Utkastad från universitetskurs, panik!

För övrigt är e-post inte alls lämpligt som medel för funktionen om man tänker bete sig som Gestapo.

E-post kan sorteras som spam av både servrar och klienter, det finns inga leveransgarantier , inga läskvitton som fungerar bra, servrar som blockerar pga fulla mejlboxar, osv.

Om man har en pragmatisk inställning så funkar det ju ändå. Men annars skulle de behöva skicka rekbrev eller inrätta en säker etjänst för ändamålet.
 
Jag skulle inte ens vilja läsa den kursen, varken att skolan få pengar för mig eller ha personen som lärare... Jag hade gått in på studera.nu eller vad sidan heter, kollat distansutbildningar som är öppna för sen anmälan och sen sökt in dit.
Jag har läst på distans via Göteborg och Linköping, funkat utmärkt, Umeå har det varit problem med för att inte tala om Högskolan Gotland. Aldrig mer Gotland.
 
Jag har läst många distanskurser de senaste åren, de flesta i Uppsala men också i Skövde och Göteborg och har aldrig råkat ut för något liknande. Det kan inte vara så att du har fått mail till en mailadress i deras system? Man brukar få en studentmail som jag alltid bruksr eftersända till min egen mail.

Jag tror också att det handlar om en ung oerfaren lärare. Om du inte lyckas få ngt vettigt svar är det nog tyvärr inte mkt annat att göra än att leta upp en annan kurs som är öppen för sen anmälan eller försöka få ett jobb. Det kan nog vara i stort sett omöjligt att komma någonstans även om man tycker att man har rätt.
 
@Singoalla
Visst har du alla tider och vart seminarier mm hålls (salar etc)? Mitt tips är att du går dit, visa att du verkligen vill för lärare/kursansvarig, backa inte (du får vara pushig ;) ). Går det inte att övertala henne och du fortfarande inte får tag på högre instans, leta runt fysiskt på campus efter vem som helst som kan ha nummer till ansvariga och övertyga dem om att det här är viktigt!
Jag har haft alla möjliga problem med Universitetet och det brukar alltid lösa sig om man faktiskt står öga mot öga :)
 
@Singoalla
Visst har du alla tider och vart seminarier mm hålls (salar etc)? Mitt tips är att du går dit, visa att du verkligen vill för lärare/kursansvarig, backa inte (du får vara pushig ;) ). Går det inte att övertala henne och du fortfarande inte får tag på högre instans, leta runt fysiskt på campus efter vem som helst som kan ha nummer till ansvariga och övertyga dem om att det här är viktigt!
Jag har haft alla möjliga problem med Universitetet och det brukar alltid lösa sig om man faktiskt står öga mot öga :)

Problemet är att det är en distanskurs som är internetbaserad, som ligger 30 min här ifrån... :crazy:
 
Jag har mailat runt lite igår men har inte fått några svar ännu. Svarade på kursansvariges mail idag och skrev, eftersom hon hänvisade till sina chefer, att ingen på chefsnivå finns tillgänglig just nu då samtliga är på semester. Kåren också. Jag skrev också att jag förstår att detta innebär att jag inte kommer få hjälp att läsa kursen, och att jag efter semestertider kommer reda ut hur det har kunnat bli så. Sen avslutade jag med "Trevlig sommar, vi hörs efter semestern!" :devil:

Det är ett sidospår, men jag har precis gått igenom en lång depression som jag just nu med hjälp av psykiatrin håller på att ta mig ur. Så jag är ganska (väldigt) svag just nu, att få det här slaget mot min ekonomi och att bli så orättvist behandlad sög verkligen ur de sista krafterna jag hade. Så jag kommer nog inte orka leta efter en ny kurs eller bråka med universitetet just nu, utan ladda om några veckor och ta upp det här om några veckor igen när jag samlat lite energi. Sen pratade jag med CSN som oftast går med på att dela upp återbetalningen. Så, man kommer väl resa sig från det här också tillslut..
 
Jag skulle inte ens vilja läsa den kursen, varken att skolan få pengar för mig eller ha personen som lärare... Jag hade gått in på studera.nu eller vad sidan heter, kollat distansutbildningar som är öppna för sen anmälan och sen sökt in dit.
Jag har läst på distans via Göteborg och Linköping, funkat utmärkt, Umeå har det varit problem med för att inte tala om Högskolan Gotland. Aldrig mer Gotland.
Tur att Högskolan på Gotland inte finns längre då :)
 
Aha, ja då förstår jag. Men hade ni inte ett introduktionsseminarium eller något?

Om du inte orkar så är ju det en sak, då får du helt enkelt lösa det när det går och ta det lugnt och inte tänka på det nu :)

Allt är nätbaserat :) Så i måndags hade vi lite frågestund, teknisk support mm. som var frivillig. Eftersom det är den tredje nätbaserade kursen jag läser från den högskolan så kände jag inte att jag behövde delta på det. Första deadline på uppgift är först på måndag och första obligatoriska seminariet på tisdag nästa vecka.

Nej tyvärr, vi har pratat om sjukskrivning på psykiatrin för att det är lite för tungt som det är just nu. Legat precis på gränsen och vägt fram och tillbaka i flera månader nu men ändå velat hålla igång :) Men med det här så kände jag att bägaren rann över lite. Nu tog det stopp helt :D Så det får bli precis så, återhämta mig någon månad och sen ta tag i det igen! :)
 
Men lilla gumman! Om du vågar ge ut information som personnummer och kursnamn i ett PM till mig, så kan jag ringa och prata med dem och driva igenom det här åt dig. Jag har läst sammanlagt 8 år på universitet och högskola och är van att man ibland behöver fajtas och vilka vägar som är lämpligast att gå. Nu har jag semester och inget att göra än att terrorisera hästen, som nog blir glad för lite delad uppmärksamhet. Sådant här skit är för folk som inte har nog med att bara må hyfsat och överleva, vilket är din prioritet nu. Kram!
 
Men vilket jäkla bök!! :eek:
Hade hon haft lite jäkla vett, social kompetens och erfarenhet av situationer som "skiter sig" (jag tror inte att don situation är unik direkt) hade hon ju kunnat vara lite smidig!
Lämpligtvis hade hon t.ex. kunnat skriva "ja, det verkar som att det har blivit en miss, du är välkommen till kursen medan vi utreder saken" och under tiden kunde du gjort samma sak från ditt håll så att hon inte bara kört över dig, och krävt insikt i utredningen - plus att du då kunnat ta det vidare med ledning (eller något annat liknande som är lämpligt) på egen hand.
Jag kan ju tycka att de vore intresserade av detta både för din och lärarens skull!
Om inte annat borde de ju vara rädda om sitt rykte.
Man ska inte underskatta media (allra minst sociala medier, och den enorma kompetensen av det mesta som finns här på buke) och det borde ju bli lite...obekvämt. ..för dem om/när du går vidare med detta.
Vilken surkärring! :mad:
Skickar styrka och värme till dig, på något sätt löser det sig skaa du se! :)
Många kramar
 
Men lilla gumman! Om du vågar ge ut information som personnummer och kursnamn i ett PM till mig, så kan jag ringa och prata med dem och driva igenom det här åt dig. Jag har läst sammanlagt 8 år på universitet och högskola och är van att man ibland behöver fajtas och vilka vägar som är lämpligast att gå. Nu har jag semester och inget att göra än att terrorisera hästen, som nog blir glad för lite delad uppmärksamhet. Sådant här skit är för folk som inte har nog med att bara må hyfsat och överleva, vilket är din prioritet nu. Kram!

Tackar ödmjukast för erbjudandet :love: Slutar aldrig förundras över hur fina Buke-människor det finns! :heart

Men det verkar som att detta är ett dött lopp. Jag fick precis svar från avdelningschefen. Hon skriver att informationen i meddelanden tas bort efter upprop och att det är därför jag inte ser den, men att den innan dess legat där sedan april. Att informationen också finns i kurshandboken som funnits där sedan april. Hon beklagar men det finns ingenting hon kan göra.

För det första är det märkligt att de hänvisar till att informationen funnits uppladdad sedan april, jag fick nämligen tillgång till kursrummet för tre veckor sedan så det är helt orelevant om det legat där sedan före Kristus innan. För det andra står det i kurshandboken att mail ska skickas, men det står inget datum utan bara "mer information kommer i meddelanden".

Det verkar alltså som att informationen FUNNITS i meddelanden, nu är den borttagen. Jag har missat den och nu är jag utkastad. Huruvida mailen som kursansvarig ska ha skickat ut stämmer eller inte vet jag inte men själv har jag inte fått några i alla fall.

Jag svarade chefen att jag studerat i 4,5 år men att jag aldrig tidigare stött på en sådan ovilja till samarbete när jag uppenbarligen så gärna vill studera och hörde av mig ynka timmar efter deadline. Sen ville jag skriva något jävligt elakt, som att jag hoppas att hon och hennes anställde kan brinna i helvetet. Men jag bet mig i tungan.
 
Tackar ödmjukast för erbjudandet :love: Slutar aldrig förundras över hur fina Buke-människor det finns! :heart

Men det verkar som att detta är ett dött lopp. Jag fick precis svar från avdelningschefen. Hon skriver att informationen i meddelanden tas bort efter upprop och att det är därför jag inte ser den, men att den innan dess legat där sedan april. Att informationen också finns i kurshandboken som funnits där sedan april. Hon beklagar men det finns ingenting hon kan göra.

För det första är det märkligt att de hänvisar till att informationen funnits uppladdad sedan april, jag fick nämligen tillgång till kursrummet för tre veckor sedan så det är helt orelevant om det legat där sedan före Kristus innan. För det andra står det i kurshandboken att mail ska skickas, men det står inget datum utan bara "mer information kommer i meddelanden".

Det verkar alltså som att informationen FUNNITS i meddelanden, nu är den borttagen. Jag har missat den och nu är jag utkastad. Huruvida mailen som kursansvarig ska ha skickat ut stämmer eller inte vet jag inte men själv har jag inte fått några i alla fall.

Jag svarade chefen att jag studerat i 4,5 år men att jag aldrig tidigare stött på en sådan ovilja till samarbete när jag uppenbarligen så gärna vill studera och hörde av mig ynka timmar efter deadline. Sen ville jag skriva något jävligt elakt, som att jag hoppas att hon och hennes anställde kan brinna i helvetet. Men jag bet mig i tungan.
Antar att det är omöjligt, men det hade varit intressant att se sändlistan för de meddelandena. Man skulle kunna misstänka att de gått till dem som varit registrerade på kursen sedan längre tillbaka än du....? Om jag var som du skulle jag be dem om datum (= kopior på) för de meddelanden som de har skickat med ditt namn i adressfältet.
 
Antar att det är omöjligt, men det hade varit intressant att se sändlistan för de meddelandena. Man skulle kunna misstänka att de gått till dem som varit registrerade på kursen sedan längre tillbaka än du....?
Det här tycker jag låter sannolikt - att du faktiskt inte fått mailen skickade till dig, då man felaktigt använt en ouppdaterad kurssändlista.
Be någon kurskamrat att vidarebefodra ett sådant mail till dig, så kan du se i headern om din mailadress verkligen finns med.

Om inte, så borde du vara hur ursäktad som helst för varför du inte följt mailens instruktioner.
 
Tackar ödmjukast för erbjudandet :love: Slutar aldrig förundras över hur fina Buke-människor det finns! :heart

Men det verkar som att detta är ett dött lopp. Jag fick precis svar från avdelningschefen. Hon skriver att informationen i meddelanden tas bort efter upprop och att det är därför jag inte ser den, men att den innan dess legat där sedan april. Att informationen också finns i kurshandboken som funnits där sedan april. Hon beklagar men det finns ingenting hon kan göra.

För det första är det märkligt att de hänvisar till att informationen funnits uppladdad sedan april, jag fick nämligen tillgång till kursrummet för tre veckor sedan så det är helt orelevant om det legat där sedan före Kristus innan. För det andra står det i kurshandboken att mail ska skickas, men det står inget datum utan bara "mer information kommer i meddelanden".

Det verkar alltså som att informationen FUNNITS i meddelanden, nu är den borttagen. Jag har missat den och nu är jag utkastad. Huruvida mailen som kursansvarig ska ha skickat ut stämmer eller inte vet jag inte men själv har jag inte fått några i alla fall.

Jag svarade chefen att jag studerat i 4,5 år men att jag aldrig tidigare stött på en sådan ovilja till samarbete när jag uppenbarligen så gärna vill studera och hörde av mig ynka timmar efter deadline. Sen ville jag skriva något jävligt elakt, som att jag hoppas att hon och hennes anställde kan brinna i helvetet. Men jag bet mig i tungan.
Svara avdelningschefen att du blev sent antagen och att du då därför kanske inte funnits med på listan.

Det måste ändå vara höjden av oflexibilitet i detta fallet att inte kunna göra ett undantag. Ibland går det verkligen inte att göra undantag men det här är ju bara löjligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 928
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 205
Senast: Lobelia
·
H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 725
Senast: Mela94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp