Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

1599414979502.png
 
Jag antar att de alltså förstår att de inte funkar, men då de tvingas använda masker så väljer de såna här.

Alltså dumma (som är maskvägrare) men inte så dumma att de inte fattat att de inte funkar.
Jag hoppas det! 😅😅
Annars förlorar jag hoppet om mänskligheten :rofl:
 
Saxat från Magnus Göranssons Fb;
:rofl:

Då är alltså Sverige det land i Europa med lägst smittspridning. Vi håller en linje medan andra länder stänger, öppnar och stänger igen. Hur vi svenskar fått åka till andra länder har varierat från vecka till vecka. Nu är det kanske dags att ge igen. Här är mitt förslag till inreseregler till Sverige.

* Måndagar jämna veckor får norrmän som kan bevisa att de bott i Trondheim i minst 40 år åka över gränsen för att handla om de kör Volvo och lovar att köpa falukorv.

* Tisdagar ojämn vecka får danskar från Ulstrup, Kungstrup och Vistrup åka till Norrköping för att se speedway under förutsättning att Indianerna har hemmamatch.

* Onsdagar oavsett vecka, förutom om onsdag är på ett datum delbart med 3, får norrmän skrivna i Sørlandet besöka Närke och göra precis vad de vill. Läs dock instruktionerna på swecovid.se innan resan ifall detta ändrats till invånare i Vesterlandet. Notera att sidan för information kan ändras.

* Torsdagar som inleder en månad med ”m” i namnet erbjuder vi Nya Zeeland att skicka 100.000 stockholmare till Wellington för att öka immunitetsprocenten så man slipper större Corona-utbrott.

* Fredagar som inte har någon högtidsdag för kungligheter i de nordiska länderna får alla danskar i orter som slutar på ”strup” (vilket är många...) men inte börjar på en vokal, samt norrmän som åkt minst 100 mil skidor under senaste året, besöka bygdegården i Tierp under förutsättning att de köper minst en smörkniv med älgmotiv.

* Lördagar är det fest. Danskar, norrmän och finnar som har A men inte N i förnamnet får besöka gamla stan i Stockholm och fiska öring. Får de ingen öring måste de dock sitta i 14 dagars karantän i Sveg. Är lördagen en röd dag gäller dock att man ska ha ”I” men inte ”P” i efternamnet. Eller ha tränat lacrosse i minst fyra år.

* Söndagar tar vi det dock lugnt, om inte datumet är ett primtal. Då tillåts alla danskar från Fyn med dubbla efternamn att besöka Ullared. Heter man ”Hans-Christian” räknas även det som ett efternamn om man inte kommer från Odense.

Dagens Nyheter Expressen Svenska Dagbladet - SvD Aftonbladet Verdens Gang Berlinske Tidene HS – Helsingin Sanomat
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 999
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
362
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp