Bukefalos 28 år!

Vaccination nära betäckningen

bigganl

Trådstartare
Finns det några risker med att vaccinera de närmaste veckorna efter betäckning? (Då menar jag de vanliga vaccinationerna A:2 och stelkramp)
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Efter vet jag inte men min semin. vet vaccinerade mitt sto när jag lämnade henne på stationen någon dag innan betäckning...
Det var mest för att jag skulle slippa köra extra med henne när hon var betäckt eftersom hon stressar upp sig i transporten, lät inte på henne som att det skulle vara någon fara i sig att göra det efter heller men det finns säkert någon annan här som vet mer :)
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Det funderar jag också på, bra att du påminde mig. :-)
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Jag skulle själv inte vaccinera så snart efter en betäckning ... Med tanke på att man tillför ett vaccin som ska bygga upp imunförsvaret Typ .

Som någon skrev innan betäckning men det är skillnad för då har fosterblåsan inte fäst sig vid livmodersväggen ännu innan någon vecka har gått så att säga .

Mia
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Min veterinär kommer hem hit och ger dem vaccin så jag behöver inte transportera.
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Ja det var sådana tankar jag fick själv. Men när jag kollade datumen så visade det sig att hästarna inte ska vaccineras förrän mot slutet av november. (jag trodde det var i september, men det blev lite ändringar förra året så jag blandade ihop det). Då borde det inte vara någon farà inovember då? Vid det laget vet jag ju om hon är dräktig eller inte också.
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Det ska ju inte vara någon fara men jag är kanske lite töntig .....Men hellre skjuta upp det så hon kommer så långt i dräktigheten som möjligt ;)

Ska själv spruta min i okt men hon blev dräktig tidigt i slutet på maj så hon går nu in i 90 dagar .

Mia
 
Sv: Vaccination nära betäckningen

Hon är vaccinerad 24/11 förra året så längre än det kan jag inte skjuta på det. Ska försöka få en tid så nära inpå som möjligt. (sen vet jag ju inte än om hon faktiskt är dräktig. Hoppas)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 544
Senast: hastflicka
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 303
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
794
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
658
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp