Utställningstråden 2020

Nej. Force majeure.

Men vår klubb kommer troligtvis ge tillbaka en del och någon annan klubb också.
Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart :) Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..
 
Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart :) Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..
Jag hade också anmält dit. Ja det ska göras ett nytt beslut nu. Den första infon via kennelklubben var att inget betalas tillbaka.
 
Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart :) Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..
Hur har du betalat resan? En del kreditkort har ju ofta reseskydd eller liknande, kanske går att få något tillbaka där. Även kolla hemförsäkringens resedel.
När askmolnet var fick jag allt tillbaka från SAS trots att det ju skulle kunna vara force majeur.
 
1584285984079.png

BIS-valp på Svenska Dobermannklubbens inofficiella valputställning idag. Toddys första utställning, 5 mån gammal, mot ett 30-tal valpar i finalen mellan 4-9 mån. :love:
 
Hur har du betalat resan? En del kreditkort har ju ofta reseskydd eller liknande, kanske går att få något tillbaka där. Även kolla hemförsäkringens resedel.
När askmolnet var fick jag allt tillbaka från SAS trots att det ju skulle kunna vara force majeur.
De har gått ut med nu att om man vill avboka så får man tillbaka pengarna för resan! :) :bow: Men tack för tips att kolla upp ang hemförsäkring och kort :)
 
WDS är alltså flyttat till Juli. Tror vi verkligen att allting kommer vara fit for fight då? :o Jag är chockad att de vågade lägga den så pass nära inpå ändå, men det kanske bara är jag..
 
Hade räknat med att få min hane avelsgodkänd i år, har gjort BPH och friröntgad HD/ED - bara två ”Very god” som saknas. Så himla tråkigt nu när det står stiltje..
 
Och jag sitter här hemma med tre st juniorer som jag hade väldigt höga förhoppningar på. 15 juni är den ena inte längre junior.. De andra två är juniorer en liten stund till och jag hoppas verkligen att vinnarutställningarna blir av i höst/vinter.
 
Jag har ju aldrig varit på utställning och har egentligen aldrig varit intresserad av det, men hade ju tänkt prova på med Marvin i våras. Det var en vinthundsutställning alldeles i närheten strax efter Marvin fyllt 4 månader, vilket kändes så lagom att börja med. Får väl se om det blir något sen när allt drar igång igen!

Såg att anmälan är öppen till Stora Stockholm i december, känns väl lite sådär att våga anmäla sig till något sånt i dessa tider. Roligt om det blir av, men det känns ju minst sagt oklart och för egen del räknar jag tyvärr kallt med att det blir inställt. Det är ändå inte aktuellt för oss, sambon vill inte ställa där eftersom han vill fokusera på själva mässan och jag känner nog samma.

Hur känner ni angående att anmäla till ett event som med dagens restriktioner och rekommendationer är helt otänkbart? När vågar man anta att läget kommer ha hunnit ändras? Är ni tillräckligt utställningssugna för att chansa, eller är ni för cyniska och pessimistiska för att planera för ett sånt event?
 
Jag har ju aldrig varit på utställning och har egentligen aldrig varit intresserad av det, men hade ju tänkt prova på med Marvin i våras. Det var en vinthundsutställning alldeles i närheten strax efter Marvin fyllt 4 månader, vilket kändes så lagom att börja med. Får väl se om det blir något sen när allt drar igång igen!

Såg att anmälan är öppen till Stora Stockholm i december, känns väl lite sådär att våga anmäla sig till något sånt i dessa tider. Roligt om det blir av, men det känns ju minst sagt oklart och för egen del räknar jag tyvärr kallt med att det blir inställt. Det är ändå inte aktuellt för oss, sambon vill inte ställa där eftersom han vill fokusera på själva mässan och jag känner nog samma.

Hur känner ni angående att anmäla till ett event som med dagens restriktioner och rekommendationer är helt otänkbart? När vågar man anta att läget kommer ha hunnit ändras? Är ni tillräckligt utställningssugna för att chansa, eller är ni för cyniska och pessimistiska för att planera för ett sånt event?
Jag brukar vara med på Stora Stockholm men anmäler alltid sent, typ strax innan anmälan går ut i typ Oktober/November. Så kommer göra samma i år.
 
Jag har ju aldrig varit på utställning och har egentligen aldrig varit intresserad av det, men hade ju tänkt prova på med Marvin i våras. Det var en vinthundsutställning alldeles i närheten strax efter Marvin fyllt 4 månader, vilket kändes så lagom att börja med. Får väl se om det blir något sen när allt drar igång igen!

Såg att anmälan är öppen till Stora Stockholm i december, känns väl lite sådär att våga anmäla sig till något sånt i dessa tider. Roligt om det blir av, men det känns ju minst sagt oklart och för egen del räknar jag tyvärr kallt med att det blir inställt. Det är ändå inte aktuellt för oss, sambon vill inte ställa där eftersom han vill fokusera på själva mässan och jag känner nog samma.

Hur känner ni angående att anmäla till ett event som med dagens restriktioner och rekommendationer är helt otänkbart? När vågar man anta att läget kommer ha hunnit ändras? Är ni tillräckligt utställningssugna för att chansa, eller är ni för cyniska och pessimistiska för att planera för ett sånt event?
Jag anmäler i sista sekund. Det gör jag nästan alltid. I denna situation har dock nästan alla klubbar (med undantag av en) återbetalat hela summan för de som redan har hunnit anmäla innan utställningen har ställts in.

Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att vi hinner med några utställningar i år. Det är min enda hobby så livet är verkligen tråkigt utan det. Men jag är också förstående om man väljer att ställa in hela året. Dock är det många länder som har utställningar redan nu och Sverige har trots allt börjat lätta på restriktionerna sakta men säkert då.. Vi får se!
 
Jag anmäler i sista sekund. Det gör jag nästan alltid. I denna situation har dock nästan alla klubbar (med undantag av en) återbetalat hela summan för de som redan har hunnit anmäla innan utställningen har ställts in.

Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att vi hinner med några utställningar i år. Det är min enda hobby så livet är verkligen tråkigt utan det. Men jag är också förstående om man väljer att ställa in hela året. Dock är det många länder som har utställningar redan nu och Sverige har trots allt börjat lätta på restriktionerna sakta men säkert då.. Vi får se!
Ja, det känns ju lite hoppfullt ändå att man ska få resa inom Sverige om man är symptomfri och att man avvecklar fältsjukhuset som byggdes upp i lokalerna där hundmässan hålls :) Det är väl osäkerheten kring en eventuell "andra våg" som gör att det är svårt att planera. Både för arrangörer och deltagare!

Vad gäller återbetalning så läste jag angående Stora Stockholm att det bara kommer ske ifall det blir inställt innan anmälningstiden har gått ut, ställs det in senare kommer hela eller en del av avgiften att behöva användas till fasta utgifter. Jag kan tänka mig att de gärna väntar in i det längsta med beslutet att ställa in, så jag skulle inte räkna med att få några pengar tillbaka.

Jag hoppas verkligen att det blir av, och jag kan tänka mig att ännu fler än vanligt kommer välja att anmäla så sent de bara kan!
 
Jag ligger lågt tills jag ser hur det börjar arta sig. Emiron är bara 5 månader så på sin höjd så ska vi försöka avverka någon utställningsträning om det dyker upp någon i närheten och kanske eventuellt någon liten spontan inofficiell.
 
Årets int i Malmö fick vi tillbaka i form av voucher som gäller för start nästa år. Då är inte valpen valp längre... Får väl ta och visa henne ändå 😁
 
Årets int i Malmö fick vi tillbaka i form av voucher som gäller för start nästa år. Då är inte valpen valp längre... Får väl ta och visa henne ändå 😁
Jag hade gärna passat på medan Marvin var valp, känns liksom lite mer kravlöst och avspänt ifall han inte kan gå eller stå ordentligt om man kan skylla på att han är en bebis :o:laugh:

Det var väl ändå en ganska trevlig lösning, hoppas de flesta kan och vill ställa nästa år istället :)
 
Jag hade gärna passat på medan Marvin var valp, känns liksom lite mer kravlöst och avspänt ifall han inte kan gå eller stå ordentligt om man kan skylla på att han är en bebis :o:laugh:

Det var väl ändå en ganska trevlig lösning, hoppas de flesta kan och vill ställa nästa år istället :)
Troll blev BIR valp i Göteborg, så det hade varit kul att testat junior också, men nu är det som det är.
 
Har precis anmält min juniorhane till Norsk vinnare. Antar att vi inte kommer in i Norge dock, men jag har råd att förlora de pengarna.. Jag skulle dock hata mig själv om jag inte anmälde och Norge skulle lätta på reglerna och släppa in oss :p Jag har mycket hög tro på min lillkille så eventuellt letar jag upp någon bekant i Norge som kan hämta honom vid gränsen och ta med sig honom..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 643
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 750
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp