Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

825C857E-9D7C-40FC-B6DC-9A5DB7C67792.jpeg
 
Alltså som finsk vet jag inte om det är så himla kul då nån gör narr av någon annans språk eller sätt att tala. Så billigt.
Dessutom väldigt olämpligt att något utger sig för att komma från en myndighet när så inte är fallet.

Om någon gör det i syfte att ironisera över den minoritetsspråksservice som Västerås kommun ska ge i.o.m. de ingår i finska förvaltningsområdet är det ännu värre.
 
Dessutom väldigt olämpligt att något utger sig för att komma från en myndighet när så inte är fallet.

Om någon gör det i syfte att ironisera över den minoritetsspråksservice som Västerås kommun ska ge i.o.m. de ingår i finska förvaltningsområdet är det ännu värre.
Det var en på biblioteket som gjort skylten som ett internskämt.
 
Alltså som finsk vet jag inte om det är så himla kul då nån gör narr av någon annans språk eller sätt att tala. Så billigt.
Jag förstår att du känner så, samtidigt tyckte jag det var mysigt att läsa texten, och minnas hur äldre saknade släktingar lät när de pratade. Texten i sig är ju fullkomligt vettig.
 
Det var en på biblioteket som gjort skylten som ett internskämt.
Jag reagerar starkt, eftersom personen gjort det så att det ser ut som att kommunen/staden står bakom detta, officiellt.
Så gör man inte, enligt mig.

M v h
malumbub, som påpekat för kommunen när de stavat "minut" fel i informationsbroschyr om pandemin.
 
Jag tycker inte det är värre än Norge- vs sverigehistorier.
Jag kommer från en meänkielitalande släkt.
Norgehistorier ser jag som syskongnabb, om de inte nyttjas i sammanhang där det fungerar som trakasserier mot enskilda personer. Minoriteter som till och från hånas offentligt behöver man ha en högre tröskel för sammanhangen.
Klart man kan skämta om språken. Men inte hur och var som helst. Att göra det i kommunens namn (oavsett om det är äkta eller fejk) är definitivt inte ok.

Men nu börjar diskussionen lämpa sig mer för en annan tråd...
https://www.bukefalos.se/threads/va...emes-videos-och-tankar-runt-covid-19.1499145/
 
Alltså som finsk vet jag inte om det är så himla kul då nån gör narr av någon annans språk eller sätt att tala. Så billigt.
Anser du att man ska undvika den här typen av skämt? Väldigt många skämt bygger på egenheter i olika grupper, de må vara yrken, språk, ålder, kön, religion, intresse? Folk kan bli lika kränkta när man skämtar om dessa som om språket.

Om du menar att skämta på en viss individs bekostnad håller jag med men så är det inte i det här fallet.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 006
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
363
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
647
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp