vaccinationer

Mammadutt

Trådstartare
Såhär är det, vi ska ta en häst på foder som tappat bort vaccinationspapprena. Måste vi då göra om grundvaccinationen (risken är att vaccinationerna sen tidigare är dåligt skötta???) med tanke på att man måste ha vaccinationspapper då man ex. ska tävla???

Råd oss någon?

Ja om ni inte har papprena på vaccineringen så måste hela grundvaccineringen göras om för att det skall godkännas på tävling.
/M

Det finns vissa vet. som håller dagbok på vilka de har vac. och när.
Du kan ju alltid höra med ägaren vilken vet. det är och sedan ringa och kolla. Ibland kan man ha tur annars är det bara att börja från början.
Har hästen /ponnyn inget hästpass där vac. skall skrivas inn så be vet. att ta med ett nytt kort när du ringer och ska beställa tid. Det kostar inget.
Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
688
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 614
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 967
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
847
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka