utväg från balkong

T

timotei

Jag har nyss flyttat till en lägenhet i ett lugnt område med mina tre katter.

Katterna är van att vara ute eftersom jag tidigare bodde i hus. Kattmamman har ju alltid varit ute och hennes ungar började lite smått för någon månad sedan att vara ute själv.

Men nu så har vi alltså flyttat in i en lägenhet på andra våningen.
Jag skulle vilja få till nån anordning så att dom kan gå ut balkongvägen, men kan inte komma på någon bra lösning på hur jag ska göra. Vill inte att det ska vara allt för skrymmande.

Nån som har nån ide?
 
Sv: utväg från balkong

Stegliknande byggen finns men kolla först vad din försäkring täcker ifall någon inbrottstjuv tar dig upp den vägen:crazy:

Sedan är ju frågan om du får bygga de för hyresvärden/brf...
 
Sv: utväg från balkong

Ja jag har tänkt nåt stegliknande, men kan inte riktigt komma på hur jag ska börja :confused:
 
Sv: utväg från balkong

Min granne har helt enkelt tagit en bräda som de har klätt med balkong eller heltäckningsmatta. Den står liksom lutad mot sidan av balkongen.

Edit: Såg nu att du bodde på andra våningen...då funkar ju inte detta så bra.
 
Sv: utväg från balkong

Hej

Kolla med värden eller föreningen där du bor om du får ha ingång
via balkongen!

Jag bodde i lägenhet tidigare och där har alla kattägare i alla tider haft
en stege upp till sin balkong, mycket praktiskt så man slipper ha dom
instängda i trapphus om någon släpper in dom. Men nu har dom förbjudit det
för att det inte ser bra ut:(
 
Sv: utväg från balkong

Ja jag har tänkt nåt stegliknande, men kan inte riktigt komma på hur jag ska börja :confused:

de första du bör kolla är om du får bygga något upp till balkongen annars får du ha katterna som innekatter eller släppa ut dem på gården då du är hemma.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 755
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: kolblakkur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 209
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp