Utställningstråden 2018

Skärmavbild 2018-08-26 kl. 20.55.56.png

Även om inte utställning är mitt stora intresse vad gäller hund (däremot sambons) så måste jag ändå erkänna att jag är lite stolt över att Ebbe på sin första officiella utställning faktiskt tog ett cert idag på Västra kennelklubbens utställning på Backamo! :love::banana:
 
Jag är stolt över Zeppes dotter som varit i finland idag och tog sitt tredje nordic cert och blev därmed den första eurasiern att bli Nordic Ch! :banana: Hon blev också BIR och finsk champion, utplockad bland de sista 7 i gruppfinalen men ingen placering tyvärr. Bra dag ändå!
 
Var i Roskilde idag på rasspecial och Impa visade än en gång sin bästa sida. Exc, CK och vann öppenklassen, slutade sen som 2:a bästa tik med CERT. Trevligt arrangemang och jag gillar att de lägger ut kritik och resultat direkt på webben. Något för SKK att ta efter.
17C6CAC2-4EC8-4C7D-A9A5-70F273FC109F.jpeg

Bilden är från Osby där hon blev BIS
 
Idag fick damen göra utställningsdebut på en inoff här i närheten och hon skötte sig suveränt. Totalt orädd och var glad i domaren. Placerade sig som nummer 4 av tikvalparna. Tyvärr blir jag mest besviken av att åka på utställningar då de premierar rädda hundar, men jag är extra glad över att ha denna stabila tjej med mig då :heart Vi hör väl inte direkt hemma i ringen egentligen, så vi passade på att kampa med utställningskopplet efter bedömningen och tanterna kollade lite konstigt på oss. Men Ivy hade kul och det är väl ändå det viktigaste :devil::love: Jättefin kritik fick hon iaf, min fina lilla amerikanska tjej!

Kritiken: "Feminin tik, vackert välskuret huvud. Välplacerade öron. Vacker hals och rygglinje. Utmärkt benstomme. Utmärkt över- och underlinje. Välvinklad fram och bak. Harmoniska rörelser. Utmärkt päls. Trevligt temperament."
62.png
63.png
 
Igår var det så rasspecial i Södertälje. 87 anmälda hovawart varav 47 tikar. Domaren har dömt min Impa en gång tidigare, då med exc och CK och placerad 4 i öppenklass. Igår blev hon 2:a bästa tik och fick vandringspriset för bästa blonda hund :love: Det va inget jag hade räknat med. Helt galet att hon är så fin.

526F90AC-CF37-4FA3-9401-D5BC40E82DCD.jpeg
 
Även vi var i Eslöv igår! Shiera vann juniorklassen med CK och Alpina blev 2a i championklassen med CK och även 3BTK! :heart

Alpinas bror blev BIM och hennes halvsyster blev BIR! Men inte nog med det! Både vår avels- och vår uppfödargrupp blev BIS1!! Helt galet! Alpina var med i båda grupperna så det var såklart extra kul! :love::bump:

xsxZtHh.jpg

OA30wuZ.jpg

JX6n5fp.jpg

jxz7QHo.jpg

TyTLDF5.jpg
 
Vi var också i Eslöv :D
Excellent med ck och sen 3e bästa tik med orden från domaren att hon älskade allt med henne och hade hon haft lite mer muskler (äter inte tillräckligt = för smal, så håller med domaren) så hade hon vunnit allt så känna jättekul :love:

Tillägg: fick också samma dag resultat på HD röntgen och hon har A höfter så blir små valpar i framtiden :heart
 

Bifogade filer

  • 20180922_123448.jpg
    20180922_123448.jpg
    262,2 KB · Visningar: 45
Grattis @bollen__ och @mysboll

Jag tänkte mig att utställningssäsongen skulle vara över, men det har ”dykt upp” en dubbelutställning i Finland om sex veckor. Nordisk+Int. Med en fantastisk domare på den internationella. Och Tassas päls är i bedrövligt skick.
Mentorn har gjort vad hon kan för att rädda pälsen, men det ser rätt iffy ut... jag har två veckor på mig innan anmälningsfristen går ut, jag hoppas kunna se lite positiva tendenser tills dess.
 
Dagens utställningspremiär gick ju helt okej.

35 cm
1 år, typisk ännu lite överbyggd.
Fin storlek, bra proportioner.
Lång bröstkorg, tillräckligt stram överlinje.
Bra benstomme & tassar. Vackert feminint huvud med fina, tunna öron.
Bra pälskvalitet och färg, välburen svans.
Rör sig med typisk attityd mot duktig jakthund.
Fint temperament.
43429770_1833789826741613_6846283229666738176_n.jpg

Junkl, kv 1, kk1 Excellent
Personligen håller jag inte med om att hon är överbyggd, men när föregående ras drällt och sölat på med godisar, köttbullar och gud vet allt på mattorna, då är fauvenosen gärna nere på den nivån och söker efter något ätbart :angel::D

Blev dock inget fotat idag, då jag blev utan sällskap så den här från häromdagen får duga
 
Hade hoppats på att få sällskap och kunna åka till Herning, Danmark i november och förhoppningsvis sno åt oss 2 cert och ett championat. Blir inget så anmälde till Växjö istället sen avslutar jag utställningsåret i Åstorp om inte en vän tar med fröken blond till Stockholm.
 
Imorgon är det utställning i Växjö. Idag ser hon ut såhär, blod i hela ansiktet :meh: (hon har käkat älg)
Att hon skitar ner sig dan innan utställning är inget ovanligt. Härom året va hon grön i panna, förra året fick jag spendera en timme med att borsta ut tovor och tistlar ur fanorna, ett år var benen svarta av dy osv.
92714D89-405D-41BE-A535-B0038EBC9F95.jpeg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 071
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 661
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp