Utebliven mens?

KaffeKask

Trådstartare
Ja, jag ska gå till BM men har tyvärr haft skola dom tiderna som BM är öppen och inte haft råd att missa klasser pga tenta på fredag!

För ca 1 månad sen slutade jag med P-piller, har aldrig haft problem med att få mens på min fjärde vecka i månaden utan den har kommit och gått som den ska. Men nu när jag slutade senast så kom det ingen mens, trodde flera gånger att den var på G för jag hade riktig molvärk och har det fortfarande till och från.
Jag har haft sex efter jag slutade med pillerna, inte ändrat kosten, inte mer stressad än vanligt... Tog ett gravtest för en vecka sen för jag misstänkte att jag kanske var gravid. Men det visade negativt ( för visst säger man negativt när det inte var någon bulle i ugnen? :o )

Som jag började tråden med, jag ska till BM, men det blir inte förrän nästa vecka så vill ha lite spekulationer till dess ;) Någon som varit med om liknande?

Jag har ätit samma piller i flera år nu och aldrig haft problem med att mensen kommer som den ska, kroppen kunde ju liksom inte veta på förhand att jag tänkte sluta med pillerna (för det bestämde jag i samband med att jag skulle börjat på ny karta) och på så sätt fuffla till det i kroppen.

Just nu sitter jag med molvärk t.ex?? Men ingen mens :rage:

Kan jag va gravid ändå? Har ett till test som jag tänkte göra imorgon bitti för säkerhetsskull.

Eller är det något annat som blivit tok i kroppen? Isfl vad? :p
 
Sv: Utebliven mens?

Men det kan ju inte vi svara på. Du vet ju själv vad du ska göra, d.v.s. gå till bm.

Klart du kan vara gravid ifall du haft sex innan du slutade med pillrena. De är ju inte direkt 100% säkra.
 
Sv: Utebliven mens?

Jag vet :) Men tänkte om någon varit med om liknande eller vill spekulera lite med mig ;)

Menade att jag haft sex efter jag slutade med pillerna (kanske skrev fel i inlägget), och ja dumt nog, utan skydd (har helt enkelt glömt bort det så det blivit en vana att jag redan är på piller...) Men hur säkra är gravtesterna?

Har bara använt dom när jag varit gravid och då pissade jag på säkert 8 såna där pinnar bara för att va på säkra sidan och alla visade ju att jag va gravid, men hur säkra är dom på att visa att man inte är gravid?
Kanske jag testade för tidigt? Hur tidigt kan man ta gravtest så det syns om det är något eller inte?
 
Sv: Utebliven mens?

Så du har inte haft sex innan du borde ha haft mens? Att du haft sex efteråt kan ju liksom inte ge "symtom" innan det händer. Du sa ju att din mens aldrig kom efter att du slutade med pillren.

Testerna är rätt tillförlitliga ungefär en dag innan beräknad mens, men det kan ju lönas att vänta tills mensens väntade begynnelsedag.


Eftersom du ändå haft oskyddat sex löns det ju ändå att testa. Gå till bm så blir det utrett.
 
Sv: Utebliven mens?

De där testerna är väldigt säkra. Får du två med samma resultat så kan du nog vara helt lugn :).
 
Sv: Utebliven mens?

Jag har sex dagen efter jag slutade med pillerna, och ett par gånger till efter det. Så haft det både före och efter jag borde haft mens.

Ska ta ett nytt test imorgon bitti och se vad det säger :)

Någon som haft liknande utan att ha varit gravid? :)
 
Sv: Utebliven mens?

Jag hade ett negativt gravitditetstest fast det borde visat positivt. Nu hade jag och sambon iofs bestämt oss för att skaffa ett till vi hade bara inte tänkt att det skulle gå så fort :p
 
Sv: Utebliven mens?

Kan det inte vara så att kroppen kan behöva lite tid på sig från att man slutar med p-piller tills ägglossning och allt kommit igång igen?
 
Sv: Utebliven mens?

Det beror ju på vilka piller man ätit. Och om mensen uteblev på den vanliga fjärde veckan så har det ju inget att göra med att hon haft sex efteråt.

Så den uteblivna mensen har antingen att göra med att hon haft sex under ägglossning medan hon tog piller, och då hade det sannolikt visat plus nu.

Men eftersom hon nu haft sex utan piller borde hon ändå kolla upp sig. Rimligtvis hos bm för att få säkra tester och för att inte behöva vänta till nästa planerade mens.
 
Sv: Utebliven mens?

Beror ju på när kroppen kom igång med ägglossning.
Så det kanske är för tidigt att testa eg..
 
Sv: Utebliven mens?

När jag slutade med p-piller hoppade mensen över några gånger och ibland hade jag mellanblödningar också. Frågade gyn och de tog lite prover men sa att det var vanligt att mensen hoppar över när man ätit p-piller länge och slutar.
 
Sv: Utebliven mens?

graviditetsstest kan visa negativt ganska långt in i en graviditet om man är låghormonare. Så lita inte blint på ett negativt graviditetstest om du har andra symptom som skulle kunna tyda på graviditet.
 
Sv: Utebliven mens?

Det kan ta upp till ett år innan mensen kommer igång på riktigt. Jättevanligt att det tar tid innan det börjat stabilisera sig. Min mens kan komma som en klocka var 28 dag i ett år, sen börjar den skippa och ha sig, spökvärk och totalt oregelbunden (med medföljande nervositet för oönskad graviditet) men hitills så har alla test visat negativa ;). Jag skulle tro att jag har nog väldigt svårt för att bli befruktad, för vi har varit väldigt slarviga. Men vi kör liksom med teorin "blir det nåt så blir det, blir det inte blir det inte". Jag och min sambo är varken främmande inför att skaffa barn, eller satsar på att bli gravida.

Men vissa blir ju gravida av att typ titta på ett par kalsonger. Jag har en sån vän, hennes mamma var likadan, alla hennes barn kom till medans hon åt p-piller... Och är du en sån, så finns det ju skäl att oroa sig.

Gör några gravtest, och boka en tid hos BM när du har tid.
 
Sv: Utebliven mens?

Fast nu har ju ts alltid fått sin mens på fjärde veckan. Och hennes kropp visste ju inte om att hon inte skulle börja med pillren igen.


Så att pillren är avslutade är egentligen irrelevant.

Men som sagt måste hon ju testa i alla fall, eftersom hon kan ha blivit gravid redan innan hon slutade med pillren.
 
Sv: Utebliven mens?

Fast en regelbunden mens på p-piller är ju inte en "riktig" mens. Olika doser av hormoner i pillrena styr ju när mensen kommer.
Nu ska kroppen hennes ställa om sig till att själv producera dom hormonerna, och det kan ta tid.
 
Sv: Utebliven mens?

Ja? Men om hon alltid fått pillermens på fjärde veckan och plötsligt inte får det har inget att göra med att hon efteråt slutar med pillren, eller hur? Hennes kropp kunde inte veta att hon inte ska fortsätta äta pillren.

Att den riktiga mensen kan dröja fattar jag såklart. Men nu var det pillermensen som uteblev, sen började hon helt enkelt inte äta pillren efter mensveckan (där mensen uteblev).

Alltså kan hon ha blivit gravid redan innan hon slutade pillren, eller så är det någon annan störning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 231
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 379
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig! Nu har jag haft mens sen den 29 augusti. Dvs i mer än två veckor. Och det är inga små mängder heller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
12 851
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp