Utställningstråden 2018

Det gick bra i Norge idag! :D
IMG_20180804_163432_886.jpg
 
Idag var vi på nordisk utställning i Billund/Danmark! Shiera vinner juniorklassen med CK, tar sitt tredje juniorcert och blir DANSK JUNIOR CHAMPION!! :bump: Hon blev även 3BTK med reserv cert! Alpinas flyt fortsatte även denna helgen! ;) Hon lyckades vinna öppenklassen med CK och blir 2BTK med CERT och reserv nordic-cert!! :heart Så nu står hon inför championat i både Sverige och Danmark! :love:

XvgVqmJ.jpg

AGgUbCV.jpg

fXccHEj.jpg

KlhUKsF.jpg
 
SKK:s utställning i Ronneby igår - min Hanna fick Exc, med riktigt trevlig kritik, och blev etta av juniortikarna, dock utan ck - hon behöver utvecklas lite till, enligt domaren. Det var en supertrevlig domare, som verkligen ägnade mycket tid åt varje hund, och gav bra handlingstips till nybörjarna - uppskattat!
Det roligaste var ändå att uppfödaren (det är bara en liten uppfödare) för första gången hade fått ihop till en uppfödargrupp, och i gruppfinalen blev vi uttagna bland de sex bästa av tolv grupper. Ingen placering dock, men vi var ändå superglada - det kändes nästan som en seger för oss att överhuvudtaget bli utvalda - ett litet gäng dansksvenska gårdshundar ser ju inte så flashiga ut bland supervackra flattar, vältrimmade schnauzrar, välkammade cockrar och andra snyggingar :D
 
vi ställde också Ronneby, fick också EXC utan ck. Det var tre sealys totalt, tror inte någon fick Ck (bara min hane och två juniortikar) Fick hyfsad kritik men jag tror inte det blir fler utställningar för oss. Han är lite lång och lite "kohasig" som domaren skrev så jag ser ingen anledning för oss att fortsätta med någon vi inte riktigt trivs med. Enligt mig är han världens finaste hund men när jag ser vilka som vinner så inser jag att han är rätt långt ifrån "idealet" :angel:
 
Tack! Jag tänkte att det var så :)

Ni som ställer mycket, brukar det bli sura miner om man fortsätter ställa och ev. tar nåt mer cert trots att man inte "behöver" det?
Det finns ju några utställningar som jag vill åka på innan hon blivit två år och Stella har (peppar peppar!) gått som tåget i utställningsringen hittills så det är ju klart att man vill fortsätta!
Ja det finns folk som blir allt från asförbannade o försöker förstöra för dig i ringen till mycket sura miner o utfryst.
 
I lördags åkte vi till danmark igen. Shiera blev etta i juniorklassen men med slätt excellent. Men hon var såå duktig! Första gången på länge som jag ställde henne själv. :up:

ypy1r0E.jpg


Sa jag att Alpina har flyt? :angel: Hon går och blir BIM, tar sitt tredje raka cert i danmark och blir därmed svensk och dansk utställningschampion! :love::love::love: Helt jäkla galet! I Ronneby dagen efter blev hon 4BTK! :heart

F4lpR50.jpg

lmBECVE.jpg

QvWtjxh.jpg
 
Vi har ju "karantän" pga kennelhostan (dock är dom friska nu tack och lov) så Norrköping sket sig ju för Skalman. Likaså specialen nästa helg.

Men jag ställde Skalmans lillasyster idag, men det blev ett slätt excellent då hon är totalt urfälld. men fin kritik :)
Hennes kullbror Harry däremot tog sitt tredje raka BIR, sitt tredje raka cert och idag även sitt andra nordiska cert och han har inte fyllt 1 år än :love: Harry är Skalmans lillebror (helbror) och han är så jäkla snygg. Så idag är jag stolt uppfödare :)
 
IrVVqKP.jpg


wdeLLiz.jpg


Det där lilla trynet som just nu betyder allt för mig. Hon som gör att jag kan känna glädje trots att mycket annat i livet är skit just nu och trots att jag går igenom mitt livs första separation från ett förhållande. Hade inte orkat med att hålla humöret uppe om det inte vore för henne. Hon har verkligen tagit mig med storm. :heart
 
IrVVqKP.jpg


wdeLLiz.jpg


Det där lilla trynet som just nu betyder allt för mig. Hon som gör att jag kan känna glädje trots att mycket annat i livet är skit just nu och trots att jag går igenom mitt livs första separation från ett förhållande. Hade inte orkat med att hålla humöret uppe om det inte vore för henne. Hon har verkligen tagit mig med storm. :heart

Hur söt som helst, även om jag misstänker att det blev fel tråd! :love: Mina hundar har varit stora stöttepelare i mitt liv när jag gått igenom svårigheter. Skickar lite virtuell styrka!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 124
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 683
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp