Bukefalos 28 år!

Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Det fixar du! Du får leva på valpkärlek, om inte annat. :love: Blöta valppussar och linssoppa ...

Mums :love: valppussar och linssoppa kan man leva länge på :-)

Jag och hunden har sen en tid tillbaka lite drygt 3000kr per månad att röra oss med när boendet är betalt, så för mig är varje månad budgetmånad!:D

Jag beundrar människor som får det att gå runt en längre tid på den summan, jag vet att det inte är lätt. Jag har det rätt bra ställt och då blir det att man slarvar och inte bryr sig så mycket.


Har dock en rejäl buffert att ta av om det krisar

Jo samma här, annars hade jag inte kunnat ta beslutet att gå ned i arbetstid men jag vill inte ta mer av sparpengarna än nödvändigt, dessutom gillar jag att utmana mig själv. :D
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Men oj. Har du 3200:- kvar och tror inte de kommer räcka?
Hur mycket brukar du göra av med egentligen? :o

Min budget är på 3000:- från lön-lön och då ska jag betala bensin, kattmat (ej torrfoder), kattsand, mat och vissa nöjen till mig själv.
I praktiken blir det väl dock lite mer (och ännu mer om jag shoppar) men det är för att jag är extremt slösaktig och köper typ fem chipspåsar i veckan...

From april nästa år så MÅSTE jag dock hålla mig inom 3000:-s gränsen då jag får en hästbebis, så om någon har bra tips så kan jag läsa och ta till mig. :D

För mig funkar det bättre att BARA ha kontanter eftersom man då kan se exakt hur mycket pengar man har. Jag har en förmåga att föra över lite extra "ifallatt" på kortet och det är inte bra eftersom jag då använder de där extra kronorna.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Men oj. Har du 3200:- kvar och tror inte de kommer räcka?

Nej, frågan var HUR LÄNGE kan jag få dem att räcka? 1, 2, 3 månader?
Jag får ny lön den 25:e men det har inget med saken att göra.

From april nästa år så MÅSTE jag dock hålla mig inom 3000:-s gränsen då jag får en hästbebis, så om någon har bra tips så kan jag läsa och ta till mig. :D

Grattis, vad kul, lycka till :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Det blev lax, torsk och hälleflundra !
ganska många kilo av varje !
och så 1.5 kilo räkor.

Så om du har vägarna förbi - säg till så äter vi god fisk.

Och en utgift till som borde komma som ett brev på posten - nittidygnsavgiften på kommande fölunge
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Oh, jag vill, jag vill! :D

Jag har ganska nyligen bytt jobb och därmed gått ner rejält i lön för en period (fram till juli -14). Min man pluggar fortfarande så vi får helt enkelt snåla lite nu en period. Jag jobbar dock extra på mitt förra jobb när det går, för att få in lite extra. Mannen jobbar också extra en del, men det varierar ju hur många pass som finns. Men många bäckar små... ;)

Vill gärna spara till en bröllopsresa, skulle åkt till Egypten i december men alla resor ställdes ju in :( Så vi sparar till en senare resa istället, drömresmålet är någon av de karibiska öarna, och då gäller det ju verkligen att spara!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Nej, frågan var HUR LÄNGE kan jag få dem att räcka? 1, 2, 3 månader?
Jag får ny lön den 25:e men det har inget med saken att göra.
Ahaaa, då är jag med.
Jag har fixat det på 3 månader, när min förra häst var skadad och veterinären snodde alla mina pengar. Dock åt jag mat varannan vecka på jobbet som drogs direkt på lönen så är ju svårt att jämföra kanske..
Jag bakade eget bröd och pizzabullar, åt soppa gjort på bara rotfrukter osv.

Grattis, vad kul, lycka till :)
Tack :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

kl

Här passar jag in, bilen har varit på verkstad och datorn nästan avled samma vecka så det blev nästan totalrenovering på den ;) Tyvärr behöver jag även köpa en massa litteratur, ska på en dyrare "fest", bilens tank är nästan helt tom och utan bil kommer jag inte till jobbet så det går inte heller att snåla in på... Så det blir som vanligt maten det snålas på här ;) Men utöver oundvikliga saker som bensin, studentlitteratur och annat som verkligen behövs ska jag hålla i slantarna mer än vanligt :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag hade gärna varit med men nu så kom fiskbilen och jag råkade handla fisk för nästan 2000 kronor...så det har redan spruckit. Å andra sidan så räcker fisken ett bra tag

Man kan börja när man vill ju :) Du gör dina egna regler. Välkommen att hänga på om du vill.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

KL
Hoppar in från ÄU om det går för sig :) Jag ska leva på så lite som möjligt helt enkelt. Hade 13000 i utgifter och erhm det var vad jag fick in i lön. Sen blev hästen lite sjuk med så får nalla 5000 från sparkontot och eh allt jag vill ha går från sparkontot motvilligt.

Återkommer 25 november med vad notan landade på.

Har allt till djuren betalt (mat, strö etc.) och bensinen går på egen räkning.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Hoppar in från ÄU om det går för sig :) Jag ska leva på så lite som möjligt helt enkelt.

Välkommen. Vad kul att så många vill vara med.
Nu börjar jag idag. Har exakt 0 kr i plånboken och 3248 kr på kontot.
Vi ska åka och hälsa på dottern i hennes nya hus men inflyttningspresenten är redan köpt sedan tidigare. Och mat får vi förhoppningsvis där :angel: Så jag borde inte behöva några pengar idag om inget händer.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag har 917:- på kontot. Ska göra matlådor imorgon inför hela arbetsveckan, så jag blir gärna tipsad om billiga maträtter :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag har 917:- på kontot. Ska göra matlådor imorgon inför hela arbetsveckan, så jag blir gärna tipsad om billiga maträtter :)

Stor sats med fläskpannkaka! Lätt och snabbt att göra, tar minimalt med plats i frysen (jag packar in i aluminiumfolie) och lätt att ta med - hinner tina lagom till lunch! Grytor är ju annars en enkel rätt att göra mycket av, ris eller potatis till.

Vad brukar du annars göra för matlådor? Jag känner att min inspiration tryter en aning, blir så lätt samma gamla vanliga!
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Grytor tycker jag är bra och billig mat. Ladda dem med rejält med linser och bönor, kött om du hittar till bra pris. Går att krydda upp nu i höstrusket. Potatis- och purjolökssoppa tycker jag är gott, lätt att snabbvärma i micron, dricka ur mugg på språng mot t ex stallet. Värmer och ger energi.

Jag borde också hänga på, men just nu är det för mycket annat för att jag ska kunna koncentrera mig. Men jag vet att jag kan när jag vill och har rätt upplägg, levde på 1000 kr/månad i matkostnad när jag gick arbetslös, så jag behöver inte de 4000 kr som jag gör av med idag (skäms).
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag vill också vara med fast jag inte är storkändis här! Jag är dock storfattig :meh:

Kusen har varit sjuk i omgångar i ett års tid och det har helt ätit upp mitt sparkonto, så nu gör jag vad jag kan för att rädda det lilla som finns och göra upp det igen. Nu är han frisk (ta i trä) så nu är det matte som får ta sig i kragen.

Jag har mitt normala matkonto på ca 2000 som ska räcka till all mat för mig och kraftfoder till hästen. Snitsigt nog är det mesta nyinköpt till djuret och jag har mycket kött och sånt i frysen, så egentligen behöver jag bara köpa hans tillskott och mina tillbehör. Förhoppningsvis. Det ska också räcka till träning och tävling, men han drar in lite kosing själv på sin hemsida så han brukar täcka sina egna aktiviteter :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Det här känns som en grupp för mig!
Planerar att byta jobb och flytta till ny stad i vår, och räknar med att få dubbla hyror några månader. Dessutom hade det ju varit kul att kunna få köpa lite nya möbler i samband med flytten.

Inser dock redan nu att november kommer bli en månad med rätt mycket utgifter, bl.a ska jag hitta en 40-årspresent, en tur till Ullared är planerad om en vecka och så ska jag börja leta julklappar eftersom jag hatar att vara ute i sista minuten.
Däremot ska jag verkligen tänka igenom alla köp jag gör och inte slänga iväg pengar på onödiga saker (svårt att leva upp till i Ullared, men jag SKA!).

Ska testa att börja skriva shoppinglista till mataffären och strikt hålla mig till den, i dagsläget köper jag det jag är sugen på, typ.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp