Utkastad från universitetskurs, panik!

Har du kollat din mails skräpkorg eller vad det nu heter dit "spam" går? Antagligen ligger allt där?!

Kollat både där och i papperskorgen ifall jag skulle råkat radera det. Men inget där. Båda kollar 30 dagar bakåt (sen raderas meddelanden automatiskt).
 
På sommardistanskurserna har de nästan alltid något slags aktivt moment förutom registreringen. Antagligen för det är en enormt stor procent som registrerar sig men inte mer.

Däremot de kurser jag läst så det har alltid varit både en och fem som bommat deadline för det obligatoriska aktiva momentet (jmf med skicka mail) - men det har aldrig varit problem ens när folk kommit en - två veckor efter oxh "oj hoppsan". Så tycker TS-lärare är väl mycket gestapo. Och tycker det borde gå att fixa om läraren bara vill.

Jo, något sorts obligatoriskt moment brukar det vara rätt snabbt efter kursstart, men jag har aldrig varit med om att deadline är dagen efter kursstart. Håller med om att den här kursansvarig är lite väl fyrkantig och just för att sommarkurserna ofta drar till sig många som sedan inte går kursen borde hen vara mån om de som verkar engagerade.
 
Men det var det märkligaste..... Kan inget annat göra än att hoppas de löser sig för dig men det låter grymt skumt hela grejen,
 
Frågan är om det hjälper mig när det är hon som är lärare, ska jag delta på hennes seminarier och skicka in mina uppgifter till henne? Hon kommer ju varken registrera min närvaro eller läsa mina uppgifter :crazy:

Åh vilket trassel.. Jag skulle förstå mer om informationen varit tydlig men nu kan jag som sagt inte hitta den ens när jag lusläser alla dokument. Det måste ju finnas någonting som heter typ "bristfällig information" eller nåt.

Jag har jobbat som lärare på universitetet och trots många konstigheter som inträffade med olika studenter så gick det alltid att hitta en lösning när det blev missförstånd eller fel.

Om du säger att missförståndet håller på att redas ut med administrationen så kan inte kursansvarige bara ignorera dig och dina studier. Bäst är förstås om du har fått tag på någon som kan börja reda ut det, så att det är ett korrekt statement.

Usch, jag blir upprörd när jag läser det hela, det är trist när viljan saknas att lösa problem.
 
Jo, något sorts obligatoriskt moment brukar det vara rätt snabbt efter kursstart, men jag har aldrig varit med om att deadline är dagen efter kursstart. Håller med om att den här kursansvarig är lite väl fyrkantig och just för att sommarkurserna ofta drar till sig många som sedan inte går kursen borde hen vara mån om de som verkar engagerade.

Jag var in och kollade på kurserna jag läser i sommar. Båda startade 8/6. Minns inte exakt när första obligatoriska grejen var men länge sen. FÖRRA VECKAN postade på båda kurserna elever som alltså med över en MÅNAD missat den deadlinen. Möttes av "välkommen" av läraren. Sen påverkas säkert betyget av att de släpar efter. Men inget snack om att de inte ska få läsa kursen.
 
Tack för ert stöd! Nu har jag mailat kursansvarig igen ett låångt mail om hur jag försökt nå personer idag men får ingen kontakt. Att jag verkligen inte fått informationen trots att jag nu letar och att jag vädjar om att vi ska kunna lösa detta på något sätt. Väldigt trevligt och sakligt. Om hon fortfarande nekar mig idag så kommer jag starta ett drev som heter duga..
 
Vilken otroligt fyrkantig och jobbig människa!!

Jag hade kollat upp möjligheten att hoppa på en annan kurs med en vettigare lärare. Jag pluggar distans på högskolan i Gävle och pga att jag har varit och är mycket sjuk är det ofta mycket besvär med mig, sena inlämngar, komplettering av kurser osv. Alla är så trevliga och tillmötesgående! Det är aldrig några problem med något, har fått läsa kurser trots att anmälningsfristen för längst har gått ut också. Kan varmt rekommendera att läsa något där.
 
Vilken otroligt fyrkantig och jobbig människa!!

Jag hade kollat upp möjligheten att hoppa på en annan kurs med en vettigare lärare. Jag pluggar distans på högskolan i Gävle och pga att jag har varit och är mycket sjuk är det ofta mycket besvär med mig, sena inlämngar, komplettering av kurser osv. Alla är så trevliga och tillmötesgående! Det är aldrig några problem med något, har fått läsa kurser trots att anmälningsfristen för längst har gått ut också. Kan varmt rekommendera att läsa något där.

Är HIG och Linneuniversitetet jag läser mina kurser hos i sommar. Och kan helt instämma i ovan ang HIG och även Linne är tillmötesgående och trevliga som sagt. Samma sak det år jag läste sommarkurs från Mittuniversitetet.
 
Jag har fått svar av kursansvarig nu att jag kan ringa henne i morgon så kan hon guida mig genom vart på Fronter informationen finns, men att hon inte kan släppa in mig på kursen. Hon hänvisar till sina chefer i frågan som jag redan påtalat inte är anträffbara.

Har sällan känt mig så fruktansvärt orättvist behandlad :( Känner mig som en extremt liten människa just nu.

Skulle kanske hinna hoppa på en ny kurs, hur gör man då? Ringer runt? Jag har planerat mitt jobbschema kring den här kursen och spikat med chefen redan. Såg att CSN redan hunnit betala ut, 16000:- (har högre lån) som det kommer en saftig återbetalning på under hösten..
 
Är det kanske en ung och oerfaren lärare som inte riktigt vet vad hon vågar göra, utan bara följer "regler"? Annars verkar det ju konstigt att hon är så oflexibel (eller heter det inflexibel??)... Hur som helst så är det ju VÄLDIGT frustrerande för dig :( !
 
Jag har fått svar av kursansvarig nu att jag kan ringa henne i morgon så kan hon guida mig genom vart på Fronter informationen finns, men att hon inte kan släppa in mig på kursen. Hon hänvisar till sina chefer i frågan som jag redan påtalat inte är anträffbara.

Har sällan känt mig så fruktansvärt orättvist behandlad :( Känner mig som en extremt liten människa just nu.

Skulle kanske hinna hoppa på en ny kurs, hur gör man då? Ringer runt? Jag har planerat mitt jobbschema kring den här kursen och spikat med chefen redan. Såg att CSN redan hunnit betala ut, 16000:- (har högre lån) som det kommer en saftig återbetalning på under hösten..

Nu hjälper det kanske inte dig men man kan betala tillbaka "felaktigt utbetalt" studiemedel inom 30 dgr eller liknande och slippa ränta och återkravsavgift. Men då ska man ju kunna vara utan pengarna med :/
 
Jag har fått svar av kursansvarig nu att jag kan ringa henne i morgon så kan hon guida mig genom vart på Fronter informationen finns, men att hon inte kan släppa in mig på kursen. Hon hänvisar till sina chefer i frågan som jag redan påtalat inte är anträffbara.

Har sällan känt mig så fruktansvärt orättvist behandlad :( Känner mig som en extremt liten människa just nu.

Skulle kanske hinna hoppa på en ny kurs, hur gör man då? Ringer runt? Jag har planerat mitt jobbschema kring den här kursen och spikat med chefen redan. Såg att CSN redan hunnit betala ut, 16000:- (har högre lån) som det kommer en saftig återbetalning på under hösten..

Kräv bevis på att dom faktiskt har skickat mail till dig. Dom kan ju faktiskt ha gjort fel men hon tycks ju ha fått en geting uppkörd i röven eller något eftersom hon beter sig som hon gör. Liknelsen med Gestapo tycker jag klingar fint.
 
Jag har fått svar av kursansvarig nu att jag kan ringa henne i morgon så kan hon guida mig genom vart på Fronter informationen finns, men att hon inte kan släppa in mig på kursen. Hon hänvisar till sina chefer i frågan som jag redan påtalat inte är anträffbara.

Har sällan känt mig så fruktansvärt orättvist behandlad :( Känner mig som en extremt liten människa just nu.

Skulle kanske hinna hoppa på en ny kurs, hur gör man då? Ringer runt? Jag har planerat mitt jobbschema kring den här kursen och spikat med chefen redan. Såg att CSN redan hunnit betala ut, 16000:- (har högre lån) som det kommer en saftig återbetalning på under hösten..

Då föreslår jag att hon släpper in dig på kursen tills cheferna är anträffbara. Det känns lite som nån som vill visa sin makt att bestämma.
 
Usch, vilken besvärlig situation. Vill bara skriva att jag hoppas att det löser sig!
Jag har hittills aldrig läst en kurs där man har behövt registrera sig via mejl innan kursstart. Hade det varit jag så hade jag också blivit utkastad från kursen..

Divigt universitet för övrigt. De får ju pengar per student - pengar de nu går miste om då.
 
Jag har hittills aldrig läst en kurs där man har behövt registrera sig via mejl innan kursstart. Hade det varit jag så hade jag också blivit utkastad från kursen..

Jag tror faktiskt att vi skulle göra så i höstas när jag läste en lärarlyft-kurs, om jag inte minns helt tokigt, så det förekommer nog. Men vad som hade hänt om man missat deadline, det vet jag inte.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 556
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 966
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 306
Senast: Lobelia
·
H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 752
Senast: Mela94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp