A
alis97
Sv: Ush, detta med sadlar (bilder)
Den ser ju ut som en bamse-shettis!
Skiiitfiiin 
Druvan skrev:
Den ser ju ut som en bamse-shettis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Druvan skrev:
Druvan skrev:Gud nej, får in BÅDA händerna framtill. Den är VÄLDIGT vid. Frågan är om hon någonsin kommer att bli så bred...
Nordistravare , är det en korsning mellan Nordsvensk brukshäst och svensk kallblodstravare ???håller med dig om att dom i sig inte är särskilt lika, men i och med användningsområdena tycker jag ändå att den motsvarar nordsvensken![]()
Å andra sidan vet jag inte riktigt om jag håller med om temperamentet.. där tycker jag att dom är mycket snarlika, iallafall om man tar nordistravare och jämför (har inte så mycket erfarenhet av bruksnordisar)
Verkligen kanonhästar och ett stort plus för att de ofta har så läcker färg![]()
Nordistravare , är det en korsning mellan Nordsvensk brukshäst och svensk kallblodstravare ???eller vad menar du?
En nordsvensk men av travtyp ??? Så du skiljer inte mellan Saab och Volvo heller? Svenska bilar båda! ?Jag är ganska säker på att det var kallblodstravaren som det talades om.
Och efterssom det är en nordsvensk men av travtyp så tycker jag att nordistravare är ett ganska bra vardagsnamn på rasen.
Har du utvärderat ryggmallens förträfflighet ? Det kan ju inte bara bli fel !Hur skulle ni bedömma dessa bilder- lättar sadeln baktill för att den i nuläget är för bred framtill, eller är det helt enkelt fel modell för hästen? Den är beställd efter en ryggmall och jag bad om en sadel "att växa i" (hästen är bara riden en månad)![]()
![]()
![]()
![]()
En nordsvensk men av travtyp ??? Så du skiljer inte mellan Saab och Volvo heller? Svenska bilar båda! ?
cRAZY!![]()
Du är på hugget som alltid...dock, SAAB och Volvo har inte samma ursprung, vilket kallblodstravaren och bruksnordisarna har. Det är då inte konstigt att det hänger kvar med "nordistravare"...
![]()