Utställningstråden 2018

Fröken blond fick exc, CK, reserv-CACIB och blev andra bästa tik idag i Växjö. Hade handler till henne idag och det som slår mig mest är hur oerhört fin Impa är. Man ser ju inte det på samma vis när man visar själv så det är riktigt kul att stå vid sidan och titta på.
 
:love::love:
20181104_153758.jpg
 
Var på en inoffare i Kalix igår och visade Qine.
Vi har tränat nästan exakt ingenting, men trots det visade hon sig fantastiskt bra. Så bra att jag inte gick in i stora ringen bara för att behålla den där bra känslan vi hade (stora ringen brukar ju vara en enda lång väntan och jag hade inte energi nog att hålla henne road så länge).
Så jag har faktiskt lite små förhoppningar om att hon kommer att visa sig rätt fint i rörelse iaf i Finland nästa helg :) hon kommer inte ha en chans att vinna någonting, men det ska bli kul att åka iväg, och sen får hon stå på tillväxt ett halvår. Kanske växa i sin näsa (den har inte riktigt lagt sig bakåt som den ska :D )
 
Var på en inoffare i Kalix igår och visade Qine.
Vi har tränat nästan exakt ingenting, men trots det visade hon sig fantastiskt bra. Så bra att jag inte gick in i stora ringen bara för att behålla den där bra känslan vi hade (stora ringen brukar ju vara en enda lång väntan och jag hade inte energi nog att hålla henne road så länge).
Så jag har faktiskt lite små förhoppningar om att hon kommer att visa sig rätt fint i rörelse iaf i Finland nästa helg :) hon kommer inte ha en chans att vinna någonting, men det ska bli kul att åka iväg, och sen får hon stå på tillväxt ett halvår. Kanske växa i sin näsa (den har inte riktigt lagt sig bakåt som den ska :D )

Vi var också i Kalix, premiär för mitt troll och nästan för mig. Ställt en gång, för tre år sen. Fin kritik och han skötte sig toppen! Nu ska jag bara lära mig att trimma så att vi kan ställa ut någon mer gång. 😀
 
Hemma igen efter en helg i Jyväskylä, dubbelutställning.
70mil enkel väg, 3 vuxna, 3 griffoner, 2 papilloner, en löpande tik och två hanar... det gick riktigt bra :D Qine fick hälsa på papillontiken i några minuternoch sedan åkte de i samma bur utan några som helst problem. Skönt att hon är så lätt med andra hundar.

Lördag, nordisk utställning, exc 2a bästa junior, inget ck. Skötte sig rätt fint.
Söndag, internationell. Exc 2a bästa junior ck och 2a bästa tik! Med reserv-cert :) mitt lilla spöke :love: den domaren är underbar dessutom, det var därför vi åkte dit.

Nu är utställningssäsongen över. Blir säkert någon inoffare i februari eller mars, men nu får Qine växa till sig och Tassa behöver bara ett CACIB, så henne vet jag inte hur mycket jag kommer att ställa. Hoppas på en valpkull där också i vår, så...
 
Årets sämsta utställningsresultat idag. Slätt excellent och 3:a i öppenklass fick Impan. Egentligen hade jag tänkt avsluta utställningssäsongen med Åstorp men det tjatades så hemskt på mig så hon är anmäld till Stockholm med. Oavsett hur det går där är jag galet nöjd med årets resultat. På 5 av 6 utställningar har hon som sämst blivit 2:a bästa tik, bara dagens resultat som avviker.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Lånar den här tråden för en fråga. Håller på att planera inför ett eventuellt återupptagande av vår inoff utställning och behöver räkna ut ringstorlek på ett ungefär för att hitta ny lokal. Det är inomhus och troligen endast upp till 9 månader, ev också en 9-12 klass. Alla raser och tror vi brukar räkna 5 ringar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 819
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp