Det är ungefär nu de ljusa nätterna börjat försvinna, tror jag.Samma här! Jag har också märkt det den senaste veckan ungefär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ungefär nu de ljusa nätterna börjat försvinna, tror jag.Samma här! Jag har också märkt det den senaste veckan ungefär.
Vilken skillnad hade det gjort tror du, med tanke på att det var först efter skotten som han försökte tala om att personen hade DS?
"Plötsligt hörde Moohialdin skott. Då hade Eric skjutits med flera skott av polis efter att, enligt polisen, ha uppfattats som hotfull. Han hade Downs syndrom och autism, kunde inte prata och bar på leksaksvapnet.
– Jag hörde skottlossningen. Det var inte ett skott, det var flera.
Moohialdin försökte då varna polisen om Erics tillstånd"
Källa expressen.
Det vet vi aldrig, eftersom vittnet hör skotten och skriker att Eric har DS, att polisen då avbrutit skottlossningen. Vi lär nog aldrig få veta vilket/vilka var de dödande skotten.
Och det är ju ett jätteproblem i så fall.Jag såg nog också det du läste, om att utbildningen i konflikthantering brister.
Fast det finns det verkligen inga garantier för. Självklart minskar riskerna genom utbildning, men hur utbildad du än är kommer du aldrig att vara förberedd för alla situationer som kan uppstå.sedan ska man genom fortlöpande utbildning i psykologi och konflikthantering se till att det här aldrig händer igen.
Vem fan skulle inte dra sig för att springa fram medan polisen skjuter flera (?) skott mot en grabb med downs?Vittnet sprang fram efter att skott var avlossade, han sprang inte fram under pågående skjutning så hans försök att förklara skulle inte gett något ens om han hade pratat perfekt rikssvenska.
Polisen kan inte se skillnad på ett riktigt vapen och en attrapp. De jobbar under adrenalinpåslag och med dålig sikt. De riskerar sitt eget liv för att skydda dig och mig.
Men herregud .Jag tycker det är solklart att det är pappan som bär ansvaret här. Sonen är ute och springer mitt i natten med ett "vapen". Varför ger man en sådan leksak till en person som befinner sig på en treårings mentala nivå? Varför låter man honom vara ute och springa själv mitt i natten? Varför letar man inte efter någon som inte kan ta hand om sig själv när han har avvikit mitt i natten?
Polisen kan inte se skillnad på ett riktigt vapen och en attrapp. De jobbar under adrenalinpåslag och med dålig sikt. De riskerar sitt eget liv för att skydda dig och mig.
Måste man ha laglig rätt att bära vapen för att ha fantasi nog att föreställa sig hur man skulle reagera när man tror man kommer att bli skjuten?Ja. Folk som dessutom överhuvudtaget saknar laglig rätt att bära vapen.
Det är extremt skrämmande när personer som inte är poliser säger att de också skulle ha skjutit. Hur skjutkåta är folk?
Jag tycker det är solklart att det är pappan som bär ansvaret här. Sonen är ute och springer mitt i natten med ett "vapen". Varför ger man en sådan leksak till en person som befinner sig på en treårings mentala nivå? Varför låter man honom vara ute och springa själv mitt i natten? Varför letar man inte efter någon som inte kan ta hand om sig själv när han har avvikit mitt i natten?
Med facit i hand så skulle de givetvis inte skjutits, men facit kom först efteråt.
Men alltså, det går inte alltid att se skillnad, det var nog @LadyCovergirl poäng. Oavsett om du vill "spela med" eller inte, så kvarstår faktum att det i vissa fall ÄR OMÖJLIGT. Jag har själv stött på vapenreplikor i jobbet, det är inte ett dugg kul. Och ingen utbildning i världen hjälper dig att avgöra vapnets äkthet innan du kan plocka upp vapnet och kontrollera det rent fysiskt.@LadyCovergirl Nej, jag tänker inte spela med i ditt lilla påhitt. Bara för att jag tycker att poliser ska ha nog med utbildning för att se skillnad på verkliga vapen vs fejkade så betyder det inte att jag på något vis måste bevisa för dig var min egen kunskapsnivå ligger. Jag betackar mig för övriga raljerande svar.
Är deras vapenkunskap så undermålig så borde de inte ens tillåtas att bära några själva. Leksakspistoler och -gevär är i regel inte speciellt lika den äkta varan, så även i skumt ljus och med adrenalin i full sving så borde man kunna göra en avvägning om det är ett verkligt hot eller inte. Eller ska vi helt enkelt bli som USA och acceptera att snutar kan skjuta ihjäl folk i stundens hetta, för det är sånt som händer?
Som autistisk person känner jag mig oroväckande glad över att jag kan "spela normal" så att jag förmodligen slipper hamna i liknande situationer, eftersom det enligt vissa tydligen är fullt förståeligt att tre poliser öppnar eld på en funktionshindrad kille med en fejkpistol för att ojdå, det var lite mörkt ute och han tog inte åt sig av verbala kommandon. Han får skylla sig själv som var ute utan uppsikt, alltså?
Jag har då inte mycket tilltro till polisens förmåga att skydda personer som mig själv efter detta. Och jag har verkligen ingen slags tacksamhetsskuld till dem för att de gör sitt jobb, speciellt inte när de gör det helt åt helvete fel.