Utskälld i tunnelbanan

Alla som någon gång arbetat i servicebranchen har en eller annan gång fått en omotiverad utskällning, av någon anledning tycks det höra till.

Jag blev en gång grovt utskälld av en kvinna på ett tåg för att jag satt mig på hennes plats. Det visade sig att vi hade samma nummer på platsbiljetten men på hon hade ett annat nummer på vagnen. Bad hon om ursäkt? Naturligtvis inte! Hon tyckte att jag kunde flytta till hennes plats så hon slapp bära sitt bagage till en annan vagn. Pucko:down:
 
Åh, jag älskar att ha körkort och bil...

Men ja. När jag inte hade det och åkte tåg så hände det då och då att folk skällde ut mig. Det vanligaste var att jag gjorde något så hemskt som att ha med mig hundar på tåget. De var ju faktiskt allergiska. Att de valt att kliva på i tågets enda hundtillåtna vagn fattade de sällan... (jag åkte ju aldrig någonsin med hund på hundförbjuden plats)

Jag minns också när jag en gång åkte tåg en längre sträcka. Nära mig i vagnen satt två mammor med småbarn. Efter en stund börjar något av barnen att gallskrika. Ni vet, sånt där högt, extremt gällt skrik som skär i öronen. Jag har dessutom känslig hörsel, och just sådana typer av ljud gör att jag får fysiskt ont i hela kroppen. Kort därefter började även barn nr 2 att gallskrika. Jag sa dock ingenting, jag vet ju att barn kan vara svåra att få nöjda ibland. Istället lutade jag mig tillbaka och höll för öronen och försökte att inte göra någon stor sak av det hela. Detta gjorde mammorna fullständigt rasande på mig och sedan ropade(!) de på sina barn att de skulle skrika ännu högre, för folk i närheten var respektlösa idioter och en rad fula ord... Eftersom jag även då hade hundarna med mig så var det inte heller helt lätt att byta plats...
O_o:nailbiting::wtf::rage:
Jävla idioter...
 
Min man blev häromdagen "påhoppad" av en idiot i tunnelbanan som tappade locket på sin dricka. Maken kollade väl till på snubben, som då började härja "vad glor du på? ..jag ska ta upp det.. tycker du att du är högre utvecklad än mig eller? " osv (öh, ja, tänkte ju jag i mitt stilla sinne)
Maken är rätt lugn av sig så han bara skakar på huvudet men snubben fortsätter tjata..
Då brinner det hos Skuggi kan vi väl säga..
Klockan var långt efter lunch, och ingen lunch hade serverats Skuggi = livsfara för störiga tunnelbanesnubbar :rage::devil:
Lyckligtvis (?) skulle snubben av, annars hade det nog spårat ur fullständigt.
Jag blev så otroligt provocerad av att en idiotjävel som skräpar ner sen börjar mucka med omgivningen för att han inte tog upp skräpet. Ska jag behöva stå ut med sån skit?
Nej. Det gör jag inte, nu vet han det.
 
Blev utskälld och kallad för värdelös och inkompetent av en dam på förra sommarjobbet. Att det var första besöket på mitt första pass någonsin och det därför tog lite längre tid var ju inget hon tog hänsyn till :grin:
 
Blev utskälld och kallad för värdelös och inkompetent av en dam på förra sommarjobbet. Att det var första besöket på mitt första pass någonsin och det därför tog lite längre tid var ju inget hon tog hänsyn till :grin:

Åh, jag är alltid snäll med nybörjarna :love: jag kommer ihåg hur det var, min upplärning var väl inte direkt idealisk... erfarna tanten som skulle lära upp mig stod bakom, sa inget och helt plötsligt tjöt det i mitt öra: "Nu gjorde du fel!" :wtf: Jag hade motivation att lära mig snabbt om vi säger så. Jag hoppas de jag lärde upp tyckte jag var bättre på det :nailbiting:
 
Ja gud ja. Jag är ju tågvärd så jag får skäll för allt möjligt.
För ett tag sen när jag bad en resenär att stänga av musiken eller använda hörlurar blev jag kallad borglig rasist av en annan resenär :å
Jag brukar inte bemöta sånt trams alls. Det tar bara en massa energi att diskutera med stolpskott.
Ha ha man undrar var de får allt ifrån =D
 
Japp, ordentligt utskälld två gånger. En gång när jag var försenad och hade bråttom till bussen och tog genvägen där man inte får cykla. En gubbe blev helt galen, springer emot mig och tar tag i styret, håller fast och börjar gapa och skälla ut mig för "där minsann får man inte cykla" Nu minns jag inte hur jag svarade eller så, men med tanke på att jag var rejält stressad redan innan så gissar jag att jag bjöd på motstånd rätt duktigt.

En annan gång långt ute i ensamheten var vi ute familjen och grillade och hittade en liten sandstrand på en liten ö och där satt skylt uppsatt om att hundar inte fick bada. Resten av lilla ön bestod av klippor och träd, så vi badade vid stranden och band hunden i ett av träden strax ovanför. (Det fanns gott om ställen för henne att bada på vägen ut till ön, vilket hon gjort)
Får se en man stå längre bort med kikare och blev tydligen upprörd av vad han såg, för han kom älgande och gormande om att det inte får vara hundar på stranden!!! "Nä? Det är hon ju inte heller?" Han var så upprörd att han vevade runt sina drypande våta badbyxor han hade i handen och skvätte på mig. Då blev min man arg och frågade om han "hotade min fru?!!" varpå gubben blev rädd och ännu mer högljudd.


Idioter finns överallt, alltid, man kommer lixom inte ifrån dom. Glöm att det hände Ts, det har inte med dig att göra :)
 
Jo, ett minne som dök upp...
jag är ju ganska rejält överkänslig mot stark parfymdoft (får migrän) och bad en gång "bestämt" en kund på Ica, som testat en massa parfymer där och verkligen stank :yuck: , att välja en annan kassakö eller åtminstone hålla avstånd till mig. (hon stod bakom mig i kön och jag var nog inte så trevlig jag heller :o men med migränen i antågande och otrevliga, oförstående svar så var det inte så lätt att vara trevlig)
Nåväl, just då är det väl helt okej om hon är sur tillbaka.

Men hon tyckte att hon hittade ett sätt att ge igen på och kom och skällde ut mig, medan jag packade mina varor, för att "mina barn lekte i snurrdörren, utan att jag hade uppsikt över dem". Grejen var bara att det var en av få gånger jag handlade utan barn med mig, det var tjejen som stod före mig i kön som hade barn som lekte där...
Så då var det rätt skönt att bara lugnt kunna svara att mina barn var hemma och att jag inte tar ansvar för vad andras barn sysslar med.
1 - 0 till mig... :devil:
 
Senast ändrad:
Du är inte ensam, blivit utskälld på spårvagnen av en gubbe då jag satt på en plats för rörelsehindrade, tanten bredvid skällde ut gubben gick på kryckor med ena foten i bandage
En annan gång efter att ha sprungit Tjejmilen, bytt till ren tröja efteråt blev jag utskälld av en tant som tyckte att jag skulle stå någon annanstans i den överfulla tunnelbanan då jag luktade svett, talade då glatt om att jag sprungit en mil och nu fick stå upp morrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Känner mig upprörd och ledsen! (kanske fånigt av mig) Idag när jag satt på tunnelbanan var det en flicka som gick runt och sålde böcker, och eftersom jag inte var intresserad (och inte hörde vad hon sa då jag lyssnade på musik) så log jag och skakade på huvudet. Hon går vidare och en man börjar skälla ut henne (trodde jag! Hör inget utan ser det bara).

En kille går fram (bra gjort!) och säger till och just då tar låten slut så jag hör vad mannen säger. Då visar det sig att han skäller ut MIG och är arg över att jag inte säger något och att jag är en förtryckare som inte ville lyssna på flickan och att det inte finns plats för såna som mig och att bla bla bla... Jag blev chockad och visste inte vad jag skulle svara, jag vet ju att det inte alls är sant och att jag inte ville någon något illa och dessutom så hade jag inget intresse i av att hamna i nåt oprovocerat bråk med en främling när jag bara vill hem. Så jag bara sitter där.

Skitledsen nu. Jag vet att jag är en godhjärtad människa, men nu känner jag mig skyldig för något jag inte ens gjort (eller?). Blir väldigt ledsen av bli anklagad för att agera elakt för jag vet att jag aldrig skulle göra något sådant utan att klandra mig själv länge efteråt och verkligen inte vill någon illa. Blä! :cry:

Inte så bra diskussionsunderlag kanske :p Så, har du blivit utskälld av en främling?

Normalt, hövligt beteende hade varit att du stängd av musiken, dragit pluggarna ur öronen och frågat vad flickan vill. Du är trots allt på en offentlig plats och får uppföra dig därefter.
 
En annan gång efter att ha sprungit Tjejmilen, bytt till ren tröja efteråt blev jag utskälld av en tant som tyckte att jag skulle stå någon annanstans i den överfulla tunnelbanan då jag luktade svett, talade då glatt om att jag sprungit en mil och nu fick stå upp morrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jag tycker att det är rätt så respektlöst mot medresenärerna att lukta illa i kollektivtrafiken. Visst, jag förstår att det inte alltid är möjligt att duscha innan man åker hem från en aktivitet som gjort att man luktar illa. Men då får man ju också acceptera att medresenärerna inte tycker att det är trevligt och att någon kanske påpekar att det för en. Att glatt svara att man sprungit en mil istället för att be om ursäkt för att man inte hade möjlighet att inte lukta illa verkar rätt drygt...
 
Åh jag hade nästan glömt den gången en tant blev sur på mig i mataffären.
Var själv och handlade och för att klara av det trots mina sociala problem hade jag hörlurar på mig. Hörde att hon frågade något och tog av dem för att höra vad hon ville. Sen blev hon bra sur för att jag inte visste vart drickan hon sökte var och sa nåt i stil med att "ja det är visst viktigare att lyssna på musik istället för att kunna hjälpa sina kunder!" Gissa om jag stod som ett fån innan jag klämde ur mig "men jag jobbar ju inte här" tanten som redan var påväg bort verkade ha insett det själv redan innan jag sa det av hennes ansiktsutryck att döma :p

Nog för att min hundförarväst är röd och svart men mig veterligen bär personalen på Coop inte rött ;) På Maxi däremot kan jag förstå liitet granna att de tar fel men så fort de ser att det inte står maxi på min väst ursäktar de sig och letar vidare efter personal
 
Normalt, hövligt beteende hade varit att du stängd av musiken, dragit pluggarna ur öronen och frågat vad flickan vill. Du är trots allt på en offentlig plats och får uppföra dig därefter.

Fast nej. Faktiskt inte. När någon kommer fram för att sälja är det bättre att vara tydlig med att en inte vill direkt. Varför ska jag lyssna och ta upp hennes tid när hon inte kommer att sälja till mig ändå? Det är väl bättre att, som TS, tydligt och trevligt visa att en inte är intresserad så att hon kan gå vidare till de som är intresserade av att köpa av henne.
 
Normalt, hövligt beteende hade varit att du stängd av musiken, dragit pluggarna ur öronen och frågat vad flickan vill. Du är trots allt på en offentlig plats och får uppföra dig därefter.
Nej men verkligen inte. Att jag sitter på tuben betyder inte att jag måste lyssna på varenda människa som vill sälja saker till mig, inte alls.
 
Jag tycker att det är rätt så respektlöst mot medresenärerna att lukta illa i kollektivtrafiken. Visst, jag förstår att det inte alltid är möjligt att duscha innan man åker hem från en aktivitet som gjort att man luktar illa. Men då får man ju också acceptera att medresenärerna inte tycker att det är trevligt och att någon kanske påpekar att det för en. Att glatt svara att man sprungit en mil istället för att be om ursäkt för att man inte hade möjlighet att inte lukta illa verkar rätt drygt...
Jag kan nog hålla med till viss del. Sen förstår jag inte grejen med att påpeka för andra att de luktar illa och ska välja en annan plats? Stör man sig så mycket på det att man behöver säga till kan man väl själv byta plats?
 
Normalt, hövligt beteende hade varit att du stängd av musiken, dragit pluggarna ur öronen och frågat vad flickan vill. Du är trots allt på en offentlig plats och får uppföra dig därefter.
Vet inte om du är seriös? Ska man lyssna på alla som kommer och ska tigga pengar eller sälja saker på tunnelbanan och dessutom ge dem ett personligt bemötande kan man lika gärna kasta lurarna åt skogen för de kommer aldrig att komma till användning ändå.
 
Jag tycker att det är rätt så respektlöst mot medresenärerna att lukta illa i kollektivtrafiken. Visst, jag förstår att det inte alltid är möjligt att duscha innan man åker hem från en aktivitet som gjort att man luktar illa. Men då får man ju också acceptera att medresenärerna inte tycker att det är trevligt och att någon kanske påpekar att det för en. Att glatt svara att man sprungit en mil istället för att be om ursäkt för att man inte hade möjlighet att inte lukta illa verkar rätt drygt...
Haha men va? Det är ju helt rubbat oförskämt att påpeka att nån luktar illa? Vem gör ens så?
 
Haha men va? Det är ju helt rubbat oförskämt att påpeka att nån luktar illa? Vem gör ens så?

Jag kan hålla med om att det inte är särskilt fint att påpeka att någon luktar (hade aldrig gjort det själv), men det är ju betydligt mer oförskämt att tvinga andra att stå ut med att man luktar illa. Man kan ju ignorera vad någon säger, men det är svårt att ignorera lukter...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 768
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: Bulldoozer
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: manda
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp