Bukefalos 28 år!

Sv: Usa

Inte summorna i sig utan effekten på värdet av yuan.
.


och vad det skulle innebära för Europa törs man knapp spekulera i.

risken för inbördeskrig stiger med religiös o politisk fanatism i kombination med att inkomstgrupperna slits isär

och kina har väl flest fattiga och flest rika i världen......
 
Sv: Usa

Samtidigt har vi färre konflikter än någonsin i världen och det tjänar alla på. Den globalisering vi sett, med fred, ger mer pengar i fickan än den oro vi haft innan.

Så även om det finns krafter som vill se världen brinna, så tror jag att krafterna för att den ska utvecklas mer positivt, med mer handel och utbyte, är starkare och har mer pengar (just nu)

Men som du säger, då får inte några få sitta på alla pengarna utan folket måste kunna frodas också.

Det sägs att det endast har varit fred i 26 dagar, globalt på jorden, sedan 1945... Och när orättvisorna ökar så ökar även krigen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 519
Senast: Tranan
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 159
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp