uttryck när ni ska gå ut

P

prince77

Kom på mig själv imorse av att fråga mina hundar "ska vi kissa bajsa korven" och dom blev såklart jätteglada.
Störtlöjligt uttryck, ja vet.
Men vad säger ni själv? :D
 
Jag førvrænger min røst så gott det går och sæger med den mest pippiga stæmma "Ska vi gå ut?" :crazy:Eller "ska vi gå kissa?" :crazy:
Ushh.. Men det ær inte det løjligaste man gør ju :o :D.. Pinsamm man egentligen ær nær det gæller och snacka med sitt djur.. Men blr hon lycklig så :confused:
 
Faktiskt säger jag aldrig något när vi ska ut. Men en dag upptäckte jag att min hund blev hysterisk när jag sa MAT. Så tydligen har jag alltid sagt: Vill du ha mat? Eller: Är du hungrig? Båda meningarna resulterar i två hundar som hoppa jämnfota på studs :D

Jag kan även bokstavera M A T De kan det lika bra! *ha ha*
 
"Gå ut" är att gå ut i trädgården och kissa. Det brukar vara måttligt populärt. Fast oftast så krafsar de själva på dörren när de är nödiga och när de vill in igen.
"Promenad" däremot betyder att vi ska ta ett varv runt området. Då brukar Ester bli helt till sig av glädje och Doris vänder oftast och springer in och lägger sig i sin fåtölj. Doris gillar inte promenader, framförallt inte på hemmaplan.
Koppel i kombination med bilnyckel gör båda hundarna galna. Det betyder att vi ska åka någon annanstans för en promenad och det är ju bara jätteroligt! Mina dumma hundar gillar nämligen inte skogen. De vill promenera på asfalt eller i någon park där det finns människor och främmande hundar att titta på.
 
"Kom så går vi" eller "ska du/ni följa med" får mina hundar att nästan flyga i taket av iver :D Härligt med pigga och glada hundar :love:
 
Jag säger ska vi gå ut och min hund kommer i 200 och är superlycklig! Fast häromnatten väckte Elektra mig genom att rycka i täcket och jag var verkligen skittrött och så tog vi på kopplet och gick ut. Tänkte att hon var nödig!

Men icke sa nicke hon tyckte att vi skulle titta på månskenet *S*
 
min hund har lärt sig en del ord... :crazy:
jag frågar honom om ska vi gå tillkossorna? då vill han följa med
jag frågar ska vi ut och gå? då blir han själaglad!! för vi är nästan aldrig ute och går
eller så frågar man ska vu åka bil? då blir han också sjölagla för det är ju roligt att åka bil!
 
Bara man nämner "Gå Ut" så har jag 2 glada killar som springer runt benen på en. Om man av misstag råkar fråga katterna om de vill gå ut så är det kört, då ger sig inte hundarna förrän de har fått gå en runda... Ett annat "kommando" som var vääääldigt lätt att lära sig var SMAKA. Är det inte märkligt hur lättlärda hundar kan vara när de bara själva vill??? ;)
 
Den ville väl ut och kika på månförmörkelsen (om det var den natten ;))
 
Vi behöver oftast inte säga något eftersom han tror att all påklädnad betyder gå ut. Och då menar jag när vi tar på oss kläder. Spelar ingen roll om man går upp på morgonen, byter om mitt på dan eller efter dusch. Klär man på sig är det det samma som att han ska få gå ut!! Då börjar vandrandet och vandrandet och .......! När man väl ska ut räcker det att man närmar sig ytterdörren. Försöker inte säga något förrän man själv är redo med skor och jacka. Allt för att han inte ska varva upp sig för mycket. Det räcker med hans "normalvarvning"!! :)

/Timsetim
 
Jag säger ingenting eftersom jag inte gillar hundar som rusar mot dörren och hoppar och skäller för de ska få gå ut.
Ska jag bara släppa ut dom på gården så ropar jag på dom och släpper ut dom. Och ska jag ut och gå så ser de oftast det på vilka kläder jag tar på mig och kommer och väntar tills jag är klar.
 
Min hund är jättegammal (17 år, snart 18) och hör nästan ingenting längre. Men jag tar nycklarna och en bajspåse och vinkar att hon ska komma. Då kommer hon farandes i 180, sladdar i hörnen. :D

Tar jag fram kopplet så strejkar hon. Hon vill INTE ha koppel. Han har nu på ålderns höst börjat kräva saker. Och eftersom hon alltid varit så osäker och bett om ursäkt för att hon finns så får hon oftast som hon vill nu. Det har man förtjänat i hennes ålder.
 
'Ska vi gå ut' eller 'Vill ni gå ut?'. Men 'ut' är dte magiska ordet. När jag pratar om det in futurum (typ 'jag tänkte gå ut med hundarna sen') så blir det 'jag tänkte gå TU med hundarna sen'. Hör lillvovvan ut så tror hon i alla lägen att det gäller henne ;)

'mat' kan de också, använder 'Vill ni ha mat?' Eller 'Vovvarna, mat'.

Att de reagerar på mat och ut betyder INTE att helvetet bryter lös och det blir ett himla liv, utan tre hundar kommer glatt farandes och sätter/lägger sig sedan och väntar på att jag alt maten ska vara kvar. De vet att man måste vänta tills matte säger det magiska 'namn + varsågod'. Oavsett om det är mat eller gå ut så väntar varje hund tills de får tillåtelse att gå ut/ta maten.
 
Jag brukar säga/ropa "ut" (fast på finska, så det blir "ulos"). Andra gången (om hon ligger o sover) blir det längre utdrag; uuuloooooooos! och då brukar hon komma rusande...eller i alla fall smygtravande...

Jag har tränat på olika ord, men det är mest hur jag uttalar det och/eller gör som berättar för henne vad som sker/kommer hända...
 
hahaha Precis vad jag trodde!! :)

Jag vet ju min katt, han börjar vid 4:a tiden och vill gå ut. men jag ligger kvar!! katten har ju både kisslåda, mat och vatten!! han kan faktiskt vänta tills 7 åtninstånde. Men tyvärr kan man ju inte tänka så när man har en hund.....
 
Det brukar bli "ska vi gå ut"
men det räcker med sk.. sk.. sk.. så är han halvvägs ute :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: movi
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
705
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp