Utställningstråden 2020

Det är helt ok! :)
Är det den officiella i April som du ska ställa på? Isf får du nummerlappen hemskickad per post eller mail beroende på vad du valde vid anmälningtillfället.
En ringsekreterare i din ring ropar vilka nummer som ska in i ringen men det är alltså en person med sin egen röstkapacitet, ingen megafon eller högtalare och det är mycket folk och ringarna tätt så det är ofta svårt att höra. Skulle säga att det är viktigt att själv hålla koll när det är din tur. Det går ju i nummerordning så håll koll på vilket nummer som är i ringen.
Domaren kommer säga åt dig hur du ska springa. Du kan även tjuvkika lite på de innan dig så är du lite förberedd.

Lycka till!:up:

Tack för svar!
Jag valde inget om nummerlapp.
Men anmälde via internet så då kanske den kommer på mail.
 
Tack för svar!
Jag valde inget om nummerlapp.
Men anmälde via internet så då kanske den kommer på mail.
Det finns en liten ruta som man ska bocka i eller ur beroende på om man vill ha den per post eller mail :p Placerad långt ner och väääldigt lätt att missa (tro mig, det har hänt mig flera gånger..). Den är ibockad från start och bockar man inte ur den så får man nummerlappen på mail, så det får du nog :) har man ingen skrivare så kan man alltid be sekretariatet om en nummerlapp när man är på plats på utställningen.
Lycka till, hoppas ni får kul!
 
Det finns en liten ruta som man ska bocka i eller ur beroende på om man vill ha den per post eller mail :p Placerad långt ner och väääldigt lätt att missa (tro mig, det har hänt mig flera gånger..). Den är ibockad från start och bockar man inte ur den så får man nummerlappen på mail, så det får du nog :) har man ingen skrivare så kan man alltid be sekretariatet om en nummerlapp när man är på plats på utställningen.
Lycka till, hoppas ni får kul!


Åh vad smidigt:angel:
Då vet jag, den kommer väl på ett eller annat vis!
 
Hjälp, idag kom bekräftelse och nummerlapp till min allra första utställning :nailbiting: Är väldigt nervös, har försökt förbereda mig och valpen men det känns ändå som att jag inte någon koll alls :p Nåväl, det får gå som det går! Imorgon ska vi på ringträning, hoppas att vi kan bli bekväma med kopplet...

Med tanke på coronaspridning rekommenderas bl.a. att vi undviker handslag och att utställarna själva visar bett och tänder, men testiklarna antar jag att domaren ändå behöver känna på...? Lite spännande att se hur smittspridningen utvecklas fram till dess; man kanske inte vågar eller får gå när det väl är dags.
 
Hjälp, idag kom bekräftelse och nummerlapp till min allra första utställning :nailbiting: Är väldigt nervös, har försökt förbereda mig och valpen men det känns ändå som att jag inte någon koll alls :p Nåväl, det får gå som det går! Imorgon ska vi på ringträning, hoppas att vi kan bli bekväma med kopplet...

Med tanke på coronaspridning rekommenderas bl.a. att vi undviker handslag och att utställarna själva visar bett och tänder, men testiklarna antar jag att domaren ändå behöver känna på...? Lite spännande att se hur smittspridningen utvecklas fram till dess; man kanske inte vågar eller får gå när det väl är dags.
Är det Malmö ni ska till? Så kommer den med största sannolikhet ställas in pga regeringens beslut idag. Många utställningar i världen har ställts in redan, bla i Norge.

Är det en mindre utställning kanske den får vara kvar. Men ja, domaren kommer mest troligt känna på testiklarna.
 
Är det Malmö ni ska till? Så kommer den med största sannolikhet ställas in pga regeringens beslut idag. Många utställningar i världen har ställts in redan, bla i Norge.

Är det en mindre utställning kanske den får vara kvar. Men ja, domaren kommer mest troligt känna på testiklarna.
Tänkte precis på detta, visst lär det vara fler än 500 människor på den utställningen? Dessutom inomhus.
 
Är det Malmö ni ska till? Så kommer den med största sannolikhet ställas in pga regeringens beslut idag. Många utställningar i världen har ställts in redan, bla i Norge.

Är det en mindre utställning kanske den får vara kvar. Men ja, domaren kommer mest troligt känna på testiklarna.
Vi ska inte till Malmö, utan till en vinthundsutställning i Upplands Väsby. Min ras bedöms sist och jag har nummer 200-nånting så jag tror inte det påverkas av dagens beslut, däremot kan det ju komma nya restriktioner längre fram tänker jag. Den är nästa helg så mycket kan ju hinna hända!
 
Vi ska inte till Malmö, utan till en vinthundsutställning i Upplands Väsby. Min ras bedöms sist och jag har nummer 200-nånting så jag tror inte det påverkas av dagens beslut, däremot kan det ju komma nya restriktioner längre fram tänker jag. Den är nästa helg så mycket kan ju hinna hända!
Då är det säkert lugnt. Jag håller tummarna! :up:
 
Inoffen som vi skulle på på lördag är inställd.. 😔
Kan man få hoppas på att detta är över tills hundarna är i päls igen? :angel:
 
Äsch då, nu har vintisutställningen också blivit inställd. Det var ganska väntat förstås, och även om jag tycker det är tråkigt så tycker jag nog att det var ett bra beslut så som läget ändå är. Mer tid att träna och förbereda oss i alla fall :)
 
Vi ska på inoff i helgen och den är inte avblåst. Det kan man ju tycka vad man vill om, jag är lite kluven men ändå mest glad att den blir av. Har inte ställt sedan Herning så jag har abstinens.. :D Hade jag varit i riskgrupp eller umgåtts med folk i riskgrupper alt att jag varit utomlands/umgåtts med sjuka/haft egna symptom hade jag garanterat stannat hemma ändå, men nu känner jag mig rätt lugn.
 
Och finland ställde in allt till sista maj så där rök ju utställningen och alla pengar för resan all världens väg. Suck. Kommer ju hinna bli knäpp innan man får ställa igen :crazy:
 
Och finland ställde in allt till sista maj så där rök ju utställningen och alla pengar för resan all världens väg. Suck. Kommer ju hinna bli knäpp innan man får ställa igen :crazy:
Jag med! Jag har 3 juniorer som vill ut o lufta sig ju! Hade tänkt försöka på danska juniorchampionatet men så blir det icke. :(
 
Finska kennelklubben ställer in all verksamhet. Också kurser och alla typer av prov. Så kalendern blev helt tom plötsligt. Som tur är är det typ 1-2 veckors anmälningstid innan tävling så hade inte hunnit anmäla alls. Till en utställning hade jag anmält, men hundens uppfödare betalade den (puh!). Vår egen klubbs utställning blev också inhiberad
 
Finska kennelklubben ställer in all verksamhet. Också kurser och alla typer av prov. Så kalendern blev helt tom plötsligt. Som tur är är det typ 1-2 veckors anmälningstid innan tävling så hade inte hunnit anmäla alls. Till en utställning hade jag anmält, men hundens uppfödare betalade den (puh!). Vår egen klubbs utställning blev också inhiberad
Får man inte tillbaka pengar för utställningen dom ställt in?
 
Får man inte tillbaka pengar för utställningen dom ställt in?
Iaf i Sverige så kan länsklubbarna åberopa force majeure enligt SKK. Då är dom inte återbetalningsskyldiga.

Samma med agilitytävlingar som ställs in, vid force majeure är de inte återbetalningsskyldiga. Vissa säger att de ev betalar tillbaka del av avgiften, men det är inte säkert och inte heller ett måste.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 647
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 388
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 754
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp