Bukefalos 28 år!

Utländskt foder - vilken MJ

R

Ridi

Läste på Hippocampus att i Sverige anger vi MJ som omsättbar energi medans t.ex. Tyskland och England använder smältbar energi. Jag använder Engelskt kraft foder och det står att det innehåller 12.5smältbar MJ/kg.

När jag nu ska göra en foderstatsanalys på Hippocampus hemsida använder man då det smältbara MJ innehållet och blir det rätt i så fall?
 
Sv: Utländskt foder - vilken MJ

Om du drar av ca 10 % av värdet för DE - alltså smältbar energi - blir det ungefär motsvarande det svenska. HH
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Sitter och kollar på ett danskt fodersortiment Aveve. De anger energivärden i FE... och råprotein i %. Jag har förstått så mkt som att...
Svar
8
· Visningar
3 430
Senast: godishanna
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 059
Senast: MiaMia
·
Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp