Uzo Charmeur

Conversation Piece

Trådstartare
Någon som har info om den franska hingsten Uzo Charmeur? Finns det någon sida liknande "blodbanken" för franska hästar där man kan se statistik över hur de har lyckats i avel?

Sv: Uzo Charmeur

Här finns aktuell info om hans mest framgångsrika avkommor.
Katalogsidan är från 2007.

Länk.

Dessa är alltså hans mest framgångsrika avkommor. Kuza Viva är tävlar fortfarande och har gått 1.10:

HUGO CHARMEUR 1’15, HELISION CHARMEUSE 1’16, HERMELLE
CAKE 1’17, IDEE CHARMEUSE 1’17, INDIANA CARA 1’17, ICOURBEVEILLE 1’17, JALEA 1’17, JUNIOR CANDY
1’19, KUZA VIVA 1’10 semi-classique, KIA DE LA VALLEE 1’15, LA DERNIERE CHANCE 1’14, LAMBEZE 1’15m,
LYDIE CHARMEUSE 1’17, MINOU MAGIC 1’15, MICK DES BUDENTS 1’16, MYSTIC DE NOELLA 1’17, MARCHE
BIEN 1’18, NAGPUR 1’14, NINO CHARMEUR 1’14, ORIGINAL DEMON 1’17

Artikel på svenska där man kan läsa att Kuza Viva blev trea bakom Super Light.

Senast ändrad:

Kika gärna här för att se Kueen Charmeuses förärvning. Den märren hade lämnat rätt mycket döttrar som i sin tur har lämnat bra. När det står "étalon" efter ett namn, så betyder det avelshingst.

Men du är ju helt fantastisk! Tack så hemskt mycket för ditt engagemang!

Jag blir jätteglad att se att en sån fin häst är släkt med L´Infante som jag ska ta föl efter. Vi har knappt vetat någonting om henne mer än att vi fått höra att det är bra stam.

Särskilt spännande att Lynx också är efter Cygnus. Det är L´Infante också. Det här var intressant.

Senast ändrad:

Kul att jag kunde hjälpa till! :) Fast det är inte jag som är fantastisk, utan Internet. :)

Verkar vara bra och spännande stam på L'Infante i alla fall! Har du funderat på vad du ska betäcka med?

Jag har funderat mycket. Ännu så länge har jag hamnat i Gigant Neo, Rite On Line, San Pellegrino, Malabar Circle Ås eller Turbo Sund. Men med den här nya informationen om moderstammen finns det många fler intressanta möjligheter än tidigare. Innan har jag bara tittat på Florestan och Cygnus d´Odyssee.

Mer om funderingar kring hingstval: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=761267&highlight=cygnus

Senast ändrad:

Ja, det är nog rätt att ta en amerikansk häst av lite lättare typ. :)

Förresten, Florestan som morfar är smaskens värre. :d :d :d :d :d :d

Ja, det är ju det. :)

Och det får lov att bli en lätt hingst. Hon ser ut som en sån där stridsvagn själv. Och det kändes som att sitta bakom en sådan när man körde henne också. En skuttande stridsvagn.

Förresten, Florestan som morfar är smaskens värre.

Jaja, :angel: Florestan som farfar är heller inte fel :D
Dessutom så har min lilla fölskorva samma morfar som Pearl Queen....så de så :D
Fast hon har ju Florestan som morfarsfar..eller hur blir det...Nä, nu blev det rörigt :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Unafraid
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 557
Senast: Idaw83
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur