Utbildning Till InstruktÖr?

J

jjeg

Skulle så gärna vilja utbilda mig till instruktör...då speciellt inom dressyren...Hur går man tillväga?..Vad kostar det?
Finns det någon åldersgräns...då menar jag uppåt om jag är för gammal :rofl:
...finns det olika alternativ...typ på distans och åka neråt och göra prov osv. Hur lång tid brukar det ta.
Kan ni hjälpa mig ?....vill veta så mycket som möjligt..
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

För att bli ridintruktör så måste ud först gå Ungdomsledarkursen, tre helger under vinter halvåret, kostar 3200 kronor. Sedan ska du gå ridledarutbildningen, tre veckor under sommaren, kostar 11000. Kanske att du måste ha hästskötarexamen också. Sen så är det på Strömsholm eller Flyinge, vet inte hur längre, inte om det är på distans, men du kan hitta det på ridsportförbundets hemsida!
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Okey...så allt går genom ridsportförbundet...det finns inga andra vägar att gå?
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

om det är "vanlig" dressyr och hoppning du vill bli instruktör inom så måste du mig veterligen gå genom ridsportsförbundet. dom är ju högsta organet och det är genom dom du blir godkänd. kan vara svårt att få jobb om du gått en "hemmasnickrad" (fel uttryck men du förstår säkert ändå) instruktörsutbildning.

jag gick ridledarkursen 2004, tror dock det är lite dyrare än vad rumpnissen skriver, jag betalade 13500 för min. PMa eller fråga här om det är något du undrar över!
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Hej.

Ja kolla in på www.ridsport.se där finns alla utbildningar inför instruktörsutbildningen. (som framöver ska delas upp i framtiden, sista året nu som den är en sammanhängande utbildning) Har själv planer att bli instruktör och har hittils bara på VULK (ungdomsledarkurs för vuxna) som var två helger lö-sö och kostade 2600:-. För att gå den måste man anmälas via en ridklubb, så du måste vara medlem i en klubb för det första.

Sedan är det ju Ridledarkursen (som tidigare kallades RK-nollan) som är tre veckor på sommaren och tror det var 12900:- som den kostade, kanske varierar beroende på vilket distrikt du tillhör.

Du kan ju maila till ridsportförbundet om det är nåt speciellt, dom är väldigt hjälpsamma :p


Mina egna planer nu är att praktisera och under året plugga inför hästskötarexamen som man måste ha för att gå instruktörskursen. Sedan gå Ridledarkursen nästa år....men se upp! Vad jag har hört är ridprovet för antagningen rätt hårt! Så man kan nog inte riktigt planera...
menmen....jag ska testa iallafall!

Hoppas du fick lite hjälp på traven...eller i traven kanske man ska säga ...;)
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Är C-tränarutbildningen ett alternativ för dig?
isånafall finns ju det också. (Går att läsa om på strömsholms hemsida - utbildning - ridutbildning - tränarutbildning)
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Har ju ingen utbildning...
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Är det just intruktör du vill bli eller vill du "bara" kunna undervisa i ridning? För det finns ju hippologen där du blir diplomerad ridlärare och det finns en ny KY-utbildning där du även där blir ridlärare. Den finns på Vreta gymnasiet.
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

Mest för att jag ska kunna undervisa...
 
Sv: Utbildning Till InstruktÖr?

för att gå Ctränarutbildningen behöver man inte ha någon tidigare utbildning utan där går de på dina tävlingsresultat. och jag kom inte ihåg såhär på rak arm vad det var mer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: lillan222
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 165
Senast: Sol
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp