Bukefalos 28 år!

Uppsalaträff intressekoll

Jag är allergisk mot chili så det är bra om det finns något alternativ om vi ska på någon chinaresturang :p Minivårrullar fungerar utmärkt :)

Jag kan den 26/8 också :)
 
4 Augusti - Ninnurur
5 Augusti - (Ninnurur), Houdinie
26 Augusti - Ninnurur, Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten
27 augusti - Ninnurur, Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon (går men jobbar förmiddag dagen efter), Liten (dagtid)
22 sept - Inte-Ung, lil-sis, Halcyon, (Liten)
23 Sept - Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten
24 Sept - (Ninnurur, beroende på hur det går på RidskoleDM i hoppning på dagen), Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten (dagtid)
 
Jag äter inte kött/kyckling (lakto-ovo-pesko-vegetarian, typ. Fisk, mjölk och ägg äter jag). Gillar inte gul curry (men däremot röd!).. I allmänhet är jag inte "svår" med mat. :)
 
4 Augusti - Ninnurur, Tranan
5 Augusti - (Ninnurur), Houdinie, Tranan
26 Augusti - Ninnurur, Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten
27 augusti - Ninnurur, Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon (går men jobbar förmiddag dagen efter), Liten (dagtid)
22 sept - Inte-Ung, lil-sis, Halcyon, (Liten)
23 Sept - Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten, Tranan
24 Sept - (Ninnurur, beroende på hur det går på RidskoleDM i hoppning på dagen), Inte-Ung, lil-sis, Houdinie, Halcyon, Liten (dagtid), Tranan

Om jag inte får förhinder
 
Någon med förslag på nåt som har italienskt eller annat att överväga som ligger bra till? Eller vill ingen ha det?
 
Jag gillar italienskt men vet bara Il Forno (där jag inte har ätit men gärna vill testa!).

Gillar asiatiskt men har dålig koll på restauranger! Tycker mig minnas att China garden ska vara bra? Med reservation för att jag kan blandat ihop det med Golden China.. inte ätit på något av ställena.

Vill vi ha sushi så gillar jag Natsu sushi - ligger på Kungsgatan, inte så långt från stationen.
 
Il gradino är bra. Det är en krögare som tröttnade på att driva lyxkrog (Trattoria comedia) i stan och köpte en lokal pizzeria och gjorde om. Ligger dessutom på gångavstånd från mig :D
Hur ligger den för de som kommer med tåg då? Ja, jag vet jag kan kolla själv, men just nu ids jag inte 😅.
Märktes på jobbet att det var varmt ute idag 😅.
Tack och lov att man kommer hem till tystnad på landet efteråt 😃
 
Jag tänkte rulla in med bil. så om någon annan stockholmare vill hänga på så får man gärna ta ett säte. (förutsatt att jag kan komma)
 
Jag tycker att 26 Augusti ser ut att bli bra.

För er som inte kan just den dagen så kanske vi kan dra till med en träff i sept-okt också. Det återkommer vi till.

Menyn på Il Gradino fick mig typ att dregla.
Så om det passar alla skulle jag gärna gå dit.

Förslag på tid?
De verkar öppna 16.30 på lördagar.
 
Jag tycker att 26 Augusti ser ut att bli bra.

För er som inte kan just den dagen så kanske vi kan dra till med en träff i sept-okt också. Det återkommer vi till.

Menyn på Il Gradino fick mig typ att dregla.
Så om det passar alla skulle jag gärna gå dit.

Förslag på tid?
De verkar öppna 16.30 på lördagar.
Jag har inte ätit där sen min 40-årsdag och det vet vi ju hur den dagen slutade så jag äter gärna där igen! :)
 
Kan kanske hänga på, kan vi kanske samåka, men avvaktar och skriver upp mig på datum, hänger på om det blir ett passande datum (har semester hela augusti, så vet inte vad man hittar på)
Det skulle funka, har dock ej körkort men kan givetvis stå för bränslekostnad , om du vill köra. Planen är annars kollektivt för min del annars. 👍
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 150
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 796
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 615
Senast: Exile
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 413
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp