Utställning

vad är burskynke för något? :o

*trött och förvirrad*

Och hur får man reda på vilka klubbar som finns där man bor?
 
Läste på sidan som ni länkat till...

Man skulle ha något bevis på att katten är kastrerad, hur menar de då? Det står i hans vaccinationsintyg och jag har ett kvitto. Måste man ha någon speciell lapp om det? :confused:

*känner mig jättekorkad* :o
 
Pm:ar

Har nu hittat en klubb i min stad, men det verkar inte var ngra utställningar här..
MÅste man åka genom halva landet? :cry:
 
mmmm.ibland så.....nästa jag ska till är i Dalarna,Säter.

fast det kan det vara värt...om man vinner om inte annat så får man umgås med massa kattidioter(som en själv) o bara prata katt ...hela tiden ...skitkul!!! :D
 
Burskynke sätter du på insidan av buren för att skydda mot grannkatterna och viss smittorisk. Eller i mitt fall, skydda grannkatterna från min :o :angel:
Hon är en sötnos min lilla Yoga :devil: :rofl:.
Finns mönster att sy själv lätt, ta kontakt med den klubben du bestämmer dig för, eller maila/PM:a min adress så skickar jag ett till dig. Det verkar inte bli många utställningar för mig på ett tag, så mönstret har jag ingen nytta av.
 
En sak funderar jag på.. Läste på sidan om färgklasser eller ngt, tävlar de olika färgerna i olika klasser?? :confused:
 
Nä, ett huskattbevis är inte samma sak som att den är reggad i SKK, det är ett "sveraknr" på huskatt. Sverak har inget med skk's register att göra...
Och alla ID-märkta katter finns inte i skk's register heller, utan det måste man anmäla (min finns tex inte där, ska anmäla det, när jag är klar med veckans tentor :o)
 
Ja, raskatter som tävlar om cert gör det. Tex en röd britt och en blå britt konkurrerar inte om cert. Det står nog mer om det på sveraks hemsida, om du letar lite, eller kolla under "utställning" här
Husisar tävlar ju inte om cert, och är alltså inte uppdelade i färgklasser, utan som korthår eller långhår.
Dock måste du ange EMS-koden för färgen på anmälningen. Det kan du får mer hjälp med när det drar ihop sig, leta upp en klubb och gå med där nu!! Var bor du? Här på västkusten, och i södra västergötland är det mycket utställningar jämt, eftersom det finns så många klubbar här. Likadant i stockholm...
 
"För katt som inte kan godkännas som raskatt. Bedöms efter färggrupp och kön. Högsta bedömning Nr 1. För att bli Mästare måste Nr 1 erövras tre (3) gånger i denna klass"
:confused:
 
"Bästa huskatt får ej delta i Best In Show-uttagningen" :mad:

Veterinärbesiktning står det ngt om.. vad händer då och vad kostar det?

"Ska Du ställa ut Din huskatt måste Du ha ett huskattsbevis. Detta rekvireras via sekreteraren i Din klubb" :confused:
 
" Och kom ihåg att oavsett vad någon domare i världen tycker om Din katt så kommer den alltid att vara den finaste och vackraste för Dig!" :bow:
 
"På utställningen delas huskatterna in i fyra olika grupper:
Agouti ("randig"),
Agouti-vit ("randig" och vit),
Non-agouti (enfärgad t.ex svart)
Nonagouti/vit (enfärgad och vit)."
 
Fast allt det där gäller IDP-utställningar va??
Huskatter inom sverak kan inte ta titel (förutom SW och WW som tilldelas vinnarna på resp. utställning, alltså Skandinavian Winner och World Winner-Show...)
Sveraks huskattbevis beställer man direkt från sverak (tror jag), men det är alltså inget måste på svenska utställningar (än).
Veterinärbesiktning är det alltid innan katterna släpps in i utställningslokalen, ingår i anmälningsavgiften...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 789
Senast: mysboll
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 904
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp