utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

Meep, klart som sjutton att det är Shires det där :)

Men det bettet hade jag ju velat ha!!!!!

Det mesta är ävl redan visat tidigare i tråden, men det är ju bra med lite påminnelse ibland ;)

vet inte om de kommit upp förut.
men hittade färgglada repgrimmor på eBay. :banana:

061005E1.JPG

081105C1.JPG

061005D1.JPG

hurtigmartina skrev:
AHHHHH!!! vart finns de betten att köpa??

dem finns på ponnyprakt.se

dem har massa roliga och färgstarka saker...:p

Kom på...
Kanske ska skriva var jag hittade det...
Under träns ponnypaket i lila
hälsn Turbos

--------------------------------------------------------------------------------

Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:

Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.

Det jag saknar är:

Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....

Annars har jag:

Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m. /QUOTE]

-------------------------------------------------------------------------------

Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.

Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.

/Kolungen

det är väl samma sak som att ha marin blåa saker?
det är ju bara en anorlunda färg
Har du allt i naturfärg som du behöver till din häst? så det smälter in i deras natur? Jag förstår inte riktigt vad du vill komma. det där med boots, hon vill bara ha en färg hon gillar och behöver (troligtvis).

Men jag kan hålla med dig om att det är VÄÄÄÄLDIGT onödigt att köpa grejor som ex. boots, förbygel, nosludd och repgrimmor om man inte behöver dem. Då ser det bara hemskt ut

Det jag vill komma till att att hon skrev aldrig att hon inte behövde grejorna

kolungarna skrev:
--------------------------------------------------------------------------------

Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:

Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.

Det jag saknar är:

Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....

Annars har jag:

Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m. /QUOTE]

-------------------------------------------------------------------------------

Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.

Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.

/Kolungen
vad är det som säger att hon inte sköter om sin häst bra med rätt mat och utrustning osv?
är utrustningen sämre för hästen bara för att den har en "udda" färg? eller vad menar du igentligen?

själv försökte jag matcha den mesta utrustningen i grönt när jag hade min ponny, tog jag hand om honom sämre då för det, eller är de bara dom som matchar med rosa? :crazy:

Men OMG! Det vet väl ALLA att dom som klär sina hästar i framför allt rosa, orange och lila är djurplågare? Jag menar.. de kan ju verkligen inte se sina hästar som levande varelser - de vet säkert inte ens vad en hovslagare är! Kanske bor de till och med på någons veranda - som prydnad!?

Det är ett sjukt samhälle vi lever i! :mad:

:smirk:

Tigertofflan skrev:
Men OMG! Det vet väl ALLA att dom som klär sina hästar i framför allt rosa, orange och lila är djurplågare? Jag menar.. de kan ju verkligen inte se sina hästar som levande varelser - de vet säkert inte ens vad en hovslagare är! Kanske bor de till och med på någons veranda - som prydnad!?

Det är ett sjukt samhälle vi lever i! :mad:

:smirk:
Så sant så sant!
Hädan efter måste vi vara noggranna så att vi inte använder någon annan färg än färg som likar hästen egna! För då syns det ju att vi har saker på den! Så nu måste jag bara köpa svarta saker åt Harry, gud nåde om jag sätter någon annan färg!!

Någon som vill köpa: röd grimma, röd grimma med reflex, gul/svart randig grimma, lila randig grimma, grå randig grimma, klarblå grimma, knallrosa grimma, beige grimma, grå grimma, rött pannband, röd/vit/blå padd, röda benlindor, blåa benlindor och sist och vackrast rosa regntäcke:D

(:rofl: :rofl: :rofl: ni kan glömma att ni får mina vackra saker:rofl: :rofl: :rofl: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka