V
Vannie
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger
Meep, klart som sjutton att det är Shires det där
Meep, klart som sjutton att det är Shires det där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hurtigmartina skrev:AHHHHH!!! vart finns de betten att köpa??
Den grönavaggvisa skrev:vet inte om de kommit upp förut.
men hittade färgglada repgrimmor på eBay.![]()
![]()
--------------------------------------------------------------------------------
Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:
Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.
Det jag saknar är:
Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....
Annars har jag:
Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m. /QUOTE]
-------------------------------------------------------------------------------
Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.
Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.
/Kolungen
kolungarna skrev:vad är det som säger att hon inte sköter om sin häst bra med rätt mat och utrustning osv?--------------------------------------------------------------------------------
Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:
Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.
Det jag saknar är:
Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....
Annars har jag:
Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m. /QUOTE]
-------------------------------------------------------------------------------
Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.
Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.
/Kolungen
är utrustningen sämre för hästen bara för att den har en "udda" färg? eller vad menar du igentligen?
själv försökte jag matcha den mesta utrustningen i grönt när jag hade min ponny, tog jag hand om honom sämre då för det, eller är de bara dom som matchar med rosa?![]()
Så sant så sant!Tigertofflan skrev:Men OMG! Det vet väl ALLA att dom som klär sina hästar i framför allt rosa, orange och lila är djurplågare? Jag menar.. de kan ju verkligen inte se sina hästar som levande varelser - de vet säkert inte ens vad en hovslagare är! Kanske bor de till och med på någons veranda - som prydnad!?
Det är ett sjukt samhälle vi lever i!![]()
:smirk: