Va f*n, täcker inte och tapeten släpper!

Ainon

Trådstartare
Golvet är slipat och lutat och därför tog jag tag med väggen. Problemet är att färgen täcker för fasiken inte.

Har nu målat 3 lager med färg och fortfarande kan man ana den ljusblå rektangeln som varit på hela väggen :crazy:
Är det bara att ösa på fler lager eller får man räkna med att det alltid kommer att skina igenom?
Med ett lager till så har jag nog använt hela bunken med 2,5L färg till 11kvm vägg...

Problem nr 2 är att jag märkte nyss när jag målat klart det tredje lagret att tapeten (strukturtapet??) har släppt lite i en skarv så att det är som en bubbla på 8X4(cm). Vad göra?
 
Sv: Va f*n, täcker inte och tapeten släpper!

Bubblorna kommer att ge med sig när färgen torkar. Gör de mot förmodan inte det så finns det knep.

När det gäller det andra problemet så är det nog så att du måste måla över en gång till. Strukturtapeter är ganska törstiga, det kanske beror på det?
 
Sv: Va f*n, täcker inte och tapeten släpper!

Om det är svårt att täcka något när man målar så brukar det lösa sig med att:

Lacka, i detta falllet rektangeln. En matt lack som mättar just där det lyser igenom.
 
Sv: Va f*n, täcker inte och tapeten släpper!

måla några varv till jag fick måla 5 varv sist jag målade vitt :) Bubblorna kan dra ihop sig då färgen torkar om inte så brukar jag antingen punktera bubblan och sörsöka få den inte synas..... är det på väldigt synligt ställe så skär jag bort och spacklar slipar spacklar slipar spacklar slipar och sen målar jag och målar och målar :)
 

Liknande trådar

Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 237
Senast: Blomskan
·
S
Hemmet I den nya hyreslägenheten finns stora fettfläckar på tapeten, som om något legat och skavt huvudet mot liksom. Det är stoooora fläckar...
Svar
1
· Visningar
10 602
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp