Bukefalos 28 år!

Upprörd över en lastträning..!

Z

Zandora

Kom just från stallet och for dessutom hem tidigare pga att ja var vittne till en hemsk lastträning!:o
Hästen blev slagen rååhårt me piska, dom sparkade hästen, slog den och hade en lina som gick nere på bakbenen så hästen höll på å snubbla!
Klart att hästen inte går in när den behandlas så där!
Ja mådde rent utsagt jättedåligt av att se de där!!
Visst, den hade problem med att gå in, men inte F** blir de bättre av misshandel!
Snacka om missförståelse mellan häst och människa. :(
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Jag skulle inte tveka till att anmäla.. Inte heller göra mej riktigt ovänn med personer i fråga.. Fy sjutton!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Fy vad hemskt. Förstår att du mår dåligt av det. Jag mår dåligt av att bara höra det. Som sagt självklart att hästen inte vill gå in! Transporten blir ju ett obehagligt ställe att vara på.

Hästen fick rätt. Den var farlig!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Ja... det kommer ju knappast att bli lättare att lasta nästa gång... Hästen får ju ingen positiv upplevelse av transporten precis!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Ja vet inte...om de händer nästa gång med, så kommer ja nog att säga ett å annat. Sen så var den personen en ridlärare...vet inte hur mycke man vågar gå emot en sån... :(
Ja har just flyttat till de där stallet..inte kul att bli ovän me nån där de först man gör!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Ä det en ridlärare skulle jag heller inte tveka.. Sen skulle jag lägga all min energi i att se till att varje människa innom 10 mil visste av det:mad: .. En sådan människa skulle jag kräkas på.. Ännu mindre vilja rida för..

Det spelar ingen roll om han är poven själv om jag får säga mitt.. Jag praktiserade på ett "offentligt stall" när jag va yngre.. Såg jag något jag misstyckte så sa jag det. Och några år senare fick den nya stallchefen nys om det hela.. Han ringde och bad om ursäkt för den dåliga upplevelsen jag hade haft och hoppades jag skulle komma åter på besök så han personligen fick visa mej runt..
Faktum va då oxå att han införde nya regler.. Inte helt pga av mej.. Men pga mej och några till som protesterat..

En stolt dag i mitt liv:)
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Om inte du vill prata så kan du anmäla annomymt.. Ring till komunen och fråga vart du ska vända dej.. Eller så pratar du med en stallansvarig..
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Ja tror nog att ja väntar å ser om de sker igen..
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Ja tror nog att ja väntar å ser om de sker igen..


Jag tycker ändå att du ska prata med någon.. Att stå likgiltlig är nästan lika illa som själva misshandeln.. Då accepterar man det.. För att få en förändring måste man säga STOPP!

Tror du att det är första gången han lastar en häst sådär??
(eller hade en han en enda dålig dag som gick ut över hästen)??

Tror du att han kommer sluta med det av sej själv??



Noll tolerans!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

ja veeet...ja är förbannad på mig själv för att ja inget sa men ja är så satans feg, ja vågar inte stå emot såna som tror sig veta bättre.
vill verkligen inte ha en massa ovänner i stallet.
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

ja veeet...ja är förbannad på mig själv för att ja inget sa men ja är så satans feg, ja vågar inte stå emot såna som tror sig veta bättre.
vill verkligen inte ha en massa ovänner i stallet.

Jag förstår att det är svårt. Det skulle jag oxå tycka och jag önskar bara att jag slipper hamna i en sån situation. Händer det igen så kan du ju anmäla dem anonymt, det är ju olagligt. Men sen hur det blir med bevis och vittnesmål... Kan ju vara svårt att reda ut. Smygfilma? ;)

Skämt åsido...

Jag förstår verkligen. Men ibland får man ta sig i kragen för hästarnas skull. Fundera på nu vad du kan säga om det händer igen. Så du är lite förberedd. Hoppas det löser sig!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Just därför ska du prata med någon annan! Som stallansvarig/chef.. Eller så gör du en anonym anmälan.. Åter Ring komunen och be dem lotsa dej rätt. Du behöver inte uppge ditt namn..

Men stå inte o se på o blunda för det..
Det är ILLA..

Tänk på hästen.. Du kommer att må bättre själsligt om du gör något.. Även om du är anonym.. De kanske inte kan göra så mkt..
Men personer i fråga kan bli skakis av en anmälan.;)
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

kanske man ska prata me nån fler i stallet å fråga va dom tycker..
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Jo det kan du göra.. Så är det flera.. Men eftersom du är så orolig för att få ovänner så tänk både 1 o 2 gånger på vem det är du pratar med..

Folk har en förmåga att prata bakom ryggen.. Så inte du får ett bakslag..

Men jag tycker absolut att du ska göra något.
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Jag skickar dej en kram oxå.. Förstår att du är upprörd över det som hände.
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

ja veeet...ja är förbannad på mig själv för att ja inget sa men ja är så satans feg, ja vågar inte stå emot såna som tror sig veta bättre.
vill verkligen inte ha en massa ovänner i stallet.

Vad jag förstår av din presentation har du barn. Tänk då så här: Hästen är lika beroende av sin skötare som ditt barn av dig.

Hur skulle du agera om dagisfröken eller någon annan vuxen med våld försökte tvinga ditt barn att göra något som barnet inte vill? Skulle du stå passiv då också? Jag tror och hoppas att du svarar nej på den frågan.

Livet är inte så enkelt alla gånger. Ibland får man ta tag i obehagliga saker också. Och en sak sak man vara klar över - det blir inte mindre obehaglig för att man väntar. Lycka till!
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Jag förstår inte vad det här har med lastträning att göra? Finns det verkligen de som anser att man tränar hästar så här? :confused: En människa med åtminstone 2 hjärnceller i behåll fattar väl att man inte misshandlar varesig hästar, människor eller andra djur. :mad:
 
Sv: Upprörd över en lastträning..!

Jag förstår inte vad det här har med lastträning att göra? Finns det verkligen de som anser att man tränar hästar så här? :confused: En människa med åtminstone 2 hjärnceller i behåll fattar väl att man inte misshandlar varesig hästar, människor eller andra djur. :mad:

Jag tror inte TS menade att h*n såg det som träning, isf skulle h*n nog inte reagerat på det såhär. De som gjorde detta tyckte kanske att de tränade hästen, men de är ju inte här och jag tror inte att nån här håller med dem om de nu tyckte det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 444
Senast: Grazing
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 189
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 824
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp