Bukefalos 28 år!

Utstälning

J

jimmi

Hej snart smäller det :bump:
skall på min första utsälning på sönda i häsllehålm på sönda ... jag är så närvös över vad dommaren kommer att säga och hur jag skall springa kommer jag springa rätt :confused: kan någon ge mig några tips :cry: :cry:
 
Ta det lungt! kom ihåg att du faktiskt har betalt för din tid i ringen och du kan alltid tala om att det är första gången för er och be domare/ringsekreterare att vara tydliga med vad dom vill att du ska göra och hur du ska springa.

Om du har en ung hund som vill börja hoppa upp när du springer så gå snabbt med långa steg i stället, hunden ska trava när du visar den. Tänk på att ha hunden mot domaren i alla lägen. Titta inte så mycket på hunden när du visar den i rörelse, det är så lätt att springa in i väggar eller liknande då, :p, det lyckades jag med efter 10 år i utställningssvängen :angel:.

Har du en stor hund, spring med så långa steg som möjligt -trippar du så trippar hunden. Ta er tid när ni ska byta riktning, samla rätt på hunden och se till att ni startar samtidigt åt samma håll.

Om du kommer tidigt kanske du kan hitta nån gammal ringräv som kan hjälpa dej, vissa hundmänniskor är trevliga.

Ta på dej kläder som inte stör hundens linjer, dvs ljus hund mörka byxor och vise versa. Är det en dalmatiner så ta inte på en vit klänning med svarta prickar :)

Oj, det blev mycket hoppas jag inte virrat till det ännu mer för dej nu. Men om du inte kommer ihåg något annat så kom ihåg första tipset! Du kan ju kolla med SKK din länsklubb, dom brukar ha ringträning, ni hinner väl inte för utställningen denna gång men till nästa.

Kom ihåg stamtavla och vaccinationsintyg.

Håller tummarna, tala gärna om hur det gick!
 
Det kommer att gå jättebra! Var ute i god tid och titta gärna på några innan det är tid för dig att gå in i ringen, gärna för sammma domare som du själv ska ställa för. Då ser du ungefär hur det går till. Men var absolut inte rädd för att fråga!! Alla har vi varit nybörjare en gång.
 
jag ska också ställa i Hässleholm. Första gången för mig med och jag kan lova att jag är lika nervös som du.
Vad har du för hund? Jag har en Coton de Tuléar.
 
hej!! skönt att veta att man inte är ensam nybörjare, det är ju så många frågor :confused: . jag skall ställa ut min LILLA Rottweiler på 6 månader. hoppas att det går bra för dig där jag skall dit på sönda kl 7.30 :rofl:
 
Jag var där igår (lördag). Jag hade den enda jämten. Hoppas det går bra för dig.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: Nova123
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp