar ju verkligen inte att gå i skolan, utan skolkar hela dagen, för att sedan på eftermiddagen hänga i köpcentrum och ungdomsgårdar!? Visst är det skönt med så här tydliga fakta så ingen behöver fundera på vad som egentligen gäller.. 🙄 😂 🤣
Viruset beter sig säkert lika förvirrat oavsett land :), det är lätt att ironisera om man övertolkar och drar saker till sin spets. För mig är det för mycket felaktigheter för att ens vara lite rolig.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 971
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
361
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp