Utskälld i tunnelbanan

@Amha
@Aionee

Upprepar det jag skrev i inlägg #46:
Jag säger absolut inget om de som inte kan rå för att de har en kraftig kroppsodör eller av någon anledning inte har möjlighet/klarar av att sköta sin personliga hygien. Men om man kan låta bli att lukta såpass starkt (även parfym) att man stör människorna runt omkring sig, men väljer att inte göra det så tycker jag att det är respektlöst. Vilket verkade vara fallet i det inlägg jag svarade på från början.
Det respektlösa ligger alltså i att göra ett aktivt val att lukta illa bland andra människor, när man lika gärna hade kunnat se till att inte göra det. Kan man inte, så kan man inte heller och då är det ju inte mycket att göra. Men det är ju verkligen inte alla som luktar illa som inte kan rå för det...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 764
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: Bulldoozer
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: manda
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp