Vaccination

ankic

Trådstartare
Hej! Undrar om det är någon som vet när jag ska ge tredje sprutan. Jag har gett 1:a 4/9 2:a 2/10
Vaccinerar mot hästinfluensa, stelkramp och Botilism.
Det var lite rörigt i stallet så jag förstog inte riktigt när det var dax igen. Jag tyckte att veterinären så att han var färdig med stelkrampen . Kan det bero på att vi har har börjat om med grundvaccinationen?? Tidigare är han vaccinerad 6/6 och 26/6 år 2002.
:confused:
 
Botulismen om en månad (tidigast, senast om tre). Stelkramp och A2 om ett halvår. Om det är mindre än fem år sedan den fick tetanuspruta sist så behöver du inte ge några fler och ur tävlingssynpunkt behöver du inte ge fler A2 men för skyddets skull är det om ett halvår.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är ny hästägare och håller på med vaccinationer av pållen min. Jag har märkt att det är helt otroligt hur mycket det kan skilja...
Svar
4
· Visningar
2 298
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Nästa vecka landar ett flyg från Island på Norrköping flygplats där min nya stjärna är ombord. Då hästinfluensa inte finns på...
Svar
3
· Visningar
803
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: MalanMjöl
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp