utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

men ihhh! pucko.

kolungarna skrev:
--------------------------------------------------------------------------------

Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:

Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.

Det jag saknar är:

Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....

Annars har jag:

Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m. /QUOTE]

-------------------------------------------------------------------------------

Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.

Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.

/Kolungen

Jofta skrev:
bell_boot_pastels.jpg
:love:

Varför fanns de inte i ljuslila :mad: :smirk:

Ja, alltså det går inte att missförstå ;)

De är dock inte speciellt ljuslila ;S *kräsen* :p

Men varför kan de inte ha några i storlek S :mad:

haha. jag funderar också på om jag kan få ner min full-ponny i cob.
han är ju ändå ponny.. haha :D

sen att han är fjording & lite bighead är en annan sak :angel:

Gah... nu måste man ju köpa sig en shettis också. En sådan prickig liten sak från Belekima står på min önskelista. Tänk er en sådan sötnos i en sådan rosa grimma :love:

~Ingrid

vaggvisa skrev:
haha. jag funderar också på om jag kan få ner min full-ponny i cob.
han är ju ändå ponny.. haha :D

sen att han är fjording & lite bighead är en annan sak :angel:
Jag kan köpa ha ha:banana:
Min bebis är ju bara Cob:p

Nå vad tror ni! Vilken färg blir bäst:d bild

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka