Vaccination

Joyride

Trådstartare
Måste man vaccenare innom 12 månader (som det är för hästar) eller kan man typ vaccenera säg två månader efter det gått ett år sen sist?

Sv: Vaccination

Första sprutan efter att du fått hem valpen ska tas när den är 12v sedan är det dax för 12månaders sprutan.
Om du inte tävlar med din hund och träffar många andra hundar så behöver du inte vaccinera varje år efter det.

Helt ok att vaccinera efter 13 mån eller 14 månader ..Så länge det inte är rabiesvaccinering för då MÅSTE man hålla reda på datum och så

Mvh Charlotte

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka