urinvägs infektion eller brunst

Rotterö

Trådstartare
I dag hittade vi lite rött i boxen när vi mockade.
har spån.
Hon brunstar. Men blir det blodigt efter då ??
Lite dumm fråga.
Urinvägsinfektion hur märker man det .?
Jag har tyckt det luktar lite starkt i stallet när man kommer på morgonen.
Har även sett lite rött i snän på dagtid.
Men ser inget när hon kissar.
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

När man använder spån är det faktiskt vanligt att det blir rödfärgat där de kissat. Absolut inget farligt.
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

läs senaste ridsport så får du svar på din fråga. Det är ett ämne i urinen som blir rödfärgat i kontakt med tex snö eller spån. Ingen fara alltså!
Men hästar kan få röd urin när dom har korsförlammning, eller dricker för lite på vintern, så att urinen blir koncenterad....Så uteslut dessa symptom innan du andas ut helt!

Lycka till med pållen!!:)
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

Hon är pigg förövrigt
Jag har inte ridsport så svårt att läsa. kanske jag kan se på nätet.
Tack
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

Du kan ju köpa tidningen....Nej det ska du inte behöva, men jag skulle tro att det är det fenomenet som jag beskrivit ovan som gäller för din häst. Alla mina hästars kiss, ser nu i snön ibland rött ut. det är både ston och valack, som ju inte kan brunsta....:smirk:
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

Min häst har haft urinvägsinfektion, men hennes urin blev brun inte rödfärgad.
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

Min arab lämnade orange/rosa fläckar ute i snön. Så jag gick och oroade mig, men sen frågade vet mig om jag gav henne morötter för i så fall kan de lämna orange/rosa fläckar efter sig. Men jag ger inte mina hästar morötter, bara äpplen. Men till slut kom jag på, när jag läste på fodersäcken, att müslin som hon får innehåller majsflingor. :D
 
Sv: urinvägs infektion eller brunst

När min hästfick urinvägs infektion va hanns symtom att han "försökte" kissa men det gick inte, det gjorde ju ont. När vet kom fick han en spruta med avslappnande dör att han skulle "släppa ut" och han tyckte det va så skönt. Aldrig hört en häst dra en sådan lättnad suck. Sedan blev det b- vitaminer i jätte doser i 14 dagar. Nu när det är jätte blött och jätte kallt ute så ger jag dubbel dos b- vitamin för att förebygga lite. Det b- vitamin som kroppen inte tar upp åker ju direkt ut så det är ju inte farligt att ta lite högra dos.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 170
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 225
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp