Utrustning

F

Falk

Vad skulle ni ha för utrustning, sele mm, om ni skulle köra en flakvagn??? Den är ganska lätt och hästen som ska dra är en grov islänning....Det finns fotbroms!!

Tacksam för svar
 
Jag hade nog föredragit en lättare loksele och draglinor.
 
Komplett sele inkl draglinor och baksele. Och piska, förståss.
Duger säkert utmärkt med en rejäl bröstsele, om du inte tänker belasta för hårt.

LIA
 
Se ovan... men

om det inte är självklart så säger jag det iallafall... du måste ha skaklar om det inte sitter på flakvagnen redan.

Kanske onödigt inlägg... ville bara bespara dig olyckor. Draglinor endast stoppar inte vagnen. Jag gissar att de som svarat tänkt likadant, men jag skrev ut det bara...
 
Tja, jag hade nog valt komplett loksele (baksele) med draglinor till :)..

Funkar nog yppeligt med en rejäl bröstsele oxå ;-)..
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
327
Senast: lytesout95
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 216
Senast: WBanna
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
452
Senast: Cattis_E
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp