vaccinationer vid tävling

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare snotra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 913
S

snotra

hur är det med nyimporter när det gäller vaccination vid tävling. har de dispens fortfarade?

Sv: vaccinationer vid tävling

Har de någonsin haft dispens, inget vi har tillämpat i vart fall.

Dispens från vaccinationskravet:
SIF ger dispens från vaccinationskravet för hästar importerade från Island de senaste 2 månaderna. Hästägare/ryttare skall vid tillfället kunna visa upp giltig veterinärhandling från exporten som påvisar när hästen exporteras till Sverige.

hittade det här på SIF sida! så nu fick jag svaret :bump:

Åhå då har vi aldrig haft en sån nyimport på våra tävlingar, det är bra isåfall tycker åtminstone jag.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Edla
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
204
Senast: MattiZ
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?