Bukefalos 28 år!

Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Min December blir en katastrof. Eftersom hittekatten akut började bete sig kärleksfullt så blev det besök till veterinär med kastrering och vaccination a 1305 kronor...
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Vaccin mot kåthet? Vilken succé - det hade man ju behövt på den tiden man var ute på nattklubb och skulle vända hemåt vid 3-tiden :D
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Du får väl jämföra med ditt mål, förhoppningsvis kom inte företagsinvesteringarna och bergvärmen som en överraskning utan var något du hade planerat att göra :D

Nja, mitt liv har varit lite händelsestyrt under det senaste året och verkar fortsätta vara det... :o Men det är ju ingen annan än jag som överraskar mig själv.

Bergvärmen lär betala sig själv i ett lite längre perspektiv och med lite flyt lär företagsinvesteringen också att ge alla pengarna tillbaka under ett kortare perspektiv. Jag har ju råd att investera och behöver inte ha så stora inköp om jag inte vill under kommande år (förtränger att min ena häst måste ha en annan typ av tävlingsvagn än den jag har).

Så jag lär hänga med under hela 2014 i den här tråden.
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

kl

Här går det bra trots massa utgifter den sista veckan. Glasögon till lilltjejen som betalas när dom hämtas ut om typ en vecka.
Sonens medicin tog slut för andra gången denna månaden och en liten burk på 30 piller går på 554 kr :crazy:
Så det la jag ut innan i veckan men nu är han uppe i att han får halva priset på sina mediciner i alla fall via högkostnadsskyddet.
Köpt nytt foder till hästen, lite frukostmat...
Åt lunch ute på stan idag för första gången sen jag minns inte när.
Kollat nya glasögon åt mig. Blir ett par nya samt ett par solglasögon med styrka. Min optiker påpekade lite fint att jag måste använda mina glasögon hela tiden men är inte riktigt nöjd med nuvarande eftersom dom glider runt på näsan hela tiden. Så det får bli nya helt enkelt så jag kan se skyltarna när jag kör bil ;)
Enda utgiften som jag har kvar är matkassen som ska hämtas på måndag, sen börjar min månad om på onsdag. Hänger gärna men en omgång till i tråden om vi kör en månad till :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

*kl
Vi har ingen budget för det är så svårt att överblicka vad som ska ut varje månad.
Om både jag och sambon jobbar som vi ska så kör vi tillsammans ungefär 200 mil i veckan. Men sen augusti har jag varit sjukskriven till och från (utmattning och sen utomkedshavandeskap) och sambon i princip arbetslös.

I okt så skadade sig ena ponnyn på jourtid, naturligtvis den som inte är försäkrad. 8000kr... Det är sådant hela tiden just nu.

Jag har 194kr på kontot nu och Sambo typ tre tusen. Vi klarar hyra och mina fasta kostnader på min lön men det är ju mer än så som ska betalas...

Vi brukar äta lunch ute men det får vi sluta med. Vi har tom plockat av skorna på ena ponnyn för det sparar 1000kr per månad (hon är normalt oskodd under vintern men tänkte testa med i år).

Som tur är har sambo jobbat ihop till en kubik diesel som kommer hem ikväll så vi slipper tänka på det på ett tag. Bättre än rena pengar just nu.

När sambon har normal snurr på firman kan han ta ut 6-750.000kr/år i lön, så han har det skitsvårt nu. Jag är dock van IOM skuldsaneringen :)
 
Sv: Utmaning: november = billig månad

Jag bör vara med i denna tråden. Har turen att för första gången i mitt liv ha en bra inkomst. Men jag gör av med mkt pengar på småsaker. Och tillslut blir det mkt pengar ihop. Jag har ju roliga saker att spara till, har precis köpt ny lägenhet, hoppas kunna köpa häst om ngt år. Så när jag vill göra av med pengar i onödan ska jag fråga mig om jag behöver det eller om det är bättre att spara till hästen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp